Specialistų ir politikų balsas

Jo Ekscelencija Prezidentas Valdas Adamkus

Politikai teisę vadovauti []
visuomenei įgija piliečių pasitikėjimu, todėl nevalia ignoruoti visuomenėje užgimstančių idėjų – būtina ne tik jas išklausyti, bet ir pagal galimybes remti.

Ekonomistas
Gitanas Nausėda

Efektyvi susisiekimo []
infrastruktūra – svarbus ekonomikos faktorius. Kelionėje sugaištas laikas jokios vertės nesukuria. Kiekvienas papildomas kilometras, kiekviena sugaišta minutė – tai nuostoliai. VGTU mokslininkai suskaičiavo, kad automobilių spūstyse vilniečiai praranda milijardus, t. y. kelis kartus daugiau nei visas miesto biudžetas, skirtas miesto reikmėms tenkinti. Metropoliteno statyba ir jo veikla žymiai pagyvintų miesto ekonominį gyvenimą.

Lietuvos pramonininkų konfederacijos (LPK) pirmininkas
Robertas Dargis

Negalima kalbėti []
apie miesto darnią plėtrą, nevystant susisiekimo infrastruktūros. Metropolitenas iš esmės sprendžia susisiekimo problemą, skatina miesto plėtrą ir didina šalia jo esančio nekilnojamojo turto vertę.

VGTU rektorius
Alfonsas Daniūnas

Apsisprendimas statyti []
metropoliteną VGTU būtų tam tikras iššūkis. Mes privalėtume ir galėtume tam tikslui ruošti nacionalinius kadrus. Kaimyninių šalių sostinės tokio tipo statinių įrengimo patirtį įgijo keliais dešimtmečiais anksčiau, todėl mūsų studentai papildomos patirties galėtų įgyti pagal studentų mainų programas.

Lietuvos mokslų akademijos (LMA) prezidentas
Valdemaras Razumas

Naujovių diegimas []
ūkinėje veikloje neapsieina be mokslininkų pagalbos. Realizuojant metropoliteno projektą, pasireikšti galėtų įvairių sričių Lietuvos mokslininkai.

Filosofas
Vytautas Rubavičius

Metro projektas sustiprina []
Vilniaus, kaip regioninio metropolio didmiesčio, įvaizdį ir kuria tokiam didmiesčiui bei jo žmonėms reikalingą aplinką. Jis pajėgus atlikti svarbią socialinę santalkos funkciją. Tai ne tik planas, bet ir Vilniaus miesto ateities vizija, kurios įgyvendinimas taps visų vilniečių reikalu.

Europos Parlamento narys
Zigmantas Balčytis

Iki 2050 metų []
miesteliuose turėtų nelikti naftos produktais varomo transporto. Šiam tikslui numatoma skirti ES finansinę paramą, tačiau ji bus skirta tik tiems miestams, kurių valdžia ir visuomenė bus priėmę sprendimus ir paruošę reikalingą dokumentaciją.

Eurokomisaras, Lietuvos socialdemokratų partijos pirmininko pavaduotojas,
Vytenis Povilas Andriukaitis

Kaip socialdemokratas, []
metropoliteno idėjai pritariu dėl šios transporto rūšies populiarumo tarp įvairių socialinių grupių, o kaip medikas – dėl to, kad tai saugus, ekologiškas transportas, pasižymintis komfortiškomis laukimo ir važiavimo sąlygomis.

Seimo narys
Linas Balsys

Dirbdamas žurnalistu, []
domėjausi metropoliteno privalumais. Dabar, vadovaudamas Žaliųjų partijai, matau, kad metropolitenas žymiai pagerintų ekologinę Lietuvos sostinės padėtį, nes 80 proc. oro taršos ir triukšmo sudaro automobilių transportas. Metropolitenu paprastai naudojasi iki 50 proc. miesto gyventojų.

Lietuvos bankų asociacijos (LBA) prezidentas
Stasys Kropas

Tokio stambaus ir []
ilgalaikio projekto kaip metropolitenas įgyvendinimas suaktyvina ir bankų veiklą. Lietuvos bankai, žinoma, finansuos vietines statybines firmas, o stambias užsienio korporacijas finansuos stambūs Europos bankai, tokie, kaip Europos investicijų bankas. Šis bankas gali būti ir kaip investitorius.

Lietuvos statybininkų asociacijos (LSA) garbės prezidentas
Adakras Šeštakauskas

LSA prezidiumas dar []
2008 metais deklaravo paramą metropoliteno idėjos realizavimui, nes tai žymiai pagyvintų šiuo tik pradedanti atsigauti statybos sektorių.

Lietuvos statybos inžinierių sąjungos (LSIS) pirmininkas
Algirdas Vapšys

Lietuvos statybos []
inžinierių sąjunga yra aktyvi metro idėjos rėmėja. Mes dar 2007 m. detaliai išnagrinėjome metropoliteno ir tramvajaus planus ir jų įdiegimo galimybes. Atskleidėme tuos nepatogumus, kuriuos tramvajus sukeltų kelių eismo dalyviams ir išryškinome metropoliteno sistemos privalumus prieš tramvajų.

Investuotojų forumo valdybos pirmininkas, LAWIN vadovaujantysis partneris,
Rolandas Valiūnas

Vilniaus metro, o ypač []
jo pirmoji atkarpa Pilaitė–Centras galėtų iš esmės pagyvinti investicinę aplinką šalyje. Lietuvos įmonės į strateginius investuotojus greičiausiai nepretenduotų, bet savo finansiniais resursais galėtų plėtoti pagalbinę metropoliteno infrastruktūrą: depą, parkingus, o taip pat prie metro stočių esančią socialinę infrastruktūrą.

Vangiai finansuojamas Čeliabinsko metro projektas įgyvendinamas itin lėtai

Celiabinsko metro – tai šiuo metu statoma požeminė greitojo viešojo transporto sistema Rusijos mieste Čeliabinske. Diegti sistemą numatyta dar 1960 m., bet statybos pradėtos tik po dviejų dešimtmečių – 1980 m.

Pirmųjų trijų stočių atidarymas turėjo įvykti 2007 m., bet buvo atidėtas iki 2010 m. Iki minėtų metų pavyko nutiesti tik 3,6 km atkarpą vietoje numatytos 6,7 km, todėl atidarymas buvo nukeltas ketveriems metams iki 2014 m. 2010 m. buvo patvirtintas naujas, pigesnis, projektas ir linijos atidarymas atidėliotas dar dvejiems metams iki 2016 m.


Linijos ir stotys

Pagal dabartinį projektą numatyta pastatyti traukinių depą ir penkias stotis: Traktorozavodskaja, Komsomolskaja ploščad, Plošcad revoliuciy, Torgovy centr, Prospekt Pobiedi. Stotys išsidėstys 6,4 km ruože, o iki depo ves 1 km ilgio atkarpa. Taip pat numatytos ir dviejų naujų linijų statybos. Jų maršrutai eitų iš miesto šiaurės į pietryčius ir iš šiaurės rytų į pietvakarius. Konkrečios datos susijusios su šių linijų statyba dar nėra numatytos.


Projekto finansavimas

1998 m. kovo mėn, prieš Rusiją ištinkant 1998 m. finansų krizei, Čeliabinsko srities gubernatorius Piotras Suminas įvardino Čeliabinsko metro statybas kaip vieną svarbiausių projektų visame regione. Kadangi projektui finansuoti lėšos buvo gaunamos iš vietinių statybos bendrovių mokamų mokesčių, šios vietoje mokesčių mokamų į valstybės ir vietos biudžetus pasisiūlė nemokamai teikti savo paslaugas.

Dėl finansavimo trūkumo 2010 m. statybos sustojo. Tų pačių metų vasario 3 d. gubernatorius Piotras Suminas kreipėsi į Rusijos prezidentą Dmitrijų Medvedevą, prašydamas suteikti lėšų iš šalies biudžeto. Medvedevas prašymą peradresavo transporto ministrui Igoriui Levitinui, kuris suteikti prašomą paramą atsisakė. To paties mėnesio pabaigoje pagrindinis metro statytojas kompanija „Čeliabinskmetrostroi“ pranašė apie gerokai sumažinamą darbuotojų skaičių.

2010 m. kovo 27 d. per Rusijos miestų planuotojų susitikimą vyriausiasis Maskvos akcinės bendrovės „Metrogiprotrans“ projektuotojas Nikolajus Šumakovas (kilęs iš Čeliabinsko regiono) pristatė naują Čeliabinsko metro pirmos linijos projektą. Kitaip nei ankstesnių, šio įgyvendinimas būtų 30 proc. pigesnis.

2010 m. birželio 23 d. Čeliabinsko savivaldybės nariai patvirtino naująjį projektą. Šią dieną miesto meras Sergėjus Davidovas paskelbė, kad per pastaruosius 18 metų Čeliabinskas išleido apie 18 mlrd. rubių (1,55 mlrd. litų) metro statyboms, tačiau norint užbaigti pirmąją liniją, prireiks dar 25 mlrd. rublių (2,15 mlrd. litų) ir metropoliteno atidaryti ankščiau kaip 2016 m. nepavyks.


Projekto kritika

Metropolitenas turėjo būti atidarytas dar 2000 m., bet dėl menko finansavimo atidėjimas buvo nukeltas keliskart.

Nuo to laiko kuomet statybos buvo pradėtos, miestas ir eismas jame gerokai pasikeitė. Pažengusi statybų fazė neleidžia radikaliai keisti pirminių sumanymų, todėl kritikai teigia, kad dabar statomos linijos maršrutas neleis sumažinti eismo intensyvumo ir oro taršos mieste. Kiti projektai, tokie kaip metrotramvajus ar miesto geležinkelis, buvo atmesti.

Fotogalerija
Nuotraukose pateiktos naujai patvirtinto metro projekto stočių kompiuterinės vizualizacijos.





Sekite mus "Facebook"












Kodėl metro?

Ar žinote, kad...

...metro trasose įrengtose sekcijose galima kloti įvairias inžinerines komunikacijas (lietaus ir fekalijų kanalizaciją, ryšio ir elektros tinklus).

Draugai

Blog'ai