Jo Ekscelencija Prezidentas Valdas Adamkus
Politikai teisę vadovauti | [−] |
Ekonomistas
Gitanas Nausėda
Efektyvi susisiekimo | [−] |
Lietuvos pramonininkų konfederacijos (LPK) pirmininkas
Robertas Dargis
Negalima kalbėti | [−] |
VGTU rektorius
Alfonsas Daniūnas
Apsisprendimas statyti | [−] |
Lietuvos mokslų akademijos (LMA) prezidentas
Valdemaras Razumas
Naujovių diegimas | [−] |
Filosofas
Vytautas Rubavičius
Metro projektas sustiprina | [−] |
Europos Parlamento narys
Zigmantas Balčytis
Iki 2050 metų | [−] |
Eurokomisaras, Lietuvos socialdemokratų partijos pirmininko pavaduotojas,
Vytenis Povilas Andriukaitis
Kaip socialdemokratas, | [−] |
Seimo narys
Linas Balsys
Dirbdamas žurnalistu, | [−] |
Lietuvos bankų asociacijos (LBA) prezidentas
Stasys Kropas
Tokio stambaus ir | [−] |
Lietuvos statybininkų asociacijos (LSA) garbės prezidentas
Adakras Šeštakauskas
LSA prezidiumas dar | [−] |
Lietuvos statybos inžinierių sąjungos (LSIS) pirmininkas
Algirdas Vapšys
Lietuvos statybos | [−] |
Investuotojų forumo valdybos pirmininkas, LAWIN vadovaujantysis partneris,
Rolandas Valiūnas
Vilniaus metro, o ypač | [−] |
Vilniaus savivaldybė 2011-08-31 Nr. 52
Vicemerui R. Adomavičiui
DĖL VIEŠOJO TRANSPORTO VYSTYMO IKI 2040 METŲ KONCEPCIJOS
„Metro sąjūdžio“ specialistų grupė, analizuodama Ūkio subjektų grupės pateiktą „Naujų transporto rūšių diegimo Vilniaus mieste specialiojo plano koncepcijos“ ataskaitą, suabejojo pateiktų rodiklių pagrįstumu. Socio-ekonominėje dalyje pateiktos tik išvados, kuriose nėra duomenų, pagal kuriuos jos buvo padarytos, analitinėje medžiagos dalyje skaičiai pateikti nenurodant matavimo vienetų.
Kai kurios išvados prieštarauja pateiktiems duomenims, pvz. autobusų ir tramvajų duomenys (poveikis aplinkai, greitis, pajėgumas, punktualumas ir t.t.) yra žymiai prastesni nei metropoliteno. Tą patvirtina ir pačių rengėjų, nagrinėjant ataskaitoje galimus variantus, geriausiu pripažintas metropolitenas ( 6 variantas ). Tačiau, nežiūrint to, pastarieji siūlo diegti autobusų ir tramvajų sistemą ( kurios įrengimo išlaidos, įvertinus komunikacijų iškėlimą, tampa analogiškos metropolitenui ).
Ūkio subjektų grupės rengėjai, nagrinėdami požeminės transporto priemonės įdiegimą, teigia, kad metropolitenas yra ekonomiškai nepagrįstas. Tokias išvadas rengėjai padarė apsiriboję siaurais kriterijais ir nenagrinėję metropolitenų eksploatacijos ir ekonominio efektyvumo, užsienio šalių patirties, finansavimo galimybių.
„Metro sąjūdžio“ specialistai ir plačioji visuomenė reikalauja pagrįsti, kodėl net mažesni nei Vilniaus Europos provincijos miestai vysto metropolitenus ir jais didžiuojasi, o Vilniaus gyventojams siūloma tai, ko dauguma Europos miestų atsisako. Kas ir kokius duomenis pateikė ekonominiams viešojo transporto sistemų skaičiavimams? Kas tuos skaičiavimus atliko? Kokia metodika vadovavosi ir kodėl šie skaičiai leidžia daryti vienareikšmiškas išvadas, kurios prieštarauja kitų Europos miestų politikai?
Todėl prašome „Metro sąjūdžio“ aktyvui pateikti pradinius duomenis ir jų pagrindu Prancūzijos kompanijos SYSTRA gautus rezultatus, kuriais remiantis buvo padarytos išvados.
Mes taip pat manome ir sieksime, kad vilniečiams labai aktualaus klausimo - viešojo transporto sistemos iki 2040 išvystymo koncepcija būtų įvertinta nepriklausomų ekspertų.
Pagarbiai,
Valdybos pirmininkas Juozas Zykus
Pasakojimas apie Rennes miesto metropoliteną