Specialistų ir politikų balsas

Jo Ekscelencija Prezidentas Valdas Adamkus

Politikai teisę vadovauti []
visuomenei įgija piliečių pasitikėjimu, todėl nevalia ignoruoti visuomenėje užgimstančių idėjų – būtina ne tik jas išklausyti, bet ir pagal galimybes remti.

Ekonomistas
Gitanas Nausėda

Efektyvi susisiekimo []
infrastruktūra – svarbus ekonomikos faktorius. Kelionėje sugaištas laikas jokios vertės nesukuria. Kiekvienas papildomas kilometras, kiekviena sugaišta minutė – tai nuostoliai. VGTU mokslininkai suskaičiavo, kad automobilių spūstyse vilniečiai praranda milijardus, t. y. kelis kartus daugiau nei visas miesto biudžetas, skirtas miesto reikmėms tenkinti. Metropoliteno statyba ir jo veikla žymiai pagyvintų miesto ekonominį gyvenimą.

Lietuvos pramonininkų konfederacijos (LPK) pirmininkas
Robertas Dargis

Negalima kalbėti []
apie miesto darnią plėtrą, nevystant susisiekimo infrastruktūros. Metropolitenas iš esmės sprendžia susisiekimo problemą, skatina miesto plėtrą ir didina šalia jo esančio nekilnojamojo turto vertę.

VGTU rektorius
Alfonsas Daniūnas

Apsisprendimas statyti []
metropoliteną VGTU būtų tam tikras iššūkis. Mes privalėtume ir galėtume tam tikslui ruošti nacionalinius kadrus. Kaimyninių šalių sostinės tokio tipo statinių įrengimo patirtį įgijo keliais dešimtmečiais anksčiau, todėl mūsų studentai papildomos patirties galėtų įgyti pagal studentų mainų programas.

Lietuvos mokslų akademijos (LMA) prezidentas
Valdemaras Razumas

Naujovių diegimas []
ūkinėje veikloje neapsieina be mokslininkų pagalbos. Realizuojant metropoliteno projektą, pasireikšti galėtų įvairių sričių Lietuvos mokslininkai.

Filosofas
Vytautas Rubavičius

Metro projektas sustiprina []
Vilniaus, kaip regioninio metropolio didmiesčio, įvaizdį ir kuria tokiam didmiesčiui bei jo žmonėms reikalingą aplinką. Jis pajėgus atlikti svarbią socialinę santalkos funkciją. Tai ne tik planas, bet ir Vilniaus miesto ateities vizija, kurios įgyvendinimas taps visų vilniečių reikalu.

Europos Parlamento narys
Zigmantas Balčytis

Iki 2050 metų []
miesteliuose turėtų nelikti naftos produktais varomo transporto. Šiam tikslui numatoma skirti ES finansinę paramą, tačiau ji bus skirta tik tiems miestams, kurių valdžia ir visuomenė bus priėmę sprendimus ir paruošę reikalingą dokumentaciją.

Eurokomisaras, Lietuvos socialdemokratų partijos pirmininko pavaduotojas,
Vytenis Povilas Andriukaitis

Kaip socialdemokratas, []
metropoliteno idėjai pritariu dėl šios transporto rūšies populiarumo tarp įvairių socialinių grupių, o kaip medikas – dėl to, kad tai saugus, ekologiškas transportas, pasižymintis komfortiškomis laukimo ir važiavimo sąlygomis.

Seimo narys
Linas Balsys

Dirbdamas žurnalistu, []
domėjausi metropoliteno privalumais. Dabar, vadovaudamas Žaliųjų partijai, matau, kad metropolitenas žymiai pagerintų ekologinę Lietuvos sostinės padėtį, nes 80 proc. oro taršos ir triukšmo sudaro automobilių transportas. Metropolitenu paprastai naudojasi iki 50 proc. miesto gyventojų.

Lietuvos bankų asociacijos (LBA) prezidentas
Stasys Kropas

Tokio stambaus ir []
ilgalaikio projekto kaip metropolitenas įgyvendinimas suaktyvina ir bankų veiklą. Lietuvos bankai, žinoma, finansuos vietines statybines firmas, o stambias užsienio korporacijas finansuos stambūs Europos bankai, tokie, kaip Europos investicijų bankas. Šis bankas gali būti ir kaip investitorius.

Lietuvos statybininkų asociacijos (LSA) garbės prezidentas
Adakras Šeštakauskas

LSA prezidiumas dar []
2008 metais deklaravo paramą metropoliteno idėjos realizavimui, nes tai žymiai pagyvintų šiuo tik pradedanti atsigauti statybos sektorių.

Lietuvos statybos inžinierių sąjungos (LSIS) pirmininkas
Algirdas Vapšys

Lietuvos statybos []
inžinierių sąjunga yra aktyvi metro idėjos rėmėja. Mes dar 2007 m. detaliai išnagrinėjome metropoliteno ir tramvajaus planus ir jų įdiegimo galimybes. Atskleidėme tuos nepatogumus, kuriuos tramvajus sukeltų kelių eismo dalyviams ir išryškinome metropoliteno sistemos privalumus prieš tramvajų.

Investuotojų forumo valdybos pirmininkas, LAWIN vadovaujantysis partneris,
Rolandas Valiūnas

Vilniaus metro, o ypač []
jo pirmoji atkarpa Pilaitė–Centras galėtų iš esmės pagyvinti investicinę aplinką šalyje. Lietuvos įmonės į strateginius investuotojus greičiausiai nepretenduotų, bet savo finansiniais resursais galėtų plėtoti pagalbinę metropoliteno infrastruktūrą: depą, parkingus, o taip pat prie metro stočių esančią socialinę infrastruktūrą.

Politinio (ne)apsisprendimo kaina: kaip viešasis transportas gali paskatini miesto augimą

Balandžio mėnesį grupė asociacijos „Metro sąjūdis“ narių lankėsi Prancūzijos Bretanės regiono sostinėje Rene ir domėjosi miesto susisiekimo infrastruktūros vystymu.

Paskutinio praėjusio amžiaus dešimtmečio pradžioje Renas buvo tuometinės Klaipėdos dydžio. Šiuose miestuose gyveno maždaug po 200 tūkstančių gyventojų. Po ilgų metų svarstymų, Rene buvo nuspręsta statyti 9 km ilgio metro liniją. Priėmus politinį sprendimą ir pradėjus organizuoti projekto įgyvendinimą, mieste prasidėjo statybos. Metro įtaka paskatino nekilnojamojo turto plėtrą. Taip per 15 metų į miestą pritraukta apie 15 tūkstančių gyventojų. Tuo tarpu Klaipėdoje, gyventojų per panašų laikotarpį sumažėjo 50 tūkstančių.

Klaipėdos ir Reno demografinės raidos palyginimas

Reno miesto valdžia, pamačiusi savo sprendimų ekonominį efektą, dar nepradėjus eksploatuoti pirmosios linijos, nusprendė tiesti 12,6 km ilgio antrąją metro trasą.

Situacija kartojasi iš naujo. Kol vyko antros linijos projektavimas ir darbų realizavimo organizavimas, verslininkai šalia trasos vėl pradėjo intensyvią veiklą. Miesto valdžia tikisi, kad iki 2020 m. gyventojų skaičius padidės 30 tūkst. žmonių. Suintensyvėjus verslui, padidėjo įplaukos į biudžetą, todėl daugiau lėšų galima skirti metro ir kitos infrastruktūros vystymui. Reno miesto valdžia metro neatiduoda į privačias rankas, nes keleivių pervežimo savikaina yra tris kartus mažesnė nei autobusų. Dėl to, gautu pelnu eksploatuojant metro, yra dengiami antžeminio viešojo transporto nuostoliai.

Šiuo metu Klaipėdoje teliko 157 tūkstančiai gyventojų. Peršasi mintis, kad ir mūsų politikams reikėtų perimti prancūzų patirtį ir leisti planuoti bei įgyvendinti panašius susisiekimo infrastruktūros objektus ir susigrąžinti prarastus miestiečius.

Pats laikas pradėti diskusiją dėl Klaipėdos metropoliteno. „Metro sąjūdžio“ aktyvas pasiruošęs ateiti į pagalbą Klaipėdos politikams ir pristatyti savo Klaipėdos išvystymo viziją.

Juozas Zykus,

asociacijos „Metro sąjūdis“ valdybos pirmininkas

Sekite mus "Facebook"












Kodėl metro?

Ar žinote, kad...

...metro trasose įrengtose sekcijose galima kloti įvairias inžinerines komunikacijas (lietaus ir fekalijų kanalizaciją, ryšio ir elektros tinklus).

Draugai

Blog'ai