Jo Ekscelencija Prezidentas Valdas Adamkus
Politikai teisę vadovauti | [−] |
Ekonomistas
Gitanas Nausėda
Efektyvi susisiekimo | [−] |
Lietuvos pramonininkų konfederacijos (LPK) pirmininkas
Robertas Dargis
Negalima kalbėti | [−] |
VGTU rektorius
Alfonsas Daniūnas
Apsisprendimas statyti | [−] |
Lietuvos mokslų akademijos (LMA) prezidentas
Valdemaras Razumas
Naujovių diegimas | [−] |
Filosofas
Vytautas Rubavičius
Metro projektas sustiprina | [−] |
Europos Parlamento narys
Zigmantas Balčytis
Iki 2050 metų | [−] |
Eurokomisaras, Lietuvos socialdemokratų partijos pirmininko pavaduotojas,
Vytenis Povilas Andriukaitis
Kaip socialdemokratas, | [−] |
Seimo narys
Linas Balsys
Dirbdamas žurnalistu, | [−] |
Lietuvos bankų asociacijos (LBA) prezidentas
Stasys Kropas
Tokio stambaus ir | [−] |
Lietuvos statybininkų asociacijos (LSA) garbės prezidentas
Adakras Šeštakauskas
LSA prezidiumas dar | [−] |
Lietuvos statybos inžinierių sąjungos (LSIS) pirmininkas
Algirdas Vapšys
Lietuvos statybos | [−] |
Investuotojų forumo valdybos pirmininkas, LAWIN vadovaujantysis partneris,
Rolandas Valiūnas
Vilniaus metro, o ypač | [−] |
Reaguodamas į žiniasklaidoje pasklidusią tikrovės neatitinkančią informaciją, Vilniaus meras Remigijus Šimašius savo „Facebook“ paskyroje paskelbė įrašą, kuriame teigė, jog paskleista informacija, neva Vilniuje vėl gaivinama tramvajaus idėja, tėra žiniasklaidos antis, inicijuota tramvajaus projektu suinteresuotų asmenų. „Apie jokią beprasmę pinigų švaistyklą a la tramvajus kalba neina. Net jei kažkam to labai norisi ir tas kažkas spaudoje paskleidė antis apie tai. Realybėje kaip tik uždarinėjame beprasmę pinigų įsisavinimo struktūrą, kuri buvo skirta tramvajaus pretekstu pamaitinti kelis savivaldybės herojus.“ – rašo R. Šimašius.
Miesto transporto skyrius skyriaus vedėjo Evaldo Matonio žiniomis, žiniasklaidoje pateikta informacija tėra Kastyčio Lubio nuomonė. Pastarasis veikėjas yra ne tik savivaldybės transporto skyriaus specialistas, bet ir paslaptingo savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ filialo, pavadinto „Transporto projektai“, vadovas.
Praeitoje kadencijoje įkurtas filialas rengė konkurso sąlygas naujai transporto rūšiai parinkti. Artūrui Zuokui būnant Vilniaus meru įkurta ir daugiau „Susisiekimo paslaugų“ filialų. 2006-08-28 atsiranda savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ filialas „Vilniaus tramvajus“, 2008-04-01 – filialas „Transporto plėtros projektai“, kuris po metu, pasikeitus sostinės valdančiajai daugumai ir merui, panaikintas. A. Zuokui vėl tapus meru, 2013-11-25 buvo kreiptasi su prašymu patvirtinti naujo filialo nuostatus, o 2013-11-26 – įtraukti į Juridinių asmenų registrą savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ filialą „Transporto projektai“.
Metų pradžioje portalo troleibusas.lt autoriams nuvykus nurodytu adresu, kuriuo registruotas filialas, pasirodžiusi dama informavo, kad tokio filialo čia nėra, jis tėra čia registruotas, o visi tie žmonės dirba savivaldybėje. Filialo darbo laikas nuo pirmadienio iki ketvirtadienio 16.30–18.30 val., penktadieniais nuo 15.15 val. iki 17.15 val., tačiau tokiu laiku savivaldybės patalpos užrakintos.
Oficialiai tramvajaus idėjos atsisakė patys jos iniciatoriai. Po 11 metų svarstymų, per kuriuos įvairioms studijoms buvo išleisti milijonai, 2014-06-04 savivaldybės pasitarime buvo priimtas sprendimas padaryti 15 metų pertrauką – tramvajaus diegimą atidėti iki 2030 metų. „Transporto projektams“ pavesta toliau vykdyti veiklą dėl naujos transporto rūšies viešajam transportui diegimo projekto nagrinėjimo. Įvardyta net ir galima rūšis – greitųjų autobusų sistema BRT (Bus rapid transit).
Tačiau BRT, kaip ir tramvajus, nėra pajėgi išspręsti transporto problemų, nes juda tame pačiame lygyje su antžeminiu eismu, reikalauja daug vietos gatvėse bei nepasižymi ženkliai didesniu pervežimo greičiu už dabar mieste egzistuojančias transporto rūšis.
Dabartinis Vilniaus miesto meras Remigijus Šimašius yra ne kartą viešai išreiškęs paramą kitai viešojo transporto rūšiai – metropolitenui. Priešrinkiminiuose debatuose meras yra teigęs, jog tramvajus iš esmės neišspręstų miesto susisiekimo problemų, todėl jo kadencijos metu svarbu dėti pastangas, kad ateityje mieste atsirastų metro.
Dar būdamas Seimo nariu R. Šimašius priklausė Parlamentinės metro idėjos paramos grupei bei buvo vienas iš Specialiojo metropoliteno įgyvendinimo įstatymo projekto teikėjų. Pastarojo teisės akto projektas šiuo metu tobulinamas specialioje Seimo valdybos sudarytoje darbo grupėje. Tikimasi, jog įstatymas galėtų būti priimtas dar šių metų rudenį.
Įstatymas paskirstytų funkcijas ir atsakomybes tarp valstybės, savivaldybės ir strateginio investuotojo. Savivaldybei pareiškus norą statyti metro, Vyriausybė privalėtų organizuoti tokio projekto įgyvendinimą, patikint projekto finansavimą, įgyvendinimą ir metro sistemos eksploataciją verslo struktūroms pagal koncesijos sutartį. Jai pasibaigus, metro infrastruktūra būtų perduota valstybei.
Pasakojimas apie Rennes miesto metropoliteną