Jo Ekscelencija Prezidentas Valdas Adamkus
Politikai teisę vadovauti | [−] |
Ekonomistas
Gitanas Nausėda
Efektyvi susisiekimo | [−] |
Lietuvos pramonininkų konfederacijos (LPK) pirmininkas
Robertas Dargis
Negalima kalbėti | [−] |
VGTU rektorius
Alfonsas Daniūnas
Apsisprendimas statyti | [−] |
Lietuvos mokslų akademijos (LMA) prezidentas
Valdemaras Razumas
Naujovių diegimas | [−] |
Filosofas
Vytautas Rubavičius
Metro projektas sustiprina | [−] |
Europos Parlamento narys
Zigmantas Balčytis
Iki 2050 metų | [−] |
Eurokomisaras, Lietuvos socialdemokratų partijos pirmininko pavaduotojas,
Vytenis Povilas Andriukaitis
Kaip socialdemokratas, | [−] |
Seimo narys
Linas Balsys
Dirbdamas žurnalistu, | [−] |
Lietuvos bankų asociacijos (LBA) prezidentas
Stasys Kropas
Tokio stambaus ir | [−] |
Lietuvos statybininkų asociacijos (LSA) garbės prezidentas
Adakras Šeštakauskas
LSA prezidiumas dar | [−] |
Lietuvos statybos inžinierių sąjungos (LSIS) pirmininkas
Algirdas Vapšys
Lietuvos statybos | [−] |
Investuotojų forumo valdybos pirmininkas, LAWIN vadovaujantysis partneris,
Rolandas Valiūnas
Vilniaus metro, o ypač | [−] |
Trečiadienį Seime vyko pirmasis darbo grupės, suburtos tobulinti Specialųjį metropoliteno įgyvendinimo įstatymo projektą, susirinkimas. Nutarta, kad įstatymo projekto nuostatos neprieštarauja Konstitucijai.
Susirinkime diskutavę Seimo nariai, Aplinkos ministerijos, Vilniaus miesto savivaldybės ir visuomeninių organizacijų atstovai taip pat priėjo išvadą, kad reikalingi ir papildomi tesės aktai tokių projektų įgyvendinimui. Įstatymą lydintys teisės aktai būtų rengiami konkretiems metro projektams realizuoti.
Darbo grupei rekomendacijas ir pastabas teikia įvairios valdžios institucijos. Grupė vertina šias pastabas ir pagal jas pakoreguotą įstatymo projektą teiks svarstyti Seimo Ekonomikos komitetui. Tikimasi, kad iki gegužės vidurio Ekonomikos komitetas pritars įstatymo projektui ir pateiks svarstyti Seimui dėl pritarimo.
Dar 2014-ųjų metų vasarą Seimas buvo priėmęs Metropoliteno koncesijos įstatymą, tačiau tąkart Prezidentūra seimūnų priimtą įstatymą vetavo, o atmesti veto pritrūko penkių balsų. Specialiojo metropoliteno įgyvendinimo įstatymo projektas rengiamas atsižvelgiant į Prezidentūros dekrete išdėstytas pastabas ir rekomendacijas.
Įstatymas paskirstytų funkcijas ir atsakomybes tarp valstybės, savivaldybės ir strateginio investuotojo. Savivaldybei pareiškus norą statyti metro, Vyriausybė privalėtų organizuoti tokio projekto įgyvendinimą, patikint projekto finansavimą, įgyvendinimą ir įrengtos metro sistemos eksploataciją verslo struktūrom pagal koncesijos sutartį. Jai pasibaigus, metro infrastruktūra būtų perduota valstybei.
Pasakojimas apie Rennes miesto metropoliteną