Jo Ekscelencija Prezidentas Valdas Adamkus
Politikai teisę vadovauti | [−] |
Ekonomistas
Gitanas Nausėda
Efektyvi susisiekimo | [−] |
Lietuvos pramonininkų konfederacijos (LPK) pirmininkas
Robertas Dargis
Negalima kalbėti | [−] |
VGTU rektorius
Alfonsas Daniūnas
Apsisprendimas statyti | [−] |
Lietuvos mokslų akademijos (LMA) prezidentas
Valdemaras Razumas
Naujovių diegimas | [−] |
Filosofas
Vytautas Rubavičius
Metro projektas sustiprina | [−] |
Europos Parlamento narys
Zigmantas Balčytis
Iki 2050 metų | [−] |
Eurokomisaras, Lietuvos socialdemokratų partijos pirmininko pavaduotojas,
Vytenis Povilas Andriukaitis
Kaip socialdemokratas, | [−] |
Seimo narys
Linas Balsys
Dirbdamas žurnalistu, | [−] |
Lietuvos bankų asociacijos (LBA) prezidentas
Stasys Kropas
Tokio stambaus ir | [−] |
Lietuvos statybininkų asociacijos (LSA) garbės prezidentas
Adakras Šeštakauskas
LSA prezidiumas dar | [−] |
Lietuvos statybos inžinierių sąjungos (LSIS) pirmininkas
Algirdas Vapšys
Lietuvos statybos | [−] |
Investuotojų forumo valdybos pirmininkas, LAWIN vadovaujantysis partneris,
Rolandas Valiūnas
Vilniaus metro, o ypač | [−] |
Grupė Seimo narių įregistravo LR Metropoliteno įstatymo projektą. Pasak vieno iš šio įstatymo iniciatorių Seimo Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų frakcijos seniūno pavaduotojo Pauliaus Saudargo, svarbiausias Metropoliteno įstatymo tikslas yra paskirstyti metropoliteno projekto įgyvendinimo funkcijas tarp Vyriausybės, Vilniaus miesto savivaldybės, strateginio investuotojo ir metropoliteno projektą įgyvendinančios bendrovės.
"Priėmus Metropoliteno įstatymą, bus atvertas kelias kelių milijardų litų dydžio užsienio investicijoms, nes šiuo metu galimi investuotojai nemato aiškaus Lietuvos valdžios apsisprendimo, kaip šis projektas bus realizuojamas", – sakė P. Saudargas.
Gyventojų apklausų duomenimis, didžiausia Lietuvos sostinės problema – susisiekimas. Gatvių spūstys ir brangus susisiekimas autotransportu daro milijardinius nuostolius Lietuvos ūkiui. Visuomeninis transportas nepopuliarus dėl mažo greičio, nepunktualumo bei prastų kelionės sąlygų. Jau 34 metus vyksta diskusija dėl naujos visuomeninio transporto sistemos įdiegimo Vilniaus mieste. Daugiau nei 6 tūkst. Lietuvos piliečių susivienijo į asociaciją "Metro sąjūdis". Jos atstovai dalyvauja tarptautinėse konferencijose ir tokias konferencijas organizuoja Vilniuje. Viešoji įmonė "Vilniaus metro" yra tarptautinės viešojo transporto asociacijos (UITP) narė ir aktyviai dalyvauja šios organizacijos darbe. LR Seime įkurta parlamentinė metro idėjos paramos grupė, vienijanti 72 Seimo narius. Metro idėjos realizavimo klausimas daugelį kartų buvo svarstomas Vilniaus seniūnijose, miesto savivaldybėje bei ministerijose. Pagal vykdytas apklausas didesnė dalis respondentų pritarė metropoliteno sistemos įdiegimui.
"Diskusijose ir svarstymuose taip pat išryškėjo pagrindinės priežastys, trukdančios priimti politinį sprendimą šio svarbaus projekto realizavimui. Viena iš priežasčių – įstatyminės bazės stoka ir neapibrėžtumas, – sakė P. Saudargas. – Metropoliteno, kaip geležinkelio transporto rūšies, veiklos klausimai didžiąja dalimi yra išdėstyti Geležinkelio transporto kodekse, tačiau naujos, miesto geležinkelio – metropoliteno sistemos sukūrimo klausimai aukščiau minėtuose įstatymuose nėra reglamentuoti. Todėl ir pribrendo reikalas tai padaryti atskiru įstatymu."
Pasaulinė metropoliteno diegimo patirtis rodo, kad ši susisiekimo sistema pakelia miesto prestižą, o maždaug kilometro spinduliu metro trasų ruože nekilnojamo turto vertė padidėja 1,5 karto.
Pasakojimas apie Rennes miesto metropoliteną