Jo Ekscelencija Prezidentas Valdas Adamkus
Politikai teisę vadovauti | [−] |
Ekonomistas
Gitanas Nausėda
Efektyvi susisiekimo | [−] |
Lietuvos pramonininkų konfederacijos (LPK) pirmininkas
Robertas Dargis
Negalima kalbėti | [−] |
VGTU rektorius
Alfonsas Daniūnas
Apsisprendimas statyti | [−] |
Lietuvos mokslų akademijos (LMA) prezidentas
Valdemaras Razumas
Naujovių diegimas | [−] |
Filosofas
Vytautas Rubavičius
Metro projektas sustiprina | [−] |
Europos Parlamento narys
Zigmantas Balčytis
Iki 2050 metų | [−] |
Eurokomisaras, Lietuvos socialdemokratų partijos pirmininko pavaduotojas,
Vytenis Povilas Andriukaitis
Kaip socialdemokratas, | [−] |
Seimo narys
Linas Balsys
Dirbdamas žurnalistu, | [−] |
Lietuvos bankų asociacijos (LBA) prezidentas
Stasys Kropas
Tokio stambaus ir | [−] |
Lietuvos statybininkų asociacijos (LSA) garbės prezidentas
Adakras Šeštakauskas
LSA prezidiumas dar | [−] |
Lietuvos statybos inžinierių sąjungos (LSIS) pirmininkas
Algirdas Vapšys
Lietuvos statybos | [−] |
Investuotojų forumo valdybos pirmininkas, LAWIN vadovaujantysis partneris,
Rolandas Valiūnas
Vilniaus metro, o ypač | [−] |
Jungtinių Arabų Emyratų sostinė Dubajus pardavė teises į metropoliteno stotelių vardus ir taip uždirbo 486 mln JAV dolerių. Taip pat Dubajaus Kelių ir Transporto direkcija (KTD) pasirašė koncesinį susitarimą su Kassab Media and Wellmark Comunication kompanija 10-čiai metų dėl reklamos metropolitene. Šis susitarimas planuojama atneš dar 810 milijonų JAV dolerių.
Kiekvienos stotelės vardo pardavimas dešimčiai metų atnešė miestui apie 270 000 JAV dolerių už kiekvieną stotelę. KTD pirmininkas Mattar Al Tayer pripažino, kad norinčių pirkti stotelių pavadinimus netrūko. Konkurso laimėtojais paskelbtos 5 kompanijos. Jos turės teisę stoteles vadinti savo kompanijų vardais. Teisė į istoriškai svarbių vietų stoteles perleistos nebuvo. Taip pat KTD sutartyse numatė mechanizmą apsaugantį nuo piktnaudžiavimo teise į vardą. Al Taeyer‘as pripažino, kad tokia unikali iniciatyva nebuvo pritaikyta nė jokioje kitoje šalyje. Gautos pajamos leis taupyti lėšas metro plėtrai.
Dubajus ketina atidaryti 52 km ilgio Raudonąją liniją šių metų rugsėjo 9d. papildoma 22 km linija ketinama paleisti 2010 metų kovo 21.
Dubajaus patirtis gali būti naudinga ir Vilniaus miestui. Lietuvos sostinė jau dabar galėtų pasinaudoti JAE patirtimi ir suteikti teisę privačioms bendrovėms išsipirkti stotelių pavadinimus, o įdiegus metro, metro stotelių kaina tikėtina būtų dar didesnė dėl didesnio keleivių srauto jose. Pavyzdžiui, stotelė prie Akropolio prekybos centro galėtų įgauti "Akropolio" pavadinimą, tapti aiškesnė keleiviams, o į miesto biudžetą surinktų papildomų lėšų.
Šaltinis: www.railwaygazette.com
Pasakojimas apie Rennes miesto metropoliteną