Reply to comment

Nors dabartiniai Vilniaus miesto vadovai ir sveikai, ir pragmatiškai mąstantys politikai yra ne kartą viešai išsakę savo nepritarimą dėl tramvajaus diegimo mieste, visgi kai kuriems miesto klerkams tai nė motais ir jie toliau nuosekliai vykdo savo buvusios „abonentinės“ valdžios nurodymus.
Mes pateiksim objektyvią informaciją apie atskirų Europos miestų tramvajaus kelių tinklo situaciją ir perspektyvas, o Jūs patys galėsite padaryti išvadas kas labiau reikalingas Vilniuje – tramvajus ar metro.

RUSIJA.

Pradedame nuo šios šalies, kadangi jos antras pagal dydį miestas – Sankt-Peterburgas, dar neseniai buvo vadinamas pasaulio tramvajų sostine. Iki 1990 metų mieste buvo daugiau kaip 900 km tramvajaus kelių. Nuo 1990 m. buvo sustabdyta tramvajaus plėtra ir pradėtas apgalvotas ir nuoseklus tramvajaus parko (kaip nuostolingo – tramvajaus eksploatacijos kaštai yra didžiausi iš visų viešojo transporto rūšių, neefektyvaus keleivių pervežimo prasme, sukeliančio transporto spūstis ir kelių eismo įvykius) likvidavimas. Kaip ir daugumoje pasaulio šalių pirmiausia buvo panaikintos tramvajaus linijos, esančios miesto centriniuose rajonuose ir užimančios važiuojamąją automobilių kelių dangą. Šiuo metu mieste liko tik apie 560 km ilgio tramvajaus linijų, o jų mažinimo tendencija – 10 proc kasmet, vis dar išlieka. Paliekamos tik tos tramvajaus linijos, kurios yra šalia automobilinių kelių, ir jos naudojamos susisiekimui su miegamaisiais rajonais ir tarp jų. Vietoje tramvajaus keleivių srautai yra generuojami į sparčiai besiplečiančio metro stotis. Sankt-Peterburge iki 2020 m. numatyta palikti apie 300 km ilgio tramvajų linijų, nutiesti dar 7 km ilgio naujų ir pastatyti net 70 km ilgio naujų metro linijų.

Maskva. Rusijos sostinėje dėl tų pačių priežasčių tramvajų parko mažinimas vykdomas dar sparčiau, juolab kad, nepaisant itin patogiai išvystyto linijų tinklo, tramvajumi pervežami tik 6 proc visų keleivių, besinaudojančių viešuoju transportu.

Novosibirskas. Tramvajumi per metus pervežamų keleivių kiekis (kas sudaro 14 proc nuo viso keleivių srauto), krito nuo 183,3 milijonų (1980 m.) iki 42,7 mln (2005 m.), nepaisant to, kad pirmiausia buvo likviduotos tos linijos, kuriomis važinėdavo pustuščiai vagonai.

Kurskas. Nepaisant to, kad šiame mieste 98 proc tramvajaus linijų yra atskirtos nuo gatvių, ir šio miesto centre tramvajaus nebeliko, kadangi linijų susikirtimas su automobiliniais keliais sukeldavo transporto spūstis ir autoįvykius. Be to likviduotos ir tos linijos, kurios eidavo pernelyg arti gyvenamųjų namų, kadangi, specialistų teigimu, nuo statinius griaunančios vibracijos praktiškai negali apsaugoti net ir moderniausios bėgių tiesimo ar vagonų gamybos technologijos. Reikalingos brangiai kainuojančios papildomos priemonės, kaip antai – specialių balastų, amortizuojančių vibraciją, įrengimas namų rūsiuose.

Samara. Tramvajaus linijų likvidavimo iniciatoriumi buvo valstybinė kelių inspekcijos tarnyba (kelių policija), kadangi tramvajus buvo ne tik kad pagrindine transporto spūsčių, bet ir itin didelės dalies auto įvykių priežastimi.

Voronežas. Troleibusais ir tramvajais pervežama vos 4 proc. viso srauto žmonių, besinaudojančių visuomeniniu transportu.

Volgogradas. Pastatyta požeminė tramvajaus linija.

Rusijos miestų statybos specialistų teigimu, miestų centrų „išlaisvinimas“ nuo tramvajaus NT vystytojams suteikė milžiniškas erdves, kurias iki tol užėmė tramvajaus keliai ir daugybė vagonų depo.

Reply

  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.

More information about formatting options

CAPTCHA
This question is for testing whether you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

Sekite mus "Facebook"