Lozanos metropolitenas

Trumpas pasakojimas apie Šveicarijos provincijos Lozanos metro (Lozanoje - ~117 tūkst. gyventojų, t.y. kaip Panevėžyje arba penkis kartus mažiau nei Vilniuj)

Lozanos metropolitenas – vienas iš miesto viešojo susisiekimo transporto rūšių ir vienintelis metropolitenas Šveicarijoje. Metropoliteno sistemą sudaro viena linija (M1), tačiau nūnai statoma ir antroji (M2).
Metropoliteną eksploatuojančiai įmonei (Transports publics de la région Lausannoise) taip pat pavaldžios ir kitos miesto transporto rūšys (troleibusai, autobusai) bei ir sudaro vieningą, sujungtą sistemą.

Linija M1
Pirmoji linija buvo atidaryta 1991.03.24. Pradžioje ji vadinosi „Pietrytinis Lozanos tramvajus“ (pranc. Tramway du Sud-Ouest lausannois, TSOL), bet vėliau pervadino į metro. Vis dėlto pati linija iki šiol išliko panaši į tramvajaus liniją - daugelyje vietų įrengtos uždaromos geležinkelio tipo pervažos (su šlagbaumais), kas nevisai atitinka pilnaverčio metro dvasią. Tačiau, kai kuriuose informacijos šaltiniuose skelbiama kaip pilnavertė metro sistema.
Linijos M1 ilgis siekia 7,8 km., jungianti miesto centrą su Renen (Renens) miesteliu. Nedidelė dalis yra požeminė kartu su trimis stotimis, kita dalis ant estakadų, o didžiausia linijos dalis paklota ant žemės paviršiaus ir atskirta nuo gatvės transporto. Vidutinis linijos įveikimo laikas – 19 min. Maršrutai sudaryti kas 10 – 15 min. kasdien, tik sekmadieniais kas 20 min. Linija M1 važinėja dviejų sąstatų traukiniai.

Linija M2
Tai antroji, dabar statoma, metropoliteno linija Lozanoje. Jos atidarymas planuojamas 2008 metų trečiame ketvirtyje. Didžiausia linijos dalis bus požeminė, apie 70 %. Šia linija važinės traukiniai guminiais ratais, kadangi esant dideliems nuolydžiams eksploatacija metaliniais ratais negalima.
Linijos ilgis sieks 6 km., joje išdėstyta apie 14 stočių. Stotis „Flon“ bus laikoma svarbiausiu transporto mazgu: ji bus abiejų linijų persėdimo stotimi dar jungianti ir geležinkelio stotį LEB.
Linijos aukščių skirtumas sieks 375 metrus, o nuokalnės vietomis - 12%, trasoje vidutiniškai – 5%. Planuojamas keleivių srautas – 6600 keleivių per valandą. Važiavimas pilnai automatizuota linija truks apie 18 minučių. Stotyse saugumo sumetimais bus įrengta permatoma siena su automatinėmis durimis, o visas valdymas vyks centrinėje dispečerinėje.
Naujojoje M2 linijoje važinės 15 naujų, dviejų vagonų traukinių.

Sekite mus "Facebook"