Atėnų metropolitenas

Atėnų metropolitenas – tai antras pasaulyje metropolitenas. Duris atvėrė jis 1869 metais, t.y. tik šešeriais metais vėliau nei žymusis Londono Underground. Pirmoji trasa buvo 12 kilometrų ilgio ir ja anuomet važinėjo gariniai traukiniai. 1904 metais pakeitus garinį traukinį elektriniu, Atėnų metro tapo šiuolaikišku metropolitenu. 1957 metais pirmoji linija buvo prailginta iki 26 km. ir iki 2000 metų Atėnuose buvo vienintelė metro linija. Ruošiantis 2004 metų Olimpinėms žaidynėms buvo pastatytos dar dvi linijos. Dabar Atėnų metropolitenas laikomas vienu gražiausių ir šiuolaikiškiausiu metropolitenu pasaulyje. Metropoliteną eksploatuoja bendrovė „Attiko Metro“, kuri buvo įkurta 1999 metais.

Atėnų metro linijos


Metropoliteną sudaro 52 kilometrai:

Pirmoji linija (žalia) 25,6 km., su 24 stotimis. (1904m.)
Antroji linija (raudona) 12,4 km., su 14 stočių. (2000m.)
Trečioji linija (mėlyna) 13,7 km., su 10 stočių. (2000m.)

Atėnų metro schema

STOTYS

Stotys įrengtos labai moderniai, kai kuriose iš jų demonstruojami archeologiniai radiniai.

Metro stotis

Metro stotis



Visos metropoliteno stotys yra pritaikytos žmonėms su negalia. Bilietų kasos automatizuotos ir bilietus galima įsigyti kiekvienoje stotyje. Taip pat veikia sistema „palik ir važiuok“, kur galima įrengtuose parkinguose palikti automobilius ir važiuoti su metro. Stotyse įrengtos stebėjimo kameros užtikrinti keleivių saugumui. Stotyse draudžiama: rūkyti, vartoti svaigiuosius gėrimus, valgyti, prašyti išmaldos, tepti sienas ir pan. Kiekvienoje stotyje visada budi policijos ekipažas.
Atėnų metro linijose eksploatuojami šešių vagonų traukiniai, kurių talpa 1000 keleivių. Maksimalus eksploatacijos greitis 80 km/h. Metro važinėja nuo 5.30 iki 00.15 valandos kas 4 - 10 minučių, piko metu kas 3 minutes. Naudojimasis metropoliteno sistema per penkerius metus (2000–2005) išaugo 202%.
Dabar metropoliteno sistema Atėnuose sėkmingai ir sparčiai plėtojama toliau.

Sekite mus "Facebook"