Pilaitės gatvės stabdys

Autorius Valentas Šalkauskas

Vis didėjantis autotransporto kiekis Vilniaus mieste kelia vis didesnį vilniečių nepasitenkinimą. Be abejo, kamščių problemą išspręsti yra labai sunku, tačiau yra daugybė vietų, kurios reikalauja labai nedidelio atnaujinimo ir tam tikras transporto srautas judėtų greičiau.

Viena tokių vietų yra Pilaitės ir Laisvės prospektų sankirtoje.




Situacijos planas


Šioje vietoje iš Pilaitės atvažiuojantys automobiliai, norintys pasukti dešinėn į Laisvės prospektą, yra priversti stovėti sankryžoje ir laukti žalio šviesoforo signalo. Šviesoforas papildomos sekcijos dešiniajam posūkiui atlikti neturi. Tačiau šis sprendimas, nesuteikti galimybės automobiliams judėti, nevisiškai įtikina. Turime žinių, jog netgi Pilaitės gyventojai yra surinkę parašus, jog jie nori, kad ant šviesoforo atsirastų papildoma sekcija, tad automobiliams nereikėtų be reikalo laukti.



Taip yra




O taip galėtų būti

Sveiki,
Eismo sistemomis ir valdymais užsiimu jau 5-eris paskutinius metus, esu daug kartų stažavęsis Vokietijoje ir Anglijoje, ir visa tai yra daug sudėtingiau, negu atrodo:) Šiame puslapyje rašantys žmonės pateikia puikių idėjų, bet... Pirmiausia - ši sankryža yra žiedinė, lentelės su žalia rodykle čia nereikia, nes:
- kišenė posūkiui į dešinę yra trumpa (70 m) ir turi autobusų stotelę, todėl prie šio posūkio rytinio piko metu privažiuojate arba paskui stotelėje sustojusį autobusą:), arba atstovėję eilę:);
- žiedinėse sankryžose turėti nevaldomą posūkį į dešinę yra pavojinga (net nenoriu šnekėti apie tą posūkį į dešinę per lentelę priešingoje žiedo pusėje, nes tai - mūsų savivaldybės paistalai, kurie kelia grėsmę žėsčiųjų ir kitų eismo dalyvių saugumui ir kasdieną tai matau - žinoma, lietuviai nepergyvena, kad dėl jų sutaupytų kelių sekundžių, kas nors bus sužeistas ar žus);
- į stotelę visada eina daug žmonių (šalia kolegijos pastatai) ir įrengtas dviračių takas;
- matomumas, stovint prieš STOP liniją, į kairę, yra 0-inis, nes kairėje viską užstoja trys eilės stovinčių automobilių/autobusų. Žinoma, visi lietuviai per lentelę važiuoja pažeisdami taisykles, t.y. esant raudonai, kad galėtų matyti į kairę, užvažiuoja ant pėsčiųjų perėjos (mamos su vežimėliais, žinoma, tada turi lipti per stogą?) ir taip "viską mato";
- ryte per šią justą (tik ką pasižiūrėjau eismo valdymo centre - gaila, kad negaliu prisegti paveiksliuko) per 10 min. daugiausiai pravažiuoja 55 automobiliai arba arba 8,25 aut./žalią signalą, o per ciklą šįryt 9-a signalinė grupė maksimaliai gaudavo 23 sekundes žalio signalo (kai vykdavo pratęsimas). Automobiliai vidutiniškai STOP liniją iš to posūkio kerta kas 2,2 s, tad visiems išvažiuoti reikia 8,25*2,2=18 s ir JŪS SUSTOJĘ PRIE ŠVIESOFORO 100% IŠVAŽIUOSITE. EVC taip pat matau, kad 80% kartų pratęsimas šiai signalinei grupei net neduodamas, nes ant jutiklių nebėra automobilių...
Man kyla klausimas, kur čia ieškoma problemų? Bet kuris specialistas paaiškintų, kad tai yra idealu ir geriau būti negali. Jei kažkam sunku palaukti (blogiausiu atveju ten laukti tenka 90-23=67 s), kad galėtų išvažiuoti užtikrintai ir saugiai, taip pat nekenkdami kitiems, tai tik dar kartą parodo, kokie mes esame. Labai gaila, kad tokie dalykai eskaluojami (O JIE YRA - NETIESA) ir nekeliamos tikrosios problemos, kaip pvz., kodėl dėl kelių sekundžių laukimo iki žalio signalo, per NETEISINGAI įrengtas lenteles važiuojant automobiliams per metus padaroma šimtai avarijų ir partrenkiami pėstieji? Neveltui niekur Vakaruose jos uždraustos, o ten, kur yra (ji galima, pvz., T formos sankryžoje iš pagrindinio kelio), jos parenkamos su nepaprastu atsargumu.
Žalia sekcija ten tiktų, tačiau taip laimėtume tik kelias sekundes. Beje, per tą sankryžą aš važiuoju kasdien jau daug metų ir ji projektuojama buvo atsižvelgiant į automobilių srautų skaičiavimus.

Sveikas Sauliau,
gal galit palikt savo kontaktus

Sveiki,
<a href="mailto:sbartkevicius@yahoo.com">sbartkevicius@yahoo.com</a>.
Saulius

Gerbiamieji, visų pirma skirkite papildomą sekciją nuo lentelės su žalia rodykle. Iš karto parodote savo išmanymo apie eismą lygį. Lentelė su žalia rodykle kelia pavojų kitiems dalyviams - pėstiesiems, transportui, kurie važiuoja pagal žalią signalą. Kaip čia gali būti lentelė, jei automobiliai kerta pėsčiųjų perėją??? Geriausiu atveju čia tiesiog galima nuimti šviesoforą ir pastatyti ženklą "Duoti kelią". Bet tai bus nesaugu pėstiesiems. Taip kad pamirškit jūs tas lenteles. Visoj Europoj tik mes jas turim ir vokiečiai. Bet Vokietijoje jų gal koks 1 proc. sankryžų turi. Įpraskite - raudona spalva draudžia eismą, ir laukite, kol kiti juda pagal žalią signalą ir netrukdykite jiems.

Sveiki, o as manau, kad sekcija tikai palengvintu. Sankryza buvo vavaringa iki tol kol nebuvo saugumo saleliu. Man kas ryta reikia sukti, atvazevus i desine tikrai sutaupyciau keles minutes, kures galeciau panaudoti kitur.

Pamenu, kad prieš kelis metus ši vieta buvo itin avaringas ruožas. Dažnai tekdavo matyt susidūrusius automobilius ar stiklo duženas ant kelio. Galbūt ankščiau papildoma sekcija su žalia rodykle į dešine buvo, bet dėl didelio avaringumo ją pašalino?

Sekite mus "Facebook"