Pylimo gatvės ypatumai

Autorius Valentas Šalkauskas

Vienas „Eismo broko“ skaitytojų pasiūlė mums žvilgterėti į esamą Pylimo gatvės situaciją. Ši gatvė – viena iš Vilniaus senamiesčio arterijų, kuria kasdien naudojasi galybė miestiečių. Vilniaus senamiestyje eismas ganėtinai intensyvus, kadangi čia yra sukoncentruota daugybė darbo vietų, bei miestiečių lankytinų objektų. Tad nenuostabu, kad čia vairuotojai skuba ir yra brangi kiekviena minutė. Na o Vilniui spūstys – įsisenėjusi žaizda, nuo kurios niekaip negalime išsigydyti. Tad jei jau nėra daromi radikalūs pasikeitimai, tai gal bent būtų galima pradėti nuo mažų.


Štai pabandykime paanalizuoti Pylimo gatvę.


Situacijos planas

Reportažas iš Pylimo gatvės Vilniuje

Pylimo gatvėje visgi yra net keletas vietų, ne iki galo išbaigtų. Tai – dešinieji posūkiai. Šioje gatvėje tas vietas galima greitai, nesunkiai ir labai nebrangiai patobulinti, o efektas būtų jaučiamas. Reikia tiesiog primontuoti prie šviesoforų papildomas sekcijas su žaliomis rodyklėmis, leidžiančiomis pasukti dešinėn degant raudonam šviesoforo signalui. Atlikti dešinįjį posūkį degant raudonam šviesoforo signalui negalima iš šių gatvių: Lydos gatvė, Ligoninės gatvė, Rūdininkų gatvė bei Sodų gatvė. Kitaip tariant, šių gatvių sankryžų šviesoforai neturi papildomų sekcijų.

Štai, pavyzdžiui, iš Lydos gatvės išvažiuojantys automobiliai, norėdami pasukti dešinėn, dažnai yra priversti laukti be reikalo.Tai ypač akivaizdu ne piko metu. Tada automobiliai, degant raudonam šviesoforo signalui, tiesiog stovi, eikvoja savo laiką bei kurą. Todėl būtų galima įrengti papildomą sekciją ir vairuotojai galėtų atlikti manevrą netrukdomi.


Taip yra                                           O taip galetu buti


Kiti pasiūlymai:


Ligoninės gatvės siūlymas



Rūdininkų gatvės siūlymas



Sodų gatvės siūlymas

Ypatingai „skaudus“ Sodų gatvės šviesoforas automobiliams, norintiems pasukti dešinėn, kadangi čia išvis neaišku, ką turime praleisti – Pylimo gatve, atvažiuojant link Halės turgaus, stovi ženklas „įvažiuoti draudžiama“. Tiesa, šis ženklas leidžia maršrutinio transporto eismą, tačiau jo čia beveik nėra. Taigi lieka neaiškios priežastys, kodėl gi šis šviesoforas neturi papildomos sekcijos, leidžiančios sukti dešinėn degant raudonam šviesoforo signalui.


Iš naujųjų kelių šviesoforų įrengimo taisyklių:
76. Lentelę su žalia rodykle galima įrengti tada, kai užtikrinama, kad į dešinę ketinantis sukti vairuotojas gerai mato pėsčiuosius, dviratininkus ir transporto priemones, kurių judėjimo kryptį jis kirs. Matomumas turi būti užtikrintas sustojus prie „Stop“ linijos, kad į dešinę pagal lentelę su žalia rodykle sukančiam vairuotojui dėl nepakankamo matomumo nereikėtų kirsti „Stop“ linijos ir privažiuoti arčiau sankryžos, kur jis turės sustoti ir gali kliudyti pagal žalią signalą skersine kryptimi judančiam eismui.

Ar šitas punktas gali būti užtikrintas visose sankryžose? Aš labai abejoju.

Sekite mus "Facebook"