Fėmarno ir Lolando salas turėtų sujungti tunelis

Jau ilgą laiką diskutuojama dėl priimtiniausio būdo sujungti Vokietijai priklausančią Fėmarno salą su Danijos teritorijoje esančia Lolando sala. Salas skiria beveik 18 km Baltijos jūros – Fėmarno sąsiauris. Tunelį numatoma atidaryti per dešimt metų – 2021 m. Ankščiau buvo numatyta salas sujungti tiltu, kuris būtų tapęs 9-uoju ilgiausiu pasaulyje.

Projektas bus finansuojamas Danijos karalystės lėšomis, o Vokietija prisidės 2013 m. pavasarį atlikdama ekologinio poveikio Baltijos jūrai studiją, po kurios bus priimtas galutinis sprendimas dėl 5,1 mlrd. eurų (17,6 mlrd litų) kainuosiančių tunelio statybų. Reiktų paminėti, kad dėl būsimo neigiamo poveikio jūrai ir buvo priimtas sprendimas kasti tuneli, o ne tiesti tiltą. Nepaisant to, yra nemažai skeptikų manančių, jog ir tunelis gali pakenkti Fėmarno sąsiaurio ekosistemai, o taip pat bijančių prarasti dalį pajamų. Šiuo metu susisiekimas per sąsiaurį vykdomas keltais, kurių belaukdami turistai leisdavo pinigus vietos gyvenvietėse. Įrengus tunelį susisiekimas taptų nenutrūkstamas, dėl ko galėtų pablogėti uostamiesčių finansinė padėtis. Tunelis užtikrintų greitesnį susisiekimą tarp Hamburgo Vokietijoje ir Danijos sostinės Kopenhagos.

Tunelis turėtų turėti du automobilių kelius bei dvi bėgių linijas. Preliminarūs vaizdai:





Šaltinis:

Sekite mus "Facebook"