Trys dienos kamščiuose

Blogiausias laikas vairuoti - pirmadienio rytas. Kamščiuose įstrigusių automobilių virtinė vos juda. Briuselio gyventojams spūstyse tenka praleisti net 3 dienas per metus.

Europos Sąjungos (ES) sostinė Briuselis yra penktas labiausiai perkrautas Šiaurės Europos miestas - jame vairuotojai transporto kamščiuose praleidžia vidutiniškai 65 valandas per metus.

Tyrimas, pagrįstas GPS duomenimis, surinktais Beniliukso šalyse, Prancūzijoje, Vokietijoje ir Didžiojoje Britanijoje 2009 metais, parodė, kad blogiausia visame regione vieta vairuoti - Olandijos Utrechto miestas. Ten vairuotojai savo automobiliuose prasėdi 75 valandas per metus.

Antroje vietoje - Mančesteris Jungtinėje Karalystėje (72 valandos), po jo eina Paryžius (70 valandų) ir Olandijos Arnhemo miestas (67 valandos). Amsterdamas dalijasi penkta vieta su Briuseliu. Prasėdėti įkalintam savo transporte daugiau kaip 60 valandų per metus tenka ir Antverpene, Belfaste, Niu-kasle prie Tyno bei Hagoje.

Šiek tiek geresnė padėtis Londone (54 valandos) ir Berlyne (35 valandos). Daugelis britų ir vokiečių miestų pagal šį rodiklį telpa į 40-60 valandų zoną. Kur kas geriau Prancūzijos miestuose (20-30 valandų).

Didžiausias pragaras Briuselio keliuose - atsidurti pirmadienio rytą tarp aštuntos ir devintos valandos miestą juosiančiame žiede. Juo į darbą juda tūkstančiai ES įstaigose dirbančių žmonių iš sostinę supančių žalių gyvenamųjų rajonų.

Apskritai Beniliukso šalyse blogiausias laikas vairuoti - ketvirtadienio rytas; geriausias - penktadienio rytas.

Esant didžiuliam gyventojų tankiui ir gausybei automobilių keliuose eismo intensyvumas turi didelį poveikį europiečių mobilumui, ekonomikai ir aplinkai.

Tuo tarpu Vilniuje, Susisiekimo ministerijos užsakymu VGTU mokslininkai apskaičiavo, kad 2007 m. Vilniuje spūstyse prarasta 3,8 milijardai litų. Kamštyje praleista viena minutė kainuoja 1 litą. Vadinasi, kiekvienas automobilis per metus sugaišo 10.000 minučių arba 160 val., t.y. 7 paras. Iš to seka išvada, kad Vilnius Beniliukso šalių spūsčių rekordą viršija daugiau nei du kartus.

Sekite mus "Facebook"