Privatizuojamas Maskvos metropolitenas

„Nezavisimaja gazeta“ skelbia, kad Maskvos valdžia ruošiasi privatizuoti metropoliteną. Metropolitenai visame pasaulyje yra pelningi. Ne išimtis ir Maskvos metropolitenas. Nors kelionė Maskvos metropolitenu kainuoja tik 1,9 lito, kiekvienas keleivis metropolitenui duoda 60 centų pelno. Kadangi Maskvos metropolitenas kasdien perveža 10 mln. keleivių, vadinasi kasdien gaunama 6 mln. litų pelno, o per metus virš dviejų milijardų. Tai prilygsta mūsų nuostoliams patiriamiems gatvių spūstyse.

Privatūs metropolitenai pasaulyje ne naujiena, bet Vilniuje manau dar ilgai bus diskutuojama: privatus ar valstybinis metro. Valstybininkai kaip paprastai neįsileis privataus kapitalo į visuomeninį susisiekimą, nors tik privačios investicijos būna efektyvios. Nors valdžia neturi lėšų savo gausiems įsipareigojimams apmokėti, bet metro statybos į privačias rankas atiduoti irgi nenori. Tai šuns ant šieno elgesys: nei pats ėda, nei kitam duoda. Maskvos metropoliteno privatizavimas yra stiprus argumentas privataus metro šalininkams prieš valstybininkus, kurie daugiausia orientavosi į Maskvą ir į buvusią jiems gerai pažįstama tvarką.

Šiaip tai vertėjai žinia išvertė netiksliai. Net neteisingai. Niekas Maksvo metro NEPRIVATIZUOJA. Kalbama tik apie formos pakeitimą į akcinę bendrovę. Taip pavyzdžiui Lietuvoje nutiko "Lietuvos paštui".

tikite,ar netikite,kas moka rusiskai,pasiskaitykite patys http://newsmsk.com/article/14Nov2008/metro_biz.html

"nors tik privačios investicijos būna efektyvios" - melas. Pasiklausinėkit viešojo administravimo specialistų, kaip koks, (atsikosėju) vytautas dumbliauskas, kuris gal pasiknisęs knygų lentynoj surastų įrodymų,k ad didžiojoje britanijoje viešosios įstaigos dirba dažnai efektyviau nei privačios. taigi tai nėra tautologija.
kita vertus, aš neturiu jokių priekaištų, kad metro gali atsirasti iš privačių lėšų. šaunu, rentinys pakankamai pelningas, kad galėtų leistis sau metro įgyvendint, prašom! finansiškai bankrutavusi miesto valdžia visiškai privačioms lėšoms yra atvira; tik noriu pabrėžti, kad tegul nesitiki rentinys gauti dotacijų - juk privatus verslas, tai ir sukitės kaip išmanot :D nėr čia ko gaminti chimerų, kompensuojančių ekonomines įmonės nesėkmes
o apie privatizaciją apskritai... rusišką "laisvąją" rinką ir apskritai apie laisvąją rinką galit pasiskaitinėti kokias J. E. Stiglitz knygutes, kur autorius gerai suvarto šventuosius liberalus ir šv. Laisvąją rinką su šv. Tarptautiniu valiutos fondu :D

Nesamonė. Maskvos metro gali būt pelningas tik jei važiavimo kainos bus dar pakeltos. Jo ekspluatacijos kaštai KOSMINIAI. Kiek kainuoja eskalatorių elektra, perėjimo tunelių apšvietimas ir ventiliacija.
Tikiu, kad Londono metro galėjo būt pelningas. Bet ten vienkartinis bilietas 3 GBP skainuoja.
O šiaip ne taip seniai didžioji dalis metro linijų Londone bankrutavo...

Sekite mus "Facebook"