Vilniaus miesto teritorijų panaudojimas

Vilniaus metropoliteno šiaurinio įvažiavimo schema ir skersinės atšakos tarp Pašilaičių, Fabijoniškių ir Šeškinės teritorijos pritaikymas


Vilnius yra pietrytinėje Lietuvos pusėje. Taigi, šiaurinis įvažiavimas į sostinę, ypač autotransporto, patiria didžiausią apkrovimą. Bendrame Vilniaus miesto gatvių audinyje Ukmergės plentas tapo pats aktyviausias pagal vystymosi tendencijas. Abipus šios gatvės susiformavo Pašilaičių, Fabijoniškių, Šeškinės miegamieji rajonai ir juos bei miestą aptarnaujantys infrastruktūros objektai. Miesto vystymasis Širvintų – Ukmergės link intensyviai tęsiasi. Urbanistinė koncentracija šiame ruože akivaizdi. Metropoliteno linijos užduotis - sujungti Ukmergės gatvę su miesto administraciniu – komerciniu centru. Praktiškai didžioji dalis įvažiuojančių į sostinę galėtų parkuoti transportą Ukmergės gatvės prieigų parkinguose ir į centrą važiuoti metro. Linija praeitų dešinėje Ukmergės gatvės pusėje. Sustojimai: Fabijoniškės – Pašilaičiai – Šeškinė – būsimas stadionas (šalia Akropolio) – Baltasis tiltas – Lukiškių aikštė. Toliau linija tęsiama per Naujamiestį iki geležinkelio ir autobusų stoties. Ateityje iki oro uosto. Ukmergės gatvės ruože linija trasuotume virš žemės, negiliai po žeme ir ties būsimu stadionu palendant giliai po žeme. Trasavimą tęstume Kernavės tiltu, išlendant Lukiškių aikštėje.



Skersinė linija Karoliniškės – Viršuliškės – Žvėrynas iki baltojo tilto.
(spauskite ant chemos, kad pamatytumėte gėresės kokybės vaizdą)


Ateityje formuotume skersinę liniją Justiniškės – Pašilaičiai iki Saulėtekio alėjos, dubliuojant trasą su antviršiniu automobilių keliu.
Šios linijos tolimoje perspektyvoje būtų užžiedintos, sujungiant miesto urbanistinį audinį į vientisą transporto sistemą. Metropoliteno susikirtimo zonose atsirastų persėdimo terminalai.
Ypač patraukliai atrodo zona tarp Pašilaičių, Fabijoniškių ir Šeškinės, per kurią šiuo metu eina apsauginė juosta dėl aukštos įtampos elektros perdavimo linijos. Schema nr. 2. Sukabeliavus šią atšaką į metropoliteno komunikacijas, atsiranda nepanaudota didelė teritorija naujam urbanistiniam vystymuisi. Automobilių sankryžoje ties Šeškinės formuotųsi daugiaaukščių biurų centras – viena iš vertikalių Ukmergės gatvės dominančių. Piešinys nr. 3. Po šiuo centru atsirastų metropoliteno susikirtimo stotis, kiti gyventojus aptarnaujantys objektai. Likusi teritorija būtų skirta horizontaliai subalansuoto aukštingumo gyvenamajai statybai. Kultūros, švietimo, sporto, sveikatos, prekybos ir socialinės apsaugos poreikių tenkinimą komponuotume pirmų aukštų lygiuose. Kamerinių, humaniškų erdvių su aktyviais gerbūvio ir landšafto elementais kūrimas būtų prioritetinis šios teritorijos akcentas. Šis ruožas pretenduotų į XXI amžiaus miestą mieste.


Architektas Linas Janėnas

Sekite mus "Facebook"