Helsinkio metro automatizacijos ambicijas pažabojo lėšų stygius ir techninės kliūtys

Helsinkio metro operatorius HKL paskelbė, kad kontraktas pasirašytas su kompanija „Siemens“ miesto metropolitenui automatizuoti negalės būti pilnai įgyvendintas dėl kainos ir techninių kliūčių.

Po dviejų dienų trukusių diskusijų buvo nutarta sumažinti darbų apimtis, o „Siemens“ pasiūlė 100 mln. eurų nuolaidą sumai, numatytai 2008 metais pasirašytoje sutartyje. Terminas liko nepakeistas: automatinis traukinių eismas 21 kilometro ilgio linija turėtų prasidėti 2014 metais, tačiau mašinisto atsisakyta nebus – jis liks atsakingas už durų valdymą ir panašias funkcijas.

Esmine kliūtimi tapo 42 M100 modelio traukinių, sudarytų iš dviejų vagonų, pritaikymas automatizuotam eismui. Riedmenys pagaminti dar 1977-1984 metais, tačiau 2004-2009 m. buvo renovuoti, pratęsiant eksploatacinį laikotarpį dar dvidešimčiai metų. Pritaikant automatiniam eismui 12 kito modelio – M200 – traukinių, pagamintų „Alstom“, problemų nekyla. Taip pat HKL rūpesčių kelia šiuo metu tiesiamos vakarinės 14 kilometrų ilgio metro linijos atkarpos darbų pabaigos terminai.

Apie tai, kad automatizacijos projektas įgyvendinamas ne visai sklandžiai, HKL skelbė dar praėjusių metų spalį.

Be metro sistemos vystymo, Helsinkyje taip pat plečiamas tramvajų tinklas. Sausio pirmą dieną buvo atidaryta nauja aštuntos linijos atkarpa, vedanti į persikuriantį priemiesčio rajoną. Greitu metu ketinama dviem kilometrais praplėsti dar vieną tramvajaus liniją.

Sekite mus "Facebook"