Plepalai: Tramvajus Vilniuje įžiūrimas tik pro rožinius akinius

Vilniaus gyventojai jau nerimauja dėl sostinei brukamų tramvajų, esą gatvės dešimtmečiui pavirs griuvėsiais. Tačiau dėl to galima baimintis tiek pat, kiek dėl vilniečių namų sienas drebinančio metro, ar kad vieną dieną ant galvos nukris oru sklendžianti gondola. Mat Vilniaus savivaldybė vis dar blaškosi, neapsispręsdama, reikia sostinei tramvajaus ar nereikia. Maža to, miesto valdžia nė nenutuokia, kiek tai atsieitų Vilniaus biudžetui.


Dar neapsisprendė

Nors užsienio investuotojai, organizuodami pretenzingus pristatymus, vienas po kito siūlosi Vilnių aprūpinti tramvajais, jiems gali tekti nusvilti. Mat ši idėja vis dar kalbų lygmenyje ir neaišku, kada gali virsti į realiai įgyvendinamą planą. Pirmutinė miesto valdžios užduotis būtų apsispręsti, ar apskritai reikalingas sostinei tramvajus. Tačiau net su tuo Vilniaus savivaldybė tvarkosi sunkiai.

„Kai tik bus parengtas klausimas tarybai, atsiras prošvaistė, kad taryba apsispręs, ar bus Vilniuje tiesiamas tramvajus. Manau, kad tas įvyks apie birželį", - nedrąsiai prognozavo Vilniaus vicemeras Romas Adomavičius.

O ir vilniečiams nereikėtų piktintis, kad niekas viešai nepristato tramvajaus idėjos, mat ir nėra ko pristatinėti. Nei plano, nei nuovokos, kiek tramvajus kainuos miesto biudžetui, Vilniaus savivaldybė neturi. „Tikslaus apskaičiavimo tikrai nėra, nes tam reikalingas techninis projektas. O jis bus tada, kai bus apsispręsta, ar bus tiesiamas tramvajus", - miglotas galimybes dėliojo R. Adomavičius.


Galvos nesuka

Paprašytas įvardyti bent apytikslią sumą, vicemeras ėmė žerti daugybę darbų, kurie turėtų būti padaryti ir kurie nėra nuveikti, neva pirmiausia reikia priimti sprendimą dėl modernios viešojo transporto priemonės. „Labai sudėtinga atsakyti, kadangi, visų pirma, turi būti atlikti archeologiniai, inžineriniai tinklų tyrimai, ką reikės iškelti, ko nereikės iškelti. Turi būti apsispręsta, ar gatves ir šaligatvius tvarkysime, ar netvarkysime, apšvietimą keisime, ar ne. Iš to susidės visa kaina. Jeigu pažiūrėtume į gryną tramvajaus kainą, tai yra maždaug 15 mln. eurų techniniam kilometrui", - aiškino R.Adomavičius.

Paklaustas, iš kur milijardo skoloje skendinti Vilniaus savivaldybė gaus lėšų tramvajaus statyboms, vicemeras viltis dėjo į ES kapšą, nors Vyriausybė kol kas nesėkmingai derasi su ES dėl 2014-2020 m. paramos skyrimo. „Finansavimo klausimai nėra galutinai apspręsti, bet variantų yra daug" - optimistiškai nusiteikęs buvo pašnekovas.

Vilniaus mero pavaduotojas nesibaimina ir dėl galbūt pasikartosiančio Gedimino prospekte buvusių įmonių likimo, kai tiesiant naują grindinį dėl statybų darbų bankrotą patyrė ne vienas verslininkas.

„Šiandien kelti šį klausimą dar anksti", - nuramino vilniečius, jau dabar skaičiuojančius būsimus nuostolius ir nepatogumus, vicemeras.


Eligijus MASIULIS
Susisiekimo ministras
Labai apmaudu, kad Vilniaus savivaldybė visgi neapsisprendžia. Akivaizdu, kad miestiečiams neaiški viešojo transporto vystymosi ateitis, Ir šiuo atveju tas neapsisprendimas vis nukelia planus į ateitį, todėl didmiestis ir negali pasigirti geru viešuoju transportu.

0 kol nėra konkrečiai apsispręsta, tol savivaldybės administracija negali kryptingai veikti realizuodama vieną ar kitą planą. Blogiausias scenarijus būtų, jei projektas butų įgyvendintas iki pusės, kaip atsitiko su nacionaliniu stadionu, ir Lietuvoj tuklų pavyzdžių yra daug. Norėtųsi palinkėti, kad būtų pasimokyta iš praeities klaidų, bet aišku, kad tiek besikeičiančių valdžių savivaldybėje, tiek atskirų politikų nenuoseklumas sudaro prielaidas, kad taip gali atsitikti.


Sekite mus "Facebook"