Jo Ekscelencija Prezidentas Valdas Adamkus
Politikai teisę vadovauti | [−] |
Ekonomistas
Gitanas Nausėda
Efektyvi susisiekimo | [−] |
Lietuvos pramonininkų konfederacijos (LPK) pirmininkas
Robertas Dargis
Negalima kalbėti | [−] |
VGTU rektorius
Alfonsas Daniūnas
Apsisprendimas statyti | [−] |
Lietuvos mokslų akademijos (LMA) prezidentas
Valdemaras Razumas
Naujovių diegimas | [−] |
Filosofas
Vytautas Rubavičius
Metro projektas sustiprina | [−] |
Europos Parlamento narys
Zigmantas Balčytis
Iki 2050 metų | [−] |
Eurokomisaras, Lietuvos socialdemokratų partijos pirmininko pavaduotojas,
Vytenis Povilas Andriukaitis
Kaip socialdemokratas, | [−] |
Seimo narys
Linas Balsys
Dirbdamas žurnalistu, | [−] |
Lietuvos bankų asociacijos (LBA) prezidentas
Stasys Kropas
Tokio stambaus ir | [−] |
Lietuvos statybininkų asociacijos (LSA) garbės prezidentas
Adakras Šeštakauskas
LSA prezidiumas dar | [−] |
Lietuvos statybos inžinierių sąjungos (LSIS) pirmininkas
Algirdas Vapšys
Lietuvos statybos | [−] |
Investuotojų forumo valdybos pirmininkas, LAWIN vadovaujantysis partneris,
Rolandas Valiūnas
Vilniaus metro, o ypač | [−] |
Honkongo mieste metropolitenas pradėtas planuoti 1960 m. Tuomet nuspręsta statybų pradžioje nutiesti keturias metro linijas: Kwun Tong line, Tsuen Wan line, Island line ir dar vėliau liniją, kuri prasidėtų Shatin rajone ir baigtųsi miesto centre. Metro projekto įgyvendinimui buvo pasiruošusios dvi organizacijos: MTR corporacion (Mass Transit Railway) ir KCRC (Kowloon Canton Railway corporation). Pirmoji minėta organizacija statybų pradžioje planavo nutiesti 7 metropoliteno linijas, iš kurių svarbiausia buvo įrengti trasą Honkongo oro uostas – miesto centras. Pirmoji linija buvo atidaryta 1979 m. ir pavadinta Kwun Tong line. Jos ilgis buvo 15,8 km. ir jungė 15 metro stočių. Miestas, atidarius šią liniją suprato, kad tai neatsiejama Honkongo vystymosi dalis, tuomet 1982 ir 1985 metais buvo atidarytos dar dvi metro linijos. Tai davė pradžią metropoliteno statyboms ir šiuo metu Honkonge jau veikia 11 metropoliteno linijų, kurių bendras ilgis siekia 212,8 km. Keturios iš jų viršija 30 km. ilgį. Taigi toks daugiamilijoninis miestas sukūrė tokią susisiekimo sistemą, kuri puikiai organizuota ir sugeba padaryti viso didmiesčio gyvenimą daug patogesnį ir priimtinesnį. Detalizuojant galima pabrėžti, jog Vilniaus ir Honkongo sulyginti neįmanoma vien dėl gyventojų skaičiaus, tačiau didžiulis gyventojų skaičius ar didelis miesto plotas anaiptol nenulemia sprendimo statyti metropoliteną. Azijoje miestų, turinčių virš milijono gyventojų galima skaičiuoti dešimtimis, bet nepaisant veržlaus ekonominio augimo, nedaug megapolių pradėjo naujų metropolitenų statybas. Taigi, miesto sprendimą statyti metro nulemia susisiekimo problemos, kai miestai nusprendžia, kad verčiau ne plėsti individualaus gatvinio transporto infrastruktūrą, o vystyti visuomeninį transportą.
Pasakojimas apie Rennes miesto metropoliteną