Jo Ekscelencija Prezidentas Valdas Adamkus
Politikai teisę vadovauti | [−] |
Ekonomistas
Gitanas Nausėda
Efektyvi susisiekimo | [−] |
Lietuvos pramonininkų konfederacijos (LPK) pirmininkas
Robertas Dargis
Negalima kalbėti | [−] |
VGTU rektorius
Alfonsas Daniūnas
Apsisprendimas statyti | [−] |
Lietuvos mokslų akademijos (LMA) prezidentas
Valdemaras Razumas
Naujovių diegimas | [−] |
Filosofas
Vytautas Rubavičius
Metro projektas sustiprina | [−] |
Europos Parlamento narys
Zigmantas Balčytis
Iki 2050 metų | [−] |
Eurokomisaras, Lietuvos socialdemokratų partijos pirmininko pavaduotojas,
Vytenis Povilas Andriukaitis
Kaip socialdemokratas, | [−] |
Seimo narys
Linas Balsys
Dirbdamas žurnalistu, | [−] |
Lietuvos bankų asociacijos (LBA) prezidentas
Stasys Kropas
Tokio stambaus ir | [−] |
Lietuvos statybininkų asociacijos (LSA) garbės prezidentas
Adakras Šeštakauskas
LSA prezidiumas dar | [−] |
Lietuvos statybos inžinierių sąjungos (LSIS) pirmininkas
Algirdas Vapšys
Lietuvos statybos | [−] |
Investuotojų forumo valdybos pirmininkas, LAWIN vadovaujantysis partneris,
Rolandas Valiūnas
Vilniaus metro, o ypač | [−] |
Vienas mūsų aktyvių skaitytojų Andrius Bleizgys, pasiūlė išanalizuoti Kalvarijų gatvėje esamą situaciją. Iš tiesų Kalvarijų gatvė jau ne vienerius metus yra tikras vilniečių galvos skausmas. Kalvarijų gatvės eismo pralaidumas neatitinka esamo transporto srauto. Dėl to šioje gatvėje piko metu nuolat nusidriekia automobilių eilės. Ypač didelė automobilių grūstis susidaro tarp Ozo ir Ateities gatvių.
Kalvarijų gatvės atkarpa tarp Ozo ir Ateities gatvių
Visa ši atkarpa turi po dvi kiekvienos krypties eismo juostas, tačiau viešajam transportui atskira eismo juosta neišskirta. Todėl kamštis, galima sakyti užprogramuotas neišvengiamai. Tad tiek lengvieji automobiliai, tiek gyventojai, besinaudojantys viešuoju transportu stovi spūstyse. O tai niekaip nesiderina su miesto valdžios deklaruojamu siekiu - viešąjį transportą padaryti patrauklia transporto priemone Vilniaus miesto gyventojams ir svečiams.
Viešasis transportas – be atskiros eismo juostas
Stotelių rekonstrukcija
Reikėtų atkreipti dėmesį į autobusų stoteles, esančias šalia sankryžų. Į jas „tiesioginio“ įvažiavimo iš gretimų gatvių nėra. Reikėtų nedidelės rekonstrukcijos tam, kad būtų galima netrukdyti viešajam transportui atlikti dešinįjį posūkį, tokiu būdu greičiau įsiliejant į eismą, be reikalo negaištant ir taip sutaupant keleivių laiką.
Posūkis į dešinę link stotelės
Situacijos planas
Taip yra O taip galėtų būti
Lygiai tokia pati situacija yra ir ties Didlaukio gatve – autobusai sunkiai įveikia dešinįjį posūkį.
Situacijos planas
Taip yra O taip galėtu būti
Atskiros eismo juostos viešajam transportui
Prieš keletą metų Kalvarijų gatvė buvo rekonstruota. Čia įrengtas dviračių takas, kuris, galbūt, nėra toks aktualus vietos gyventojams, juolab turint omenyje tai, kad žiema Lietuvoje tęsiasi ilgai, oras dažnai yra darganotas. Negana to, tarp dviračių tako ir gatvės – ganėtinai plati žalioji zona. Tad, ar nebuvo galima pagalvoti apie papildomos juostos, skirtos viešajam transportui, įrengimą. Juolab vietos papildomai eismo juostai užtenka. Tai paskatintų žmones vietoj savo asmeninio automobilio rinktis viešąjį transportą, ko pasekoje sumažėtų automobilių ir eismas pajudėtų greičiau, nereikėtų dusti nuo išmetamųjų dujų.
Štai pavyzdys, kaip atrodytų papildomos eismo juostos:
Situacijos planas
Taip yra O taip galėtų būti
Kitos vietos, kuriose būtų galima įrengti atskirą eismo juostą viešajam transportui:
Automobilių tunelis
Nepaisant šių pasiūlymų, vyrauja ir kitokia nuomonė. Ties Ozo gatve Kalvarijų gatvės kamštis pastebimai sumažėja. Vadinasi, Ozo ir Kalvarijų gatvių sankryža yra probleminis mazgas, kurį išsprendus, būtų išspręstas ir kamštis. Galimas šio mazgo sprendimas galėtų būti požeminis automobilių tunelis, jungiantis Ozo ir Kareivių gatves. Tokiu atveju, srautas, važiuojantis Ozo-Kareivių gatvėmis netrukdytų srautui iš Kalvarijų gatvės, kuris galėtų laisvai važiuoti tiesiai Kalvarijų gatve kertant Ozo sankryžą, o norint atlikti kairįjį posūkį, butų kur kas lengviau.
Pasakojimas apie Rennes miesto metropoliteną