Specialistų ir politikų balsas

Jo Ekscelencija Prezidentas Valdas Adamkus

Politikai teisę vadovauti []
visuomenei įgija piliečių pasitikėjimu, todėl nevalia ignoruoti visuomenėje užgimstančių idėjų – būtina ne tik jas išklausyti, bet ir pagal galimybes remti.

Ekonomistas
Gitanas Nausėda

Efektyvi susisiekimo []
infrastruktūra – svarbus ekonomikos faktorius. Kelionėje sugaištas laikas jokios vertės nesukuria. Kiekvienas papildomas kilometras, kiekviena sugaišta minutė – tai nuostoliai. VGTU mokslininkai suskaičiavo, kad automobilių spūstyse vilniečiai praranda milijardus, t. y. kelis kartus daugiau nei visas miesto biudžetas, skirtas miesto reikmėms tenkinti. Metropoliteno statyba ir jo veikla žymiai pagyvintų miesto ekonominį gyvenimą.

Lietuvos pramonininkų konfederacijos (LPK) pirmininkas
Robertas Dargis

Negalima kalbėti []
apie miesto darnią plėtrą, nevystant susisiekimo infrastruktūros. Metropolitenas iš esmės sprendžia susisiekimo problemą, skatina miesto plėtrą ir didina šalia jo esančio nekilnojamojo turto vertę.

VGTU rektorius
Alfonsas Daniūnas

Apsisprendimas statyti []
metropoliteną VGTU būtų tam tikras iššūkis. Mes privalėtume ir galėtume tam tikslui ruošti nacionalinius kadrus. Kaimyninių šalių sostinės tokio tipo statinių įrengimo patirtį įgijo keliais dešimtmečiais anksčiau, todėl mūsų studentai papildomos patirties galėtų įgyti pagal studentų mainų programas.

Lietuvos mokslų akademijos (LMA) prezidentas
Valdemaras Razumas

Naujovių diegimas []
ūkinėje veikloje neapsieina be mokslininkų pagalbos. Realizuojant metropoliteno projektą, pasireikšti galėtų įvairių sričių Lietuvos mokslininkai.

Filosofas
Vytautas Rubavičius

Metro projektas sustiprina []
Vilniaus, kaip regioninio metropolio didmiesčio, įvaizdį ir kuria tokiam didmiesčiui bei jo žmonėms reikalingą aplinką. Jis pajėgus atlikti svarbią socialinę santalkos funkciją. Tai ne tik planas, bet ir Vilniaus miesto ateities vizija, kurios įgyvendinimas taps visų vilniečių reikalu.

Europos Parlamento narys
Zigmantas Balčytis

Iki 2050 metų []
miesteliuose turėtų nelikti naftos produktais varomo transporto. Šiam tikslui numatoma skirti ES finansinę paramą, tačiau ji bus skirta tik tiems miestams, kurių valdžia ir visuomenė bus priėmę sprendimus ir paruošę reikalingą dokumentaciją.

Eurokomisaras, Lietuvos socialdemokratų partijos pirmininko pavaduotojas,
Vytenis Povilas Andriukaitis

Kaip socialdemokratas, []
metropoliteno idėjai pritariu dėl šios transporto rūšies populiarumo tarp įvairių socialinių grupių, o kaip medikas – dėl to, kad tai saugus, ekologiškas transportas, pasižymintis komfortiškomis laukimo ir važiavimo sąlygomis.

Seimo narys
Linas Balsys

Dirbdamas žurnalistu, []
domėjausi metropoliteno privalumais. Dabar, vadovaudamas Žaliųjų partijai, matau, kad metropolitenas žymiai pagerintų ekologinę Lietuvos sostinės padėtį, nes 80 proc. oro taršos ir triukšmo sudaro automobilių transportas. Metropolitenu paprastai naudojasi iki 50 proc. miesto gyventojų.

Lietuvos bankų asociacijos (LBA) prezidentas
Stasys Kropas

Tokio stambaus ir []
ilgalaikio projekto kaip metropolitenas įgyvendinimas suaktyvina ir bankų veiklą. Lietuvos bankai, žinoma, finansuos vietines statybines firmas, o stambias užsienio korporacijas finansuos stambūs Europos bankai, tokie, kaip Europos investicijų bankas. Šis bankas gali būti ir kaip investitorius.

Lietuvos statybininkų asociacijos (LSA) garbės prezidentas
Adakras Šeštakauskas

LSA prezidiumas dar []
2008 metais deklaravo paramą metropoliteno idėjos realizavimui, nes tai žymiai pagyvintų šiuo tik pradedanti atsigauti statybos sektorių.

Lietuvos statybos inžinierių sąjungos (LSIS) pirmininkas
Algirdas Vapšys

Lietuvos statybos []
inžinierių sąjunga yra aktyvi metro idėjos rėmėja. Mes dar 2007 m. detaliai išnagrinėjome metropoliteno ir tramvajaus planus ir jų įdiegimo galimybes. Atskleidėme tuos nepatogumus, kuriuos tramvajus sukeltų kelių eismo dalyviams ir išryškinome metropoliteno sistemos privalumus prieš tramvajų.

Investuotojų forumo valdybos pirmininkas, LAWIN vadovaujantysis partneris,
Rolandas Valiūnas

Vilniaus metro, o ypač []
jo pirmoji atkarpa Pilaitė–Centras galėtų iš esmės pagyvinti investicinę aplinką šalyje. Lietuvos įmonės į strateginius investuotojus greičiausiai nepretenduotų, bet savo finansiniais resursais galėtų plėtoti pagalbinę metropoliteno infrastruktūrą: depą, parkingus, o taip pat prie metro stočių esančią socialinę infrastruktūrą.

Maskvos metropoliteno perspektyvos

Dar prieš porą metų Maskvos metro ateitis atrodė labai niūriai - didžiausia plėtra buvo kosmetinis perėjų rekonstravimas ar stočių perdažymai. Apie naujų stočių įrengimą ar juo labiau tolimesnę plėtrą, nebuvo nė kalbos dėl lėšų stygiaus. Dabar tamsūs Maskvos metro laikai - praeityje.



Kaip skelbia oficialus Maskvos metro tinklapis, miesto valdžia patvirtino metropoliteno plėtros planą 2008-2010 metams. Jame numatyta naujų dvidešimties stočių statyba bei rekonstrukcija ir netgi naujų linijų tiesimas. Pripažįstama, kad tokių statybos tempų miestas nematė jau 20 metų, ir netgi lenkia tarybinių laikų statybos tempus.



Po Tarybų sąjungos žlugimo Maskvos metro buvo perduotas miesto valdžios išlaikymui su valstybės dotacija. Tačiau dėl sunkios šalies padėties ir užsitęsusios ekonominės suirutės, metro išlaikymui gaudavo vos 3-20 procentų reikalingų eksploatacijai sumų. Dėl to metro plėtra buvo sustojusi.

Naujos metro stotys, kaip ir senosios, išsiskiria puošnumu bei pompastika, skirtumas - moderniu stiliumi suprojektuotas interjeras. Stočių projektavimo užsakymus gavo tokie architektai, kaip AM.Šutovas, A.L.Kurenbajevas, A.J.Orlovas ir kiti.


Tolimesnėje perspektyvoje iki 2030 m. numatyta Maskvos metro linijų plėtra. Suplanuoti nauji i 150 km ir 200 km ilgio žiedai aplink miestą bei priemiestinių rajonų prijungimas. Maskvos metropolitenas per dieną perveža apie 9 mln. keleivių, ir jo galimybės jau dabar viršytos - piko metu miestiečiai stumdosi dėl galimybės patekti į metro traukinį. Maskva be metro - paralyžiuotas miestas, kaip parodė Londono ir Paryžiaus susisiekimo darbuotojų streikų pavyzdžiai.

Taigi, Rusijos ekonomikai išgyvenant pakilimą dėl naftos kainų augimo, prioritetinis dėmesys susisiekimo gerinimu sostinėje liudija rusų supratimą apie visuomeninio transporto padėtį miesto gyvenime. Kaip ir Vilnius, Maskva ilgai buvo atidėjusi susisiekimo problemų sprendimą, tačiau galima tik pasidžiaugti, kad pirmai progai pasitaikius imasi spręsti bėdas iš esmės.

Kaip zmogus, buves Maskvoje ne karta, galiu pasisakyt, kaip sio miesto metro vartotojas. Juo tikrai teko vazinet daug. Esu vaziaves beveik visomis linijiomis ir t.t. ir pan. Kad bus ten pinigu plovimo, otkatu ir panasiu grozybiu as neabejoju. Kartu pastebesiu, kad piko valanda judeti bet kokie kita priemone Maskvoje NEIMANOMA. Greiciau pesciom nueiti 2 autobuso/troleibuso stoteles iki metro (ar net daugiau), nei bandyt vaziuot antzeminiu transportu. Gyvenant uz aplinkelio, ar tam rajone, kur metro galai nesiekia yra labai sunku- baisios problemos privaziuoti iki metro.
Tad isvada- metro pletra Maskvoje yra butina ir neisvengiama.
Kitas faktas, kad apie desimtmeti pletra buvo gerokai sustojusi (pastate viena estakadinio metro linija- paaiskejo, kad jis dar brangesnis uz pozemini). Viena didziausiu Maskvos problemu-susisiekimas tarp spinduliniu liniju atsaku. Nuo kai kuriu liniju galu iki ziedo reikia vaziuot daugiau nei 30-40 min. O nuvaziuot ta atstuma antzeminiu transportu kartais buna neimanoma... Todel neisvengiamas nauju zedu/lanku projektavimas ir statyba, bet tik tolimoj ateity.
Ir Metro sutrikimas tikrai ivestu chaosa. Ir nereikia cia ironizuot apie monopolijas. "Vilniaus Troleibusai" irgi monopoli, bet kazkaip vgazineja ir nieks nesipiktina. Beje, primenu visiems nepastabiems- straiko metu Paryziuje veike viena metro linija- Nr. 14. Kodel? Nes buvo AUTOMATINE. Jei tramvaju masinisktai streikuotu irgi butu blogai... Isvis, jei bijot streiku reik tik dviraciais i darba vazinet...
Aisku, Vilnius toli grazu ne Maskva. Bet jei nenorim turet tokiu problemu, kaip Maskvoj, reik priemoniu imtis siandien...
O siaip siulau apsilankyt tinklapyje, kurio nuroda yra prie mano komentaro prideta (Maskvos metro). Ten daugiau informacijos ir vaizdines medziagos.
http://www.mosmetro.ru/

va, džiugu, kad mane supranta anonimai :) Tikrai socialiniai mokėjimai yra klaida (makroekonomikos teorija). Laikyti pinigus - klaida (apskritai ekonomika). Kažkur reikia kišti. Kitas klausimas, kiek kainuos Maskvai tas malonumas: nominaliai (oficialiai) ir realiai (su pinigų plovimu) (empirinis faktas).
Subjektyviam vertinimui galiu priskirti nebent šitą dalį: dar nušauna "tautos gerovės" zuikį.

Formuluotojas gal ir nevykęs, bet pagaunu, kur nebūna ryšio sakiniuose. Dar kartą apie Maskvą be metro. Perdarau sakinį: be namų - negerai, kaip tą rodo mano tuščia piniginė. Gali būti, kad piniginė tuščia dėl to, kad nedirbu, bet ne dėl to, kad neturiu namų. Žmonių kalba: "Po neseniai vykusių Londono ir Paryžiaus susisiekimo darbuotojų streikų, galima nuspėti, kas streiko atveju dėtųsi Maskvoje".
Po tokio teiginio toks, kaip aš, iškart gali rėkti: o kas bus Vilniuje tokiu atveju? Ar metro netaps monopoliu? Bla bla bla... Netęsiu.
Filologių (-ų) nepažįstu, o gaila :) Šiaip siūlau kitą planą - savišvietą, kuri prasideda nuo principo žinau, kad nieko nežinau; ir pats laikas kažką sužinoti bei keisti kalbinius įpročius.

tai niekam ne paslaptis,kad rusai naftos pinigus naudoja kur tik nori,bet ne socialinems ismokoms,tas tikrai butu prazutinga. Bet cia nieko naujo,tiesiog transporto infrastruktura- puikus investavimo objektas su didele finansine graza.

Šiaip, jei nepatinka kas nors straipsniuose - atsiųskite savo pataisymus el.paštu, komentaras "dar kartą paskaitykit" nieko nesako, t.y. yra bevertis, nes nenurodo geresnės formuluotės. Tiesa, anksčiau buvo minėta kad esate prastas formuluotojas;) Kas link Rusijos - esate pesimistas arba, kaip jie save mėgsta vadinti, "realistas". Neverta ginčytis kaip yra iš tikro - jūs turite savo teisybę, visi kiti - savo ramybę. Jei turite gabų filologą ar filologę, kuris/kuri norėtų prisidėti prie sostinės metropoliteno projekto, pasiūlykite savo CV atsiųsti adresu info@vilniausmetro.lt

"Maskva be metro - paralyžiuotas miestas, kaip parodė Londono ir Paryžiaus susisiekimo darbuotojų streikų pavyzdžiai." - dar kartą perskaitykit, ką parašėt. Tikrai neturite filologo (-ės) savo gretose... :) Dar kartą perskaitykit, gal ir jūs suprasit, kad nei mietas, nei tvora, ir dar galima būtų prikabinti nors ir mamą.

"Rusijos ekonomikai išgyvenant pakilimą dėl naftos kainų augimo, prioritetinis dėmesys susisiekimo gerinimu sostinėje liudija rusų supratimą apie visuomeninio transporto padėtį miesto gyvenime" - ir vėl laužta iš kažkur... Aš galėčiau paaiškinti kitaip - Rusija aptekusi pinigais, bet išdalinti padidinus pensijas tuo pinigėlius yra ekonominė savižudybė. Infliacija būtų tokia, kad ohoho. O ir kas suinteresuotas, kad išaugtų vidurinioji klasė - žymiai lengviau kontroliuoti avigalvius. Užtat galima tuos pinigus investuoti į tas sritis, kurios nesukels ekonominių problemų: karinės pajėgos (kokią naudą duoda? jokios... Na nebent dar politinis motyvas- va, mes galingi...) arba visuomeninis transportas - iškasi ilgus ilgus tunelius, kuriuos reikės dotuoti. O pinigų jiems išlaikyti turėtų užtekti ilgam... Užtat oficialiai gali deklaruoti, kad "rūpinamės rusų liaudimi", nors tai tik šalutinis padarinys

Gerai, tada paaiškinkite, koks stebuklas turi įvykti Lietuvoje, kad pradėtume maudytis pinguose ir galėtume kasti duobes iš betkur į betkur?

Suprantu, kad reikia kažką rašyti ir "informuoti", bet... nusisamdykit filologą (-ę) :D Turėkit gerą planą, o ne... Pagalvokit, juk jums reikia sukurti įtikinamą istoriją, bet nemanau, kad priemonės yra tinkamos

Sekite mus "Facebook"












Kodėl metro?

Ar žinote, kad...

...metro trasas galima kloti statmenai antžeminio transporto trasų arba laisvai pasirinkta kryptimi tai sutrumpina kelionės laiką.

Draugai

Blog'ai