Specialistų ir politikų balsas

Jo Ekscelencija Prezidentas Valdas Adamkus

Politikai teisę vadovauti []
visuomenei įgija piliečių pasitikėjimu, todėl nevalia ignoruoti visuomenėje užgimstančių idėjų – būtina ne tik jas išklausyti, bet ir pagal galimybes remti.

Ekonomistas
Gitanas Nausėda

Efektyvi susisiekimo []
infrastruktūra – svarbus ekonomikos faktorius. Kelionėje sugaištas laikas jokios vertės nesukuria. Kiekvienas papildomas kilometras, kiekviena sugaišta minutė – tai nuostoliai. VGTU mokslininkai suskaičiavo, kad automobilių spūstyse vilniečiai praranda milijardus, t. y. kelis kartus daugiau nei visas miesto biudžetas, skirtas miesto reikmėms tenkinti. Metropoliteno statyba ir jo veikla žymiai pagyvintų miesto ekonominį gyvenimą.

Lietuvos pramonininkų konfederacijos (LPK) pirmininkas
Robertas Dargis

Negalima kalbėti []
apie miesto darnią plėtrą, nevystant susisiekimo infrastruktūros. Metropolitenas iš esmės sprendžia susisiekimo problemą, skatina miesto plėtrą ir didina šalia jo esančio nekilnojamojo turto vertę.

VGTU rektorius
Alfonsas Daniūnas

Apsisprendimas statyti []
metropoliteną VGTU būtų tam tikras iššūkis. Mes privalėtume ir galėtume tam tikslui ruošti nacionalinius kadrus. Kaimyninių šalių sostinės tokio tipo statinių įrengimo patirtį įgijo keliais dešimtmečiais anksčiau, todėl mūsų studentai papildomos patirties galėtų įgyti pagal studentų mainų programas.

Lietuvos mokslų akademijos (LMA) prezidentas
Valdemaras Razumas

Naujovių diegimas []
ūkinėje veikloje neapsieina be mokslininkų pagalbos. Realizuojant metropoliteno projektą, pasireikšti galėtų įvairių sričių Lietuvos mokslininkai.

Filosofas
Vytautas Rubavičius

Metro projektas sustiprina []
Vilniaus, kaip regioninio metropolio didmiesčio, įvaizdį ir kuria tokiam didmiesčiui bei jo žmonėms reikalingą aplinką. Jis pajėgus atlikti svarbią socialinę santalkos funkciją. Tai ne tik planas, bet ir Vilniaus miesto ateities vizija, kurios įgyvendinimas taps visų vilniečių reikalu.

Europos Parlamento narys
Zigmantas Balčytis

Iki 2050 metų []
miesteliuose turėtų nelikti naftos produktais varomo transporto. Šiam tikslui numatoma skirti ES finansinę paramą, tačiau ji bus skirta tik tiems miestams, kurių valdžia ir visuomenė bus priėmę sprendimus ir paruošę reikalingą dokumentaciją.

Eurokomisaras, Lietuvos socialdemokratų partijos pirmininko pavaduotojas,
Vytenis Povilas Andriukaitis

Kaip socialdemokratas, []
metropoliteno idėjai pritariu dėl šios transporto rūšies populiarumo tarp įvairių socialinių grupių, o kaip medikas – dėl to, kad tai saugus, ekologiškas transportas, pasižymintis komfortiškomis laukimo ir važiavimo sąlygomis.

Seimo narys
Linas Balsys

Dirbdamas žurnalistu, []
domėjausi metropoliteno privalumais. Dabar, vadovaudamas Žaliųjų partijai, matau, kad metropolitenas žymiai pagerintų ekologinę Lietuvos sostinės padėtį, nes 80 proc. oro taršos ir triukšmo sudaro automobilių transportas. Metropolitenu paprastai naudojasi iki 50 proc. miesto gyventojų.

Lietuvos bankų asociacijos (LBA) prezidentas
Stasys Kropas

Tokio stambaus ir []
ilgalaikio projekto kaip metropolitenas įgyvendinimas suaktyvina ir bankų veiklą. Lietuvos bankai, žinoma, finansuos vietines statybines firmas, o stambias užsienio korporacijas finansuos stambūs Europos bankai, tokie, kaip Europos investicijų bankas. Šis bankas gali būti ir kaip investitorius.

Lietuvos statybininkų asociacijos (LSA) garbės prezidentas
Adakras Šeštakauskas

LSA prezidiumas dar []
2008 metais deklaravo paramą metropoliteno idėjos realizavimui, nes tai žymiai pagyvintų šiuo tik pradedanti atsigauti statybos sektorių.

Lietuvos statybos inžinierių sąjungos (LSIS) pirmininkas
Algirdas Vapšys

Lietuvos statybos []
inžinierių sąjunga yra aktyvi metro idėjos rėmėja. Mes dar 2007 m. detaliai išnagrinėjome metropoliteno ir tramvajaus planus ir jų įdiegimo galimybes. Atskleidėme tuos nepatogumus, kuriuos tramvajus sukeltų kelių eismo dalyviams ir išryškinome metropoliteno sistemos privalumus prieš tramvajų.

Investuotojų forumo valdybos pirmininkas, LAWIN vadovaujantysis partneris,
Rolandas Valiūnas

Vilniaus metro, o ypač []
jo pirmoji atkarpa Pilaitė–Centras galėtų iš esmės pagyvinti investicinę aplinką šalyje. Lietuvos įmonės į strateginius investuotojus greičiausiai nepretenduotų, bet savo finansiniais resursais galėtų plėtoti pagalbinę metropoliteno infrastruktūrą: depą, parkingus, o taip pat prie metro stočių esančią socialinę infrastruktūrą.

Maskvoje sulaikyta grupuotė padirbinėjusi metropoliteno bilietus

Operatyviniai kovos su ekonominiais nusikaltimais darbuotojai Maskvos metropolitene sulaikė stambią nusikaltėlių grupuotę, kuriai vadovavo Izraelio pilietė ir į savo veiklą įtraukusi daugiau nei 100 žmonių. Sukčiai įtariami bilietų padirbinėjimu bei platinimu Maskvos metro.





Kaip pranešė atsakingi milicijos pareigūnai, sukčiai vien praeitais metai Maskvos metropolitenui padare nuostoliu daugiau nei už 150 mln. rublių. Teismas nusprendė areštuoti Izraelio pilietę Mariną Batashvilį, ir buvusį Maskvos metropoliteno darbuotoją, Rusijos pilietį J. Muchiną, taip pat jų bendrus, skelbia "Interfaks".



Tyrimo duomenimis, areštuoti Batashvili ir Muchinas maždaug prieš 2 metus įkūrė organizuotą nusikalstamą grupuotę, kuriuos tikslas buvo padirbtų bilietų padirbinėjimas ir realizavimas. Jie suklaidino Zelenogrado gamyklos vadovybę, kurioje buvo gaminami legalūs Rusijos metropoliteno bilietai.

Tyrėjai nustatė, kad Batashvili ir Muchinas padirbo vienos iš stambiausių Rusijos politinės partijos blanką ir parašė laišką, politinės partijos vadovo vardu, gamyklos vadovams su prašymu parduoti bilietų ruošinius. Ruošiniai buvo skirti patekimui į partijos darbo patalpas. Taip pat į šią aferą buvo įtraukti ir buvę Maskvos metropoliteno ryšių ir signalizacijos tarnybos darbuotojai.

Šie specialistai pradėjo gaminti padirbtus bilietus specialiai tam pritaikytose patalpose. Tam tikslui buvo paruoštas vienas iš Maskvos butų, kuris priklausė suimtajai Batashvili. Čia ant nupirktų ruošinių, spausdintuvų pagalba buvo užnešami dažai ir įklijuojamos elektroninės mikroschemos, kurias sukčiai kontrabanda gabendavo iš Kinijos. Toliau originalių įrengimų pagalba, kuriuos pagamino buvę Maskvos metropoliteno techniniai darbuotojai, buvo klastojami bilietai ir po to pardavinėjami.

Tam, kad realizuoti suklastotus bilietus, Batashvili ir Muchinas, organizavo platintojų tinklą, kurį sudarė daugiau nei šimtas žmonių. Tinklo vadeivos, taip vadinami "brigadininkai", gaudavo iš aferos organizatorių padirbtus bilietus ir perduodavo jos platintojams. Tam vaidmeniui jie samdydavo nelegalius emigrantus iš Ukrainos, Vidurines Azijos ir Azerbaidžano. Brigadininkai surinkdavo uždirbtus pinigus ir perduodavo juos sukčiams.

Maskvos milicijos atstovo žodžiais, nusikaltėliams pavykdavo parduoti bilietus brangiau, nei jie kainuodavo Maskvos metropoliteno kasose. Stotyse piko metu bilietai buvo realizuojami su 10 -15 rublių antkainiu.

Operatyviniai darbuotojai surengė operaciją nusikalstamos sukčių veiklos sustabdymui. Vienu metu buvo sulaikyti aferos organizatoriai, platintojai, bilietų gamintojai, kurjeriai, kurie vežė kontrabandines mikroschemas iš Kinijos. Iš viso buvo surengta dvidešimt kratų skirtingose vietose. Operacijoje dalyvavo daugiau nei 100 operatyvinių darbuotojų.

Daugeliui sulaikytų asmenų buvo pateikti oficialūs kaltinimai sukčiaujant stambiu mastu.
Po organizuotos grupuotės sulaikymo, pastebimai išaugo kasdieninis metropoliteno kasų pelnas, kas parodė nemenką sukčių veikimo mastą.

http://www.newsru.com