Specialistų ir politikų balsas

Jo Ekscelencija Prezidentas Valdas Adamkus

Politikai teisę vadovauti []
visuomenei įgija piliečių pasitikėjimu, todėl nevalia ignoruoti visuomenėje užgimstančių idėjų – būtina ne tik jas išklausyti, bet ir pagal galimybes remti.

Ekonomistas
Gitanas Nausėda

Efektyvi susisiekimo []
infrastruktūra – svarbus ekonomikos faktorius. Kelionėje sugaištas laikas jokios vertės nesukuria. Kiekvienas papildomas kilometras, kiekviena sugaišta minutė – tai nuostoliai. VGTU mokslininkai suskaičiavo, kad automobilių spūstyse vilniečiai praranda milijardus, t. y. kelis kartus daugiau nei visas miesto biudžetas, skirtas miesto reikmėms tenkinti. Metropoliteno statyba ir jo veikla žymiai pagyvintų miesto ekonominį gyvenimą.

Lietuvos pramonininkų konfederacijos (LPK) pirmininkas
Robertas Dargis

Negalima kalbėti []
apie miesto darnią plėtrą, nevystant susisiekimo infrastruktūros. Metropolitenas iš esmės sprendžia susisiekimo problemą, skatina miesto plėtrą ir didina šalia jo esančio nekilnojamojo turto vertę.

VGTU rektorius
Alfonsas Daniūnas

Apsisprendimas statyti []
metropoliteną VGTU būtų tam tikras iššūkis. Mes privalėtume ir galėtume tam tikslui ruošti nacionalinius kadrus. Kaimyninių šalių sostinės tokio tipo statinių įrengimo patirtį įgijo keliais dešimtmečiais anksčiau, todėl mūsų studentai papildomos patirties galėtų įgyti pagal studentų mainų programas.

Lietuvos mokslų akademijos (LMA) prezidentas
Valdemaras Razumas

Naujovių diegimas []
ūkinėje veikloje neapsieina be mokslininkų pagalbos. Realizuojant metropoliteno projektą, pasireikšti galėtų įvairių sričių Lietuvos mokslininkai.

Filosofas
Vytautas Rubavičius

Metro projektas sustiprina []
Vilniaus, kaip regioninio metropolio didmiesčio, įvaizdį ir kuria tokiam didmiesčiui bei jo žmonėms reikalingą aplinką. Jis pajėgus atlikti svarbią socialinę santalkos funkciją. Tai ne tik planas, bet ir Vilniaus miesto ateities vizija, kurios įgyvendinimas taps visų vilniečių reikalu.

Europos Parlamento narys
Zigmantas Balčytis

Iki 2050 metų []
miesteliuose turėtų nelikti naftos produktais varomo transporto. Šiam tikslui numatoma skirti ES finansinę paramą, tačiau ji bus skirta tik tiems miestams, kurių valdžia ir visuomenė bus priėmę sprendimus ir paruošę reikalingą dokumentaciją.

Eurokomisaras, Lietuvos socialdemokratų partijos pirmininko pavaduotojas,
Vytenis Povilas Andriukaitis

Kaip socialdemokratas, []
metropoliteno idėjai pritariu dėl šios transporto rūšies populiarumo tarp įvairių socialinių grupių, o kaip medikas – dėl to, kad tai saugus, ekologiškas transportas, pasižymintis komfortiškomis laukimo ir važiavimo sąlygomis.

Seimo narys
Linas Balsys

Dirbdamas žurnalistu, []
domėjausi metropoliteno privalumais. Dabar, vadovaudamas Žaliųjų partijai, matau, kad metropolitenas žymiai pagerintų ekologinę Lietuvos sostinės padėtį, nes 80 proc. oro taršos ir triukšmo sudaro automobilių transportas. Metropolitenu paprastai naudojasi iki 50 proc. miesto gyventojų.

Lietuvos bankų asociacijos (LBA) prezidentas
Stasys Kropas

Tokio stambaus ir []
ilgalaikio projekto kaip metropolitenas įgyvendinimas suaktyvina ir bankų veiklą. Lietuvos bankai, žinoma, finansuos vietines statybines firmas, o stambias užsienio korporacijas finansuos stambūs Europos bankai, tokie, kaip Europos investicijų bankas. Šis bankas gali būti ir kaip investitorius.

Lietuvos statybininkų asociacijos (LSA) garbės prezidentas
Adakras Šeštakauskas

LSA prezidiumas dar []
2008 metais deklaravo paramą metropoliteno idėjos realizavimui, nes tai žymiai pagyvintų šiuo tik pradedanti atsigauti statybos sektorių.

Lietuvos statybos inžinierių sąjungos (LSIS) pirmininkas
Algirdas Vapšys

Lietuvos statybos []
inžinierių sąjunga yra aktyvi metro idėjos rėmėja. Mes dar 2007 m. detaliai išnagrinėjome metropoliteno ir tramvajaus planus ir jų įdiegimo galimybes. Atskleidėme tuos nepatogumus, kuriuos tramvajus sukeltų kelių eismo dalyviams ir išryškinome metropoliteno sistemos privalumus prieš tramvajų.

Investuotojų forumo valdybos pirmininkas, LAWIN vadovaujantysis partneris,
Rolandas Valiūnas

Vilniaus metro, o ypač []
jo pirmoji atkarpa Pilaitė–Centras galėtų iš esmės pagyvinti investicinę aplinką šalyje. Lietuvos įmonės į strateginius investuotojus greičiausiai nepretenduotų, bet savo finansiniais resursais galėtų plėtoti pagalbinę metropoliteno infrastruktūrą: depą, parkingus, o taip pat prie metro stočių esančią socialinę infrastruktūrą.

Kaip efektyviausia modernizuoti Vilniaus viešąjį transportą?
Atnaujinti autobusus/troleibusus
6% (30 balsai)
Įrengti sostinės metropoliteną
60% (286 balsai)
Nutiesti greitąjį tramvajų
18% (85 balsai)
Sparčiau įrenginėti viešojo transporto juostas keliuose
10% (49 balsai)
Sumanyti daugiau autobusų/troleibusų trasų
6% (27 balsai)
Balsavo: 477

Greiciau tegul tiesia ta metro. Dabar yra problema su automobiliu spustimis Vilniuje, tai padeti pagerinti gali nebent tik metro. Bet tada autobusuose ir troleibusuose isvysime vos kelis keleivius, o visi kiti vazines metro. Taigi vienas is pagrindiniu klausimu, ka darysime su autobusais ir troleibusais, kai Vilniuje atsiras metro?

Visai nekvaili tie atstumai. Visada metro tinklas centre būna tankesnis, o periferijoj - retesnis. Tada centre praktiškai nereikia jokio kito transporto. Ir metro po vieną stotelę niekas nevažinėja.

bet tikrai kvaila tokie atstumai "rotušė- katedra" . juk metro net nespės issibėgėti. nusileisti į metro ir sulaukti transporto tiek pat laiko užims, jei ne daugiau. šitas fintas dėl užsieniečių? :) jie po senamiestį pėsčiomis vaikšto.

Kas link apklausų, tai galime abejojantiems jų rezultatais, galime suteikti laikus ir IP adresus balsavusių arba pasiūlyti atlikti apklausą savais šaltiniais. Kita vertus:
www.delfi.lt/poll/?id=3944
www.info.lt/?page=balsavimas&view=balsavimas&id=1638

Metropolitenas dabar statomas 25-iuose pasaulio miestuose, taip kad nereikia tos demagogijos apie "buvo populiarios ir nesižvalgykim į praeitį". Jei tai būtų praeitis, tai technokratiškiausia pasaulio šalis Japonija neturėtų labiausiai planetoje apkrauto metropoliteno, o būtų išradusi ką nors naujesnio. Ir apskritai, kaip elektromobiliai gali panaikinti spūstis gatvėse?
Pats ragini važinėti motoroleriais, bet ar pats juo važinėji? Aha, aš irgi norėčiau kad visi važinėtų dviračiais, man tada būtų gatvės laisvos;->

Žmonės, atsipeikėkit! Kam mums, vargšams, kopijuoti sprendimus ir technologijas, kurios buvo populiarios ir sprendė problemas, egzistavusias prieš 20 ir daugiau metų? Pats metro, kaip sprendimas nėra blogas, tačiau žiūrėkim į ateitį, o ne žvalgykimės į praeitį, į kitų šalių praeitį (taip mes niekada nepavysim ir nepralenksim kitų...).
Dabar - individualizmo amžius. Kiekvienas norim turėti savo, naudotis savo, būti nepriklausomi nuo kažkokių linijų, nepriklausomi nuo viešojo transporto grafikų ir pan.
Įgyvendinkim sprendimus, tarnaujančius žmonėms, naujai visuomenei! Skatinkim naujas technologijas: mažalitračes ekologiškas gamtai transporto priemones, elektromobilius, galų gale - motorolerius (nors mūsų klimatas, deja, nėra tam labai tinkamas).
Blemba, mes žiūrime į kitus, ką kiti padarė prieš 20 ir daugiau metų, o nežiūrim į priekį.

Kas remia šį puslapį??? Visų apklausų rezultatai "padaryti" į vienus vartus - tik Metro Vilniuje išgirti... Dezinformacija kažkokia...

METRO NEEEEEE!!!
kam to metro...pakestu naujais tuos birbiancius senus autobusus ir troleibusus...netruri kur pinigu det... silpnaprociai pinigu plovejai!!

Jusu nesuprasi...Koks skirtumas kad Vilnius nedidelis miestas?Juk jis augs (tuo labiau yra labai daug miestu kuriuose yra metro ir nors jie mazesni nei vilnius tai kad nesilaikykit senais mitais)...kai kamsciai vilniuje pasidarys nesutvarkomi delto kad neirens metro tada verks visi ir sakys reikejo metro statyt...tramvajus sukels dar daugiau kamsciu nes vazines tam paciam lygmeny kaip ir troleibusai ir automobiliai...zmones nekalbekit nesamoniu ir mastykit galva o ne kita vieta...As visu 100% uz metro!!!

Nu net juokinga skaityti tuos komentarus kuriuose rasoma kad viska isprestu troleibusai, autobusai, ju juostu tinklo platinimas, marsrutu pletimas, gatviu platinimas ir panasiai.. Jei bent jau su kokia nors logika zmogus protingas pamastytu, tikrai suprastu kad tai problemu neispres. Visu pirma dabar esantis viesasis transportas (autobusai su troleibusais) netalpina tiek zmoniu kiek reikia. Palyginkit metro ir troleibuso dydi. Beto viesasis transportas negali vazineti gatvemis taip greitai kaip metro skrieti po zeme, juk ir taip aisku, ar gal kam kyla abejoniu? Del tu A juostu: galima juk kiekvienam marsrutui po atskira juosta ant kelio nupaisyt, bortais ja dar aptvert kad neva 'niekas i jas nosies nekistu', bet pagalvokim kas is to? O gi visiskai nieko, nes kas nores tai vistiek jomis vazines (ir cia jau vairuotoju kulturos klausimas), o kad nupaisyt kiekvienam marsrutui po atskira juosta, kad neva jie greitai tada vazinetu, keliu plocio neuztektu. ir vistiek troleibusas tokio greisio kaip metro 'nepaimtu'. Ar gal netiesa tai?
Del viaduku statybos, gatviu platinimo ir panasiai, kas neva turetu ispresti kamsciu problema: nu ir kas is to jei gatves ir po 10 juostu viena puse bus, bet vistiek srautas masinu tai liks tas pats, ir tas srautas visvien sliaus miesto senamiescio ir centro link, kur gatviu jau platint nelabai yra kur, o ir masinu toki kieki sustatyt yra problema. Gal ne? gerai zinoma yra sutvarkytos gatves, patogus gatviu tinklas ir taip toliau bet gi siandienine Vilniaus problema yra ne tai kad gatves 'per mazos' ar troleibusai negali pravaziuoti nes jiem skirtose juostose visi vazineja, o ta kad yra per daug automobiliu vazinejanciu gatvemis, o i viesaji transporta rytais visiems vykstant i darba neretai yra labai sunku'isigrusti' nes jis nepakelia tokio keleiviu skaiciaus.
Vienintele siu problemu sprendimo iseitis yra metro, nes jis greitas, patogus, nebrangus juo naudotis (jei kas priestarauja, tai pasidomekit, vaziuoti juo kainuos tiek kiek dabar viesuoju transportu), netrugdo antzeminiam transportui ir svarbiausia savo privalumais pritraukes daug keleiviu (ir galintis toki srauta pervezti) sumazins tiek dabartinio viesojo transporto apkrovima, tiek automobiliu skaiciu gatvese (mastykit gi: kam sedeti kamstyje beveik valanda kai i tavo tiksla metro tave nuves per 10min.).
O del tramvajaus tai as net nezinau ka pasakyti jo salininkams.. Jum gal patinka i ryga nuvaziavus matyti ta laidu raizgalyne virs gatviu ir vaikscioti senamiestyje per begius. Na gerai, tie kurie planavo Vilniuje metro statyti sake kad jie bus modernus ir be laidu virs saves vazines. Na ir ka tai keicia? Tramvajus vistiek vazinetu miesto gatvemis, taptu papildoma kliutimi tiek automobiliams tiek viesajam transportui, vazinetu leciau nei metro ir talpintu maziau zmoniu nei metro, beto jo visur nenutiesi, kaip pvz pylimo gatveje, tegu pabando ten kas nutiest traukinio linija tokioj gatvej, tai kur tada isvis centre vazineti beliks?????

Juk metro vistiek Vilniui reikes 5 metais ansciau ar veliau, tai kam dabar tiesti kvaila tramvaju o po 10 metu sugadinus viso miesto vaizda ir transporto eisma gatvemis pradeti tiesti metro?!

na o jus matete,kas vyksta miesto gatvese?situacija lyg didziausiame amerikos didmiestyje piko metu.

jei tereiketu poros paprastu sprendimu,tai tas jau seniai butu padaryta,isivaizduokite,ar nenoretu koks politikas uzsidirbti balu vienu rankos mostelejimu nuimdamas visus kamscius????jei tai butu taip paprasta,jau seniai tas butu padaryta...

Patikekit manim tikrai maciau ir pati tomis gatvemis vazineju. Kamsciai eda nervus ir sveikata, smogas akis griauzia o nosis apskritai juoda palieka.. bet jeigu jus galvojate, kad visi vairuotojai tik op ir persoks i metro ar bet kuri kita viesaji transporta, tai jus labai klystat..
Reikia ne tik transporta sutvarkyti ir palaikyti jame svara bei tvarka, o ir paciu zmoniu mentaliteta pamazu keisti. As pati stengiuosi vaziuodama i darba surinkti pakeliui kuo daugiau draugu ar pazisamu, kad automobilis nebutu tuscias. Deja, bet apsizvalgius aplink liudna darosi, kai autobusai kaip pilnos konservu dezutes, o automobiliuose po viena vazineja.

Na gal metro ir reiks po kokiu 50 metu, kai vilnius knibzdete knibzdes juoduku imigrantu (na gal bus apie 1 mln) ir leituviu gal jau visai neliks.. o dabar kisti milijonus i tai kas tikrai neispres problemu, manau yra tikras absurdas. Geriau valdzia tegu sprendzia troleibusu ir autobusu problemas, irengia normalias viesojo trasnporto juostas, apgalvoja naujus marsrutus, o svarbiausia tegu padeda sutvarkyti pati transporta, kuris daugumoj kaip viesasis tualetas (phe net lipti bjauru). Dauguma automobiliu vairuotoju viesuoju transportu del to ir nesinaudoja, o vazineja po viena masinose, kad tik kvepuoti galetu ir kokia dziova neuzsikrestu.

siaip ar taip metro kadanors reikes, tai kodel napastacius jo dabar (bent pradet staty), juk vilnius pleciasi, ir gana greitai. beto metro isprestu tikrai daugybe spusciu problemu, juk kaip jus manot kas geriau, vaziuot nuosava masina i centra per ~20-30min, ar su metro nuskritst ten per 10 ?
pvz Minske (Baltarusijos sostine) is atokiausio miesto kampelio su metro iki centro nuvaziuodavau per 15 minuciu.
na manau kad tikrai reiktu metro, juk vistiek jo nepastatysi per kelias dienas, o po desimt metu vilnius gali atrodyt visai kitas miestas.
cheers.

Manau, kad sostines metropoliteno irengima gali remti tik ne tikri vilnieciai t.y. negime ir neauge Vilniuje, o atvaziave ir visai nepergyvenantys del to, kas vyksta su Vilniumi. Sutinku, kad sujungti tolimiausius rajonus, kaip Pilaite su Antakalniu galima, taciau centre - irengti toki daznuma tarp stoteliu - Asros vartai, Rotuse, Reformatu - jus turbut juokaujate, ten du zingsniai kelio... Kvepia kazkokiu absurdu. Nenustebciau jei projekto autorius visai ne vilnietis ir jam visai neskauda del tokio miesto niokojimo...

to svecias pir, 2007-10-22 20:47 ir simas

taigi jei prikimstume iki soties vilniaus gatves trulais,tai idomu,kur jie visi tilptu...

prie cvirkos stoteles tiek trulu privaziuoja,kad netelpa visi,o kamsciai vis vien yra,zmones veluoja,grudasi..

o simui tai pasakysiu,kad miestu mazesniu ar tokio pat dydzio pasaulyje,o ypac europoje tai daugiau nei desimt...ir man atrodo kad priesingai-kompleksas yra bijoti kakza gero daryti,kaip kiti normalus miestai,neduokdie issisoksim!!!!

Jei visi be išimties viešojo transporto maršrutai turėtų savo juostas ir ten nei vienas šmikis nekištų savo nosies viešas transportas būtų pakankamai greitas ir efektyvus.

ei, kamon! jie komentuojantys skaitytu ir pateiktus straipsnius, tai ne ir komentuoti nebereiketu.

ir - o taip - as noriu ka Vilnius butu toks pat normalus kaip kiti Europos miestas, anoks cia kompleksas.

To simas: su visa pagarba, drįstu teigti,kad nelabai apmąstęte, ką parašėte. Kaip gali tramvajus išspręti kamsčių problemą? juk jis važiuotų tomis pačiomis gatvėmis, kuriose ir dabar vyksta eismas(kamščiai), plius, įvykus avarijai ant bėgių būtų paraližuotas visas tramvajų eismas ir kas tada? Dar didesni kamsčiai. Akivaizdu, kad metro yra optimales nis variantas nei tramvajus. Net nelyginami šie dalykai.

Apsurdai kazkokie - sugalvojo mat metro nusitiest!?
Vis tas kvailas noras but tolkiam, kaip kitu saliu didieji miestai. Kzkoks kompleksas cia. O apklausos rezultatai rodo tik tai, kad pagrinde visi nori to metro tik del to, kad metro, kad vat bus kazkokas, kaip uzsieni. Mastykit logiskai, o ne vaikiskai - tramvajaus pilnu pilniausiai uztektu, jei butu nutiestos tikslingos linijos ir nereik cia rausti tuneliu, kaip kurmiams - Vilnius tai ne koks Londonas, Niujorkas ar Maskva - vargu ar kur uzsieny, tokio dydzio mieste kaip Vilnius rastume metro..

metro taip greit neįrengsi po 9 metu jis juk bus greičiausiu atveju tai neabejoju jog per tą laiką ir kelius suremontuos ir juostas nuties.. :)

nieko nepakeistu tas metro... dar daugiau vargo butu. pirma reikia kelius sutvarkyti, viesojo transporto juostas nustiesti visur kur tik galima. o tada jei nepadedu (bet pades) galvoti apie metro. beto tokiam "dideliam miestui" metro tikrai nereikalingas.

man smagu, kad mano svajonę palaiko dauguma besidominčių transporto problemomis

Skelbti naują komentarą

Šio laukelio turinys bus laikomas privatus ir nerodomas viešai.
  • Web puslapiu adresai ir el. pašto adresai automatiškai tampa nuorodomis.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai

Daugiau informacijos apie teksto formatavimą

CAPTCHA
Klausimas, skirtas patikrinti ar esate žmogus ir išvengti automatinių komentuotojų.

Sekite mus "Facebook"












Kodėl metro?

Ar žinote, kad...

...statant metro nebūtina stabdyti eismo, ko negalima išvengti ruošiant gatves antžeminio tramvajaus trasoms.

Draugai

Blog'ai