Specialistų ir politikų balsas

Jo Ekscelencija Prezidentas Valdas Adamkus

Politikai teisę vadovauti []
visuomenei įgija piliečių pasitikėjimu, todėl nevalia ignoruoti visuomenėje užgimstančių idėjų – būtina ne tik jas išklausyti, bet ir pagal galimybes remti.

Lietuvos Respublikos kultūros ministras
Šarūnas Birutis

Vienas iš didžiausių []
istorinį paveldą niokojančių faktorių yra autotransportas. Europos miestų patirtis rodo, kad atsikratyti šios problemos galima įrengus metropoliteną. Kai kurių miestų metropolitenų stotys tarnauja kaip archeologinių radinių muziejai. Vilniaus senamiestyje metropoliteno stotys taip pat galėtų atlikti šią funkciją.

VGTU rektorius
Alfonsas Daniūnas

Apsisprendimas statyti []
metropoliteną VGTU būtų tam tikras iššūkis. Mes privalėtume ir galėtume tam tikslui ruošti nacionalinius kadrus. Kaimyninių šalių sostinės tokio tipo statinių įrengimo patirtį įgijo keliais dešimtmečiais anksčiau, todėl mūsų studentai papildomos patirties galėtų įgyti pagal studentų mainų programas.

Lietuvos mokslų akademijos (LMA) prezidentas
Valdemaras Razumas

Naujovių diegimas []
ūkinėje veikloje neapsieina be mokslininkų pagalbos. Realizuojant metropoliteno projektą, pasireikšti galėtų įvairių sričių Lietuvos mokslininkai.

Filosofas
Vytautas Rubavičius

Metro projektas sustiprina []
Vilniaus, kaip regioninio metropolio didmiesčio, įvaizdį ir kuria tokiam didmiesčiui bei jo žmonėms reikalingą aplinką. Jis pajėgus atlikti svarbią socialinę santalkos funkciją. Tai ne tik planas, bet ir Vilniaus miesto ateities vizija, kurios įgyvendinimas taps visų vilniečių reikalu.

Ekonomistas
Gitanas Nausėda

Efektyvi susisiekimo []
infrastruktūra – svarbus ekonomikos faktorius. Kelionėje sugaištas laikas jokios vertės nesukuria. Kiekvienas papildomas kilometras, kiekviena sugaišta minutė – tai nuostoliai. VGTU mokslininkai suskaičiavo, kad automobilių spūstyse vilniečiai praranda milijardus, t. y. kelis kartus daugiau nei visas miesto biudžetas, skirtas miesto reikmėms tenkinti. Metropoliteno statyba ir jo veikla žymiai pagyvintų miesto ekonominį gyvenimą.

Investuotojų forumo valdybos pirmininkas, LAWIN vadovaujantysis partneris,
Rolandas Valiūnas

Vilniaus metro, o ypač []
jo pirmoji atkarpa Pilaitė–Centras galėtų iš esmės pagyvinti investicinę aplinką šalyje. Lietuvos įmonės į strateginius investuotojus greičiausiai nepretenduotų, bet savo finansiniais resursais galėtų plėtoti pagalbinę metropoliteno infrastruktūrą: depą, parkingus, o taip pat prie metro stočių esančią socialinę infrastruktūrą.

Eurokomisaras, Lietuvos socialdemokratų partijos pirmininko pavaduotojas,
Vytenis Povilas Andriukaitis

Kaip socialdemokratas, []
metropoliteno idėjai pritariu dėl šios transporto rūšies populiarumo tarp įvairių socialinių grupių, o kaip medikas – dėl to, kad tai saugus, ekologiškas transportas, pasižymintis komfortiškomis laukimo ir važiavimo sąlygomis.

Darbo partijos įkūrėjas
Viktoras Uspaskich

Visuomenės raginimą []
priimti politinį sprendimą statyti Vilniuje metropoliteną vertinu palankiai. Mūsų partija visada su tais, kurie tiek protu, tiek darbu prisideda prie žmonių ir šalies gerovės kūrimo.

Partijos „Tvarka ir teisingumas“ pirmininkas
Rolandas Paksas

Naujos idėjos yra []
amžinasis žmonijos progreso variklis. Metro idėja Vilniuje – viena iš tokių. Žmonija dvidešimtame amžiuje įgyvendino drąsiausias idėjas, kurios atrodė neįgyvendinamos. Linkiu, kad metro idėja virstų kūnu ir požeminis transportas sostinėje tarnautų ateities kartoms.

Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų partijos vicepirmininkas
Valentinas Stundys

Metropolitenas, kaip []
Vilniaus viešojo transporto sistema, mūsų programoje buvo numatyta 2008 metais, tačiau prieštaraujant koalicijos partneriams, į Vyriausybės programą nebuvo įtraukta. Nagrinėti šios sistemos realizavimo galimybę yra būtina tam, kad Vilnius būtų darniai plėtojamas ir mūsų sostinė taptų modernios valstybės veidu.

Lietuvos Respublikos liberalų sąjūdžio pirmininkas
Eligijus Masiulis

Liberalai vertina []
individualumą ir pagal galimybes važinėtų individualiu transportu, bet individualus transportas didina transporto kamščius ir viena iš galimybių nesėdėti automobilių spūstyse – statyti metropoliteną. Metro pagelbės ir individualaus transporto gerbėjams, nes gatvės bus laisvesnės. Tačiau šios statybos turi būti įgyvendinamos nacionaliniu lygmeniu ir jose turi dalyvauti privatus investuotojas.

Lietuvos žaliųjų partijos pirmininkas
Linas Balsys

Dirbdamas žurnalistu, []
domėjausi metropoliteno privalumais. Dabar, vadovaudamas Žaliųjų partijai, matau, kad metropolitenas žymiai pagerintų ekologinę Lietuvos sostinės padėtį, nes 80 proc. oro taršos ir triukšmo sudaro automobilių transportas. Metropolitenu paprastai naudojasi iki 50 proc. miesto gyventojų.

Europos Parlamento narys
Zigmantas Balčytis

Iki 2050 metų []
miesteliuose turėtų nelikti naftos produktais varomo transporto. Šiam tikslui numatoma skirti ES finansinę paramą, tačiau ji bus skirta tik tiems miestams, kurių valdžia ir visuomenė bus priėmę sprendimus ir paruošę reikalingą dokumentaciją.

Lietuvos Respublikos Seimo Biudžeto ir finansų komiteto pirmininkas
Bronius Bradauskas

Mano žiniomis, []
pasaulinės finansinės institucijos orientuojasi į ilgalaikius ir ekonomiškai efektyvius objektus. Vilniaus metropoliteno projektas, kurį palaiko visuomenė, gali būti patrauklus užsienio investuotojams.
Manyčiau, kad Seimo Biudžeto ir finansų komitetas palaikytų Vyriausybės sprendimą – pradėti strateginio investitoriaus paiešką ir šio projekto įgyvendinimo organizavimą, nes tai leistų papildyti Lietuvos biudžetą.

Lietuvos savivaldybių asociacijos prezidentas
Ričardas Malinauskas

Sostinėje pasireiškia []
visų Lietuvos žmonių interesai, nes čia sukoncentruotos valstybinės, valdžios, mokslo, švietimo, sveikatos, kultūros, sporto įstaigos, kurių paslaugomis naudojasi visi šalies gyventojai. Čia vyksta tarptautiniai renginiai ir turizmas. Metropolitenas užtikrintų į Vilnių atvykstančių žmonių patogų, greitą ir saugų susisiekimą.

Lietuvos pramonininkų konfederacijos (LPK) pirmininkas
Robertas Dargis

Negalima kalbėti []
apie miesto darnią plėtrą, nevystant susisiekimo infrastruktūros. Metropolitenas iš esmės sprendžia susisiekimo problemą, skatina miesto plėtrą ir didina šalia jo esančio nekilnojamojo turto vertę.

Lietuvos statybininkų asociacijos (LSA) prezidentas
Adakras Šeštakauskas

LSA prezidiumas dar []
2008 metais deklaravo paramą metropoliteno idėjos realizavimui, nes tai žymiai pagyvintų šiuo tik pradedanti atsigauti statybos sektorių.

Lietuvos statybos inžinierių sąjungos (LSIS) pirmininkas
Algirdas Vapšys

Lietuvos statybos []
inžinierių sąjunga yra aktyvi metro idėjos rėmėja. Mes dar 2007 m. detaliai išnagrinėjome metropoliteno ir tramvajaus planus ir jų įdiegimo galimybes. Atskleidėme tuos nepatogumus, kuriuos tramvajus sukeltų kelių eismo dalyviams ir išryškinome metropoliteno sistemos privalumus prieš tramvajų.

Lietuvos bankų asociacijos (LBA) prezidentas
Stasys Kropas

Tokio stambaus ir []
ilgalaikio projekto kaip metropolitenas įgyvendinimas suaktyvina ir bankų veiklą. Lietuvos bankai, žinoma, finansuos vietines statybines firmas, o stambias užsienio korporacijas finansuos stambūs Europos bankai, tokie, kaip Europos investicijų bankas. Šis bankas gali būti ir kaip investitorius.

"Metro sąjūdžio" narių sąrašas

<?php
error_reporting(E_ALL);

$link = mysql_connect('localhost', 'root', 'La49ffau') or exit('Could not connect: ' . mysql_error());
mysql_select_db('vilniausmetro') or exit('Could not select database!');
mysql_query("SET NAMES UTF8");
$result = mysql_query('SELECT * FROM _sajudis ORDER BY surname ASC, name ASC');
echo('

    ');
    while ($row = mysql_fetch_array($result)) {
    echo("
  1. {$row['name']} {$row['surname']}
  2. ");
    };
    echo('

');
?>

Paulius rašo, ir daugiau radau tokių komentarų - ar ne geriau praplatint kelius, Zuokas pasišovęs pripirkti daugiau autobusų .
Aš dar radikaliau siūlau - nugriaukim senamiestį, išsprogdinkim cerkves, bažnyčias ir iš naujo perstatykim Vilnių. Ir kitoj vietoj, pvz prie Palangos, jūroje.
Taigi, metro padės išsaugoti senąjį Vilnių, nieko negriaunat, nežalojant, senamiesčio pasiekiamumas išaugtų.

as esu isitikines,kad miesto pletrai yra butinas metro,nes tai puikus susisiekimas ir puikus budas judeti greiciau

ką reiškia šis sąrašas, kuriame yra anonimų- Dominykas B. ir pan.? Ar tai norintys pirkti metro akcijų, metro sponsoriai ar šiaip neatsakingi žmonės, kurie išrenka į seimą savivaldybės tarnautoją Karalių ir panašius.
Iš pradžių išmetama idiotiška idėja - panaudokime greitaeigius tramvajus, dėl kurių reiktų išgriauti Vilnių nuo stoties iki Žaliojo tilto. O gal geriau metro, nereiks griauti. Metro metro sušunka Karaliaus rinkėjai; būtinai reikia sušunka požeminių darbų bendrovės savininkas Zykus.
Per pusmetį nėra atsiliepimų šiame saite. Eilinė oranžinių dviračių afera baigia nugaišti.

Metro puiki susisiekimo priemonė! O kad metro nereikalingas miestui, kuriame nėra milijono gyventojų, manau, pasenęs sovietinių demagogų argumentas. Daug teko būti užsienio šalyse ir praktiškai visur naudojausi tik metro.
Praktiškieji danai išprotėję dėl dviračių, o Kopenhaga, pagal gyventojų skaičių, labai artima Vilniuj. Metro ten puikiai funkcionuoja ir, manau, apsimoka ir atsiperka. Reikia tik noro ir nebereiks spręsti automobilių spūsčių problemų.

Padarykit ;)

Nesamone, metro reikalingas tik miestui, kurio gyventoju skaicius virs 1 000 000, o cia nera kur jam apsisukti net. Nesamone, jau daugelis sedu uzsieny, cia ir taip gerai.

Palyginus pvz. su Niujorku, Vilnius nėra labai didelis. Tačiau ir metro linijų užtektų atitinkamai mažiau tam pačiam efektui pasiekti. Tad argumentas, kad Vilniui nereikia metro, nes jis neva tai ''mažas'' mano nuomone yra nepagrįstas. O jei taip jau tų pinigų nėra, tai nebūtina gi visas linijas ir per metus pastatyti. Užtektų pradėti nuo kelių pagrindinių metro linijų - efektas būtų iš karto juntamas! Galima būtų bent didžiają dalį kelio įveikti greitai ir patogiai. Nereiktų gaišti laiko kamštyje ir tuo pačiu sudaryti kitiems kamštį. Efektas būtų dvigubas. O dabartinių technologijų ir sukauptos patirties dėka iš tikrųjų nebūtuų viskas taip jau ir brangu...

Visai nenoriu, kad Vilnius mirtu. Noriu, kad kita karta, o gal ir aš senatvėje savo mieste jausčiausi patogiai.
Teko pabūti miestuose kur yra metro ir tramvajus. Tramvajus atrodo apgailėtinai. Jo negerbia nei vienas vairuotojas ir nei vienas pėstysis. Metro kur kas geriau.

Tik visiski bukagalviaia gali nesuprasti, kad metro butu statoma uz ju paciu pinigus... visu pirma, techniskai labai sudetinga Vilniuje daryti metro, ypac jei jis eitu po senamiesciu. Didele vibracija ir panasiai. O kiek laiko uztruktu metro kasybos? Desimt metu lauksi metro, o po to suprasi, kad vistiek visur vazineji masina... Manau reikektu kaip ir daug kur pasaulyje kurti dviraciu infrastruktura..., tvarkyti gatves ir t.t. Manau ir be metro kol kas Vilniuje yra be galo daug kur padeti tuos milijonus...

Taip

Anksciau ziurejau teigiamai i metro linijos kurima Vilniuje.. beda jog berods pries 2m buvau klausytoju kuomet pristatinejo sios idejos igyvendinimo galimybiu plana.. kalbos atrode grazios kol nebuvo paprasyti statistiniai duomenys, kurie lyg ir yra svarbiausi valstybei, vilniaus miestui.. man, kaip transporto inzinieriaus kvalifikacini laipsni turinciam vilnieciui, tikrai sunku suprast tokius inorius ir tikslus, kurie ne pagerins, o tik pablogins susisiekima vilniaus mieste ateinancius 10m..

Visiskai nereikalingas nei metro nei tramvajus, kaip jus isivaizduojat, kad nutiesit keleta liniju metro ir isspresit kamscius. Tai visikas absurdas daugumai bus nepatogu reiks vaziuot iki metro stoteles autobusu, tada persest i metro tada vel sest i kokia nors transporto priemone. Tai visu pirma labai brangu bus visu antra jai panaudojus tuos milijardus i keliu tiesimui bei teisingai pletojant miesta netankinant beproto ir iskelus visus akropolius uz miesto tikrai butu isspresta miesto kamsciu problema.
Aciu uz demesi

As uz metro! manau uz tramvaju tikrai geresnis variantas. Taip Vilnius nera didelis miestas imant pasaulio didmiesciu masteliais ir galbut tai atrodo kaip prabanga tokiam nedideliam miestui, taciau juk miestas pleciasi, gyventoju daugeja, jei ne dabar tai ateity atsipirktu vistiek!
jokiu kamsciu, sviesoforu, laiko susitaupo, nervu, ilipai islipai ir viso gero :)

Savaime aisku, kad metro reikalingas, juk miestas pleciasi, zmoniu daugeja, automobiliu kamsciu skaicius dideja, ir tik pozeminis transportas isspres sita problema. cia tas pat kaip su daugiaauskciu namu statymu, jie sutaupo zemes plota, metro sutaupo ir zemes plotai ir zmoniu laika. tik visiski bukagalviai nesupranta butinybes statyti metro.

Tai butu labai patogu

Sveiki. Mano nuomone Vilniui metro nereikalingas. bereikalingas pinigu svaistymas. Vilnius nera toks didelis miestas kad reiketu metro. Taip butu labai patogu, taciau manau pigiau apsieitu dviraciai.

Kada metro bus? wtf:) df tik be kalbu darom!

Norit visa Vilniu desimciai metu sukasti? Ir kas paskui tais metro vazines? Kiek kainuos vaziavimas metro?

Ar negeriau butu praplatinti kelius, nupirkti nauju autobusu?

Už laisvesnį Vilnių!

darom metro!

World You Like Challenge

Sekite mus "Facebook"












Kodėl metro?

Ar žinote, kad...

...metro trasose įrengtose sekcijose galima kloti įvairias inžinerines komunikacijas (lietaus ir fekalijų kanalizaciją, ryšio ir elektros tinklus).

Draugai

Blog'ai