Specialistų ir politikų balsas

Jo Ekscelencija Prezidentas Valdas Adamkus

Politikai teisę vadovauti []
visuomenei įgija piliečių pasitikėjimu, todėl nevalia ignoruoti visuomenėje užgimstančių idėjų – būtina ne tik jas išklausyti, bet ir pagal galimybes remti.

Ekonomistas
Gitanas Nausėda

Efektyvi susisiekimo []
infrastruktūra – svarbus ekonomikos faktorius. Kelionėje sugaištas laikas jokios vertės nesukuria. Kiekvienas papildomas kilometras, kiekviena sugaišta minutė – tai nuostoliai. VGTU mokslininkai suskaičiavo, kad automobilių spūstyse vilniečiai praranda milijardus, t. y. kelis kartus daugiau nei visas miesto biudžetas, skirtas miesto reikmėms tenkinti. Metropoliteno statyba ir jo veikla žymiai pagyvintų miesto ekonominį gyvenimą.

Lietuvos pramonininkų konfederacijos (LPK) pirmininkas
Robertas Dargis

Negalima kalbėti []
apie miesto darnią plėtrą, nevystant susisiekimo infrastruktūros. Metropolitenas iš esmės sprendžia susisiekimo problemą, skatina miesto plėtrą ir didina šalia jo esančio nekilnojamojo turto vertę.

VGTU rektorius
Alfonsas Daniūnas

Apsisprendimas statyti []
metropoliteną VGTU būtų tam tikras iššūkis. Mes privalėtume ir galėtume tam tikslui ruošti nacionalinius kadrus. Kaimyninių šalių sostinės tokio tipo statinių įrengimo patirtį įgijo keliais dešimtmečiais anksčiau, todėl mūsų studentai papildomos patirties galėtų įgyti pagal studentų mainų programas.

Lietuvos mokslų akademijos (LMA) prezidentas
Valdemaras Razumas

Naujovių diegimas []
ūkinėje veikloje neapsieina be mokslininkų pagalbos. Realizuojant metropoliteno projektą, pasireikšti galėtų įvairių sričių Lietuvos mokslininkai.

Filosofas
Vytautas Rubavičius

Metro projektas sustiprina []
Vilniaus, kaip regioninio metropolio didmiesčio, įvaizdį ir kuria tokiam didmiesčiui bei jo žmonėms reikalingą aplinką. Jis pajėgus atlikti svarbią socialinę santalkos funkciją. Tai ne tik planas, bet ir Vilniaus miesto ateities vizija, kurios įgyvendinimas taps visų vilniečių reikalu.

Europos Parlamento narys
Zigmantas Balčytis

Iki 2050 metų []
miesteliuose turėtų nelikti naftos produktais varomo transporto. Šiam tikslui numatoma skirti ES finansinę paramą, tačiau ji bus skirta tik tiems miestams, kurių valdžia ir visuomenė bus priėmę sprendimus ir paruošę reikalingą dokumentaciją.

Eurokomisaras, Lietuvos socialdemokratų partijos pirmininko pavaduotojas,
Vytenis Povilas Andriukaitis

Kaip socialdemokratas, []
metropoliteno idėjai pritariu dėl šios transporto rūšies populiarumo tarp įvairių socialinių grupių, o kaip medikas – dėl to, kad tai saugus, ekologiškas transportas, pasižymintis komfortiškomis laukimo ir važiavimo sąlygomis.

Seimo narys
Linas Balsys

Dirbdamas žurnalistu, []
domėjausi metropoliteno privalumais. Dabar, vadovaudamas Žaliųjų partijai, matau, kad metropolitenas žymiai pagerintų ekologinę Lietuvos sostinės padėtį, nes 80 proc. oro taršos ir triukšmo sudaro automobilių transportas. Metropolitenu paprastai naudojasi iki 50 proc. miesto gyventojų.

Lietuvos bankų asociacijos (LBA) prezidentas
Stasys Kropas

Tokio stambaus ir []
ilgalaikio projekto kaip metropolitenas įgyvendinimas suaktyvina ir bankų veiklą. Lietuvos bankai, žinoma, finansuos vietines statybines firmas, o stambias užsienio korporacijas finansuos stambūs Europos bankai, tokie, kaip Europos investicijų bankas. Šis bankas gali būti ir kaip investitorius.

Lietuvos statybininkų asociacijos (LSA) garbės prezidentas
Adakras Šeštakauskas

LSA prezidiumas dar []
2008 metais deklaravo paramą metropoliteno idėjos realizavimui, nes tai žymiai pagyvintų šiuo tik pradedanti atsigauti statybos sektorių.

Lietuvos statybos inžinierių sąjungos (LSIS) pirmininkas
Algirdas Vapšys

Lietuvos statybos []
inžinierių sąjunga yra aktyvi metro idėjos rėmėja. Mes dar 2007 m. detaliai išnagrinėjome metropoliteno ir tramvajaus planus ir jų įdiegimo galimybes. Atskleidėme tuos nepatogumus, kuriuos tramvajus sukeltų kelių eismo dalyviams ir išryškinome metropoliteno sistemos privalumus prieš tramvajų.

Investuotojų forumo valdybos pirmininkas, LAWIN vadovaujantysis partneris,
Rolandas Valiūnas

Vilniaus metro, o ypač []
jo pirmoji atkarpa Pilaitė–Centras galėtų iš esmės pagyvinti investicinę aplinką šalyje. Lietuvos įmonės į strateginius investuotojus greičiausiai nepretenduotų, bet savo finansiniais resursais galėtų plėtoti pagalbinę metropoliteno infrastruktūrą: depą, parkingus, o taip pat prie metro stočių esančią socialinę infrastruktūrą.

Niurnbergo metropolitenas

Iš vokiečių kalbos vertė Indrė Aužbikavičiūtė

Niurnbergas (Nürnberg) – miestas, esantis pietų Vokietijoje, Bavarijos žemėje. Turėdamas kiek daugiau nei pusę milijono gyventojų, Niurnbergas Bavarijoje laikomas antru pagal dydį miestu po Miuncheno (München). Nepaisant palyginti nedidelio gyventojų skaičiaus, Niurnbergas gali didžiuotis turėdamas savo metropoliteną, kuris yra pats jauniausias, naujausias ir moderniausias visoje Vokietijoje.

Kartu su sparčiųjų priemiestinių traukinių bei tramvajaus linijomis, Niurnbergo metro sudaro artimojo bėginio transporto sistemą Niurnberge ir Fiurte (Fürth). Už sistemos tinklo planavimą ir priežiūrą yra atsakingos miestų savivaldybės, o už sistemos veikimą ir eksploataciją atsakingos bendrovės VAG ir infra.

Niurnbergo metro sudaro dvi bėgių linijos, žymimos U1 ir U2 , kurios nusidriekia 31 km. 25,6 km bėgių išklota po žeme, 4,4 km nutiesti sulig gatvių lygiu ir vienas kilometras iškeltas ant estakados. Metropolitenui priklauso 40 geležinkelio stočių, iš kurių 26 stotys priklauso linijai U1, ir 16 - U2. Jau nutiesta ir trečioji metro linija U3, kurios stotys jau irgi pastatytos, tačiau vis dar nepradėtos eksploatuoti – iki kitų metų Niurnberge sėkmingai vyksta pilnai automatizuotos metro sistemos (RUBIN) bandymai, atliekami VAG ir infra'os bei prižiūrimi pagrindinio rangovo – firmos „Siemens“. Metropolitenu kasdien keliauja maždaug 316 tūkst. keleivių, o atvėrus duris į trečiąją liniją, tikimasi kasdien sulaukti virš 350 tūkst. keleivių.

Visi peronai yra 90 metrų ilgio ir išdėstyti stočių viduryje, išimtį sudarant tik dviems stotimis. Visos metro stotys turi bent po vieną liftą, penkios iš jų – net po du. Be to, visos metro stotys šalia įprastų laiptų turi ir eskalatorius.

Niurnbergo metropoliteno bėgiai ir riedmenys yra 1435 mm pločio, pastarieji naudoja 750 voltų nuolatinę įtampą. Maksimalus riedmenų greitis yra apribotas iki 80 kilometrų per valandą.

nera jau jis toks jaunas - 1972 m. pirma atkarpa atidaryta. O kodel miestui netiesti metro, jei talonelis kokius 9 litus kainuoja ir jiems tie 9 litai maziau atrodo nei mums 1.5 lt?

Sekite mus "Facebook"












Kodėl metro?

Ar žinote, kad...

...esamų elektros linijų trasas ir jų apsauginės zonos linijas, elektros kabelius nutiesti požemyje, o parduotą žemę galima užstatyti.

Draugai

Blog'ai