Specialistų ir politikų balsas

Jo Ekscelencija Prezidentas Valdas Adamkus

Politikai teisę vadovauti []
visuomenei įgija piliečių pasitikėjimu, todėl nevalia ignoruoti visuomenėje užgimstančių idėjų – būtina ne tik jas išklausyti, bet ir pagal galimybes remti.

Ekonomistas
Gitanas Nausėda

Efektyvi susisiekimo []
infrastruktūra – svarbus ekonomikos faktorius. Kelionėje sugaištas laikas jokios vertės nesukuria. Kiekvienas papildomas kilometras, kiekviena sugaišta minutė – tai nuostoliai. VGTU mokslininkai suskaičiavo, kad automobilių spūstyse vilniečiai praranda milijardus, t. y. kelis kartus daugiau nei visas miesto biudžetas, skirtas miesto reikmėms tenkinti. Metropoliteno statyba ir jo veikla žymiai pagyvintų miesto ekonominį gyvenimą.

Lietuvos pramonininkų konfederacijos (LPK) pirmininkas
Robertas Dargis

Negalima kalbėti []
apie miesto darnią plėtrą, nevystant susisiekimo infrastruktūros. Metropolitenas iš esmės sprendžia susisiekimo problemą, skatina miesto plėtrą ir didina šalia jo esančio nekilnojamojo turto vertę.

VGTU rektorius
Alfonsas Daniūnas

Apsisprendimas statyti []
metropoliteną VGTU būtų tam tikras iššūkis. Mes privalėtume ir galėtume tam tikslui ruošti nacionalinius kadrus. Kaimyninių šalių sostinės tokio tipo statinių įrengimo patirtį įgijo keliais dešimtmečiais anksčiau, todėl mūsų studentai papildomos patirties galėtų įgyti pagal studentų mainų programas.

Lietuvos mokslų akademijos (LMA) prezidentas
Valdemaras Razumas

Naujovių diegimas []
ūkinėje veikloje neapsieina be mokslininkų pagalbos. Realizuojant metropoliteno projektą, pasireikšti galėtų įvairių sričių Lietuvos mokslininkai.

Filosofas
Vytautas Rubavičius

Metro projektas sustiprina []
Vilniaus, kaip regioninio metropolio didmiesčio, įvaizdį ir kuria tokiam didmiesčiui bei jo žmonėms reikalingą aplinką. Jis pajėgus atlikti svarbią socialinę santalkos funkciją. Tai ne tik planas, bet ir Vilniaus miesto ateities vizija, kurios įgyvendinimas taps visų vilniečių reikalu.

Europos Parlamento narys
Zigmantas Balčytis

Iki 2050 metų []
miesteliuose turėtų nelikti naftos produktais varomo transporto. Šiam tikslui numatoma skirti ES finansinę paramą, tačiau ji bus skirta tik tiems miestams, kurių valdžia ir visuomenė bus priėmę sprendimus ir paruošę reikalingą dokumentaciją.

Eurokomisaras, Lietuvos socialdemokratų partijos pirmininko pavaduotojas,
Vytenis Povilas Andriukaitis

Kaip socialdemokratas, []
metropoliteno idėjai pritariu dėl šios transporto rūšies populiarumo tarp įvairių socialinių grupių, o kaip medikas – dėl to, kad tai saugus, ekologiškas transportas, pasižymintis komfortiškomis laukimo ir važiavimo sąlygomis.

Seimo narys
Linas Balsys

Dirbdamas žurnalistu, []
domėjausi metropoliteno privalumais. Dabar, vadovaudamas Žaliųjų partijai, matau, kad metropolitenas žymiai pagerintų ekologinę Lietuvos sostinės padėtį, nes 80 proc. oro taršos ir triukšmo sudaro automobilių transportas. Metropolitenu paprastai naudojasi iki 50 proc. miesto gyventojų.

Lietuvos bankų asociacijos (LBA) prezidentas
Stasys Kropas

Tokio stambaus ir []
ilgalaikio projekto kaip metropolitenas įgyvendinimas suaktyvina ir bankų veiklą. Lietuvos bankai, žinoma, finansuos vietines statybines firmas, o stambias užsienio korporacijas finansuos stambūs Europos bankai, tokie, kaip Europos investicijų bankas. Šis bankas gali būti ir kaip investitorius.

Lietuvos statybininkų asociacijos (LSA) garbės prezidentas
Adakras Šeštakauskas

LSA prezidiumas dar []
2008 metais deklaravo paramą metropoliteno idėjos realizavimui, nes tai žymiai pagyvintų šiuo tik pradedanti atsigauti statybos sektorių.

Lietuvos statybos inžinierių sąjungos (LSIS) pirmininkas
Algirdas Vapšys

Lietuvos statybos []
inžinierių sąjunga yra aktyvi metro idėjos rėmėja. Mes dar 2007 m. detaliai išnagrinėjome metropoliteno ir tramvajaus planus ir jų įdiegimo galimybes. Atskleidėme tuos nepatogumus, kuriuos tramvajus sukeltų kelių eismo dalyviams ir išryškinome metropoliteno sistemos privalumus prieš tramvajų.

Investuotojų forumo valdybos pirmininkas, LAWIN vadovaujantysis partneris,
Rolandas Valiūnas

Vilniaus metro, o ypač []
jo pirmoji atkarpa Pilaitė–Centras galėtų iš esmės pagyvinti investicinę aplinką šalyje. Lietuvos įmonės į strateginius investuotojus greičiausiai nepretenduotų, bet savo finansiniais resursais galėtų plėtoti pagalbinę metropoliteno infrastruktūrą: depą, parkingus, o taip pat prie metro stočių esančią socialinę infrastruktūrą.

Transportas, kuriam oro sąlygos nė motais

Aut.: Audronė Gaidimavičienė

Pastarųjų dienų kelių eismo sąlygos kelia vis didesnių problemų vairuotojams. Keliai tapo sunkiai pravažiuojami, o kelininkai vis skundžiasi, kaip sunku jiems tinkamai dirbti savo darbą. Vilniaus gatvėse išbarstytos druskos kiekis yra didžiausias per pastaruosius 10 metų ir jau pasiekė 2/3 žiemos sezonui skirtos normos. Tiesa, kelininkai norėtų išbarstyti dar didesnius druskos kiekius, tačiau ekologinės normos to daryti nebeleidžia.



Štai vakar popiet, 2010 12 20, eismas Vilniaus gatvėse buvo visiškai paralyžiuotas. Nuvažiuoti viešuoju transportu, pavyzdžiui, nuo Žemųjų Panerių iki miesto centro, truko beveik 2 val. Panašios trukmės kelionės buvo ir kitais maršrutais. Be to, dėl slidžios kelio dangos labai išauga eismo įvykių skaičius. Taigi, motorinėmis transporto priemonėmis naudotis šią žiemą ne tik sudėtinga, bet ir pavojinga. Tai aktualu ne tik Vilniuje.

Tuo tarpu, kai visas automobilių eismas sutrikęs, viešasis transportas vėluoja, netgi tarptautinių oro uostų darbas komplikuotas, požeminio transporto eksploatavimas nesusiduria su jokiais rūpesčiais. Dėl to sudėtingomis oro sąlygomis keleiviai kur kas dažniau renkasi metro teikiamas paslaugas. Metropolitenas yra raktas nuo visų vėlavimų, dėl kurių yra nesukuriama dalis BVP, o tai nuostolis ir valstybei, ir mums visiems.

Tai kad Čekijoj buvo staigus atšilimas ir pasipylė vanduo. Tokie retai nutinka. Nereikia galvoti, jog dabar visam pasauly metro nevažinėja.. :)

Na va, dabar vanduo pasipylė, rytoj vėl staigus atšalimas... bėgiai užšals... Neesmė, aš tik norėjau pataisyti teksto autorę, kad visos transporto priemonės susiduria su vienokiomis ar kitokiomis kliūtimis.

:D na taip, cia gali be galo be krasto - atsalimas - uzsals, tada atsilims - vel potvynis, tada atsalimas - uzsals, tada ... taip ir emigruoja Cekija i Lietuva...
o siaip tai pozemiuose zemiau 0 laipsniu C sunkiai nukrenta, tad zodziai "staigus atsalimas" yra kazkokia mistika.
Sutinku - nera pasaulyje apskritai jokio prietaiso, jokio zmogaus sukurto dalyko, kuris nesusidurtu su vienokiomis ar kitokiomis problemomis. Metro - ne isimtis. Straipsnyje tiesiog hiperbolizuota ganetinai, nes pripazinkim, jog net jei gatves apsalusios, transportas sutrikes visiskai - metro sau vazineja lyg niekur nieko (neieskokim taisykles isimciu). jei netikite, siulau pasidometi Londono metro, kuris dirbo netgi dar daugiau tam, kad kompensuot sutrikusi autobusu, automobiliu eisma ir keleiviu pervezimai padideja.
Geros dienos

"o siaip tai pozemiuose zemiau 0 laipsniu C sunkiai nukrenta" - išprūsimo stoka matyt, nes nežinojau :)
Jums taip pat geros dienos

Požemiuose vidutiniškai būna 10-12 laipsnių šilumos. Tiek vasarą, tiek žiemą

Nuostabu, turėtų kur valkatos leisti šaltus žiemos vakarus. Dar viena nenuginčijama metro nauda :)))

beje, Ponia Audrone, teigdama, kad požeminio transporto eksploаtavimas nesusiduria su rūpesčiais, šiek tiek meluojate. Štai: "Ketvirtadienį Čekijos sostinėje pagrindinės metro linijos darbas buvo sustabdytas keturioms valandoms dėl tirpstančio sniego". Tai čia Jums ne 15 minučių kamštis!

Tai kaip tiems kelininkams dirbti, kai tiek žioplių už vairo? Va vakar mačiau situaciją: važiuoja dvi kelininkų mašinos viena paskui kitą, ir tarp jų įlindusi lengvoji... Tai ar ne asilas?
Atimt teises išsižiojusiems visiems, tai nei kamščių nei avarijų nebus!

Sekite mus "Facebook"












Kodėl metro?

Ar žinote, kad...

...metro trasas galima kloti statmenai antžeminio transporto trasų arba laisvai pasirinkta kryptimi tai sutrumpina kelionės laiką.

Draugai

Blog'ai