Specialistų ir politikų balsas

Jo Ekscelencija Prezidentas Valdas Adamkus

Politikai teisę vadovauti []
visuomenei įgija piliečių pasitikėjimu, todėl nevalia ignoruoti visuomenėje užgimstančių idėjų – būtina ne tik jas išklausyti, bet ir pagal galimybes remti.

Ekonomistas
Gitanas Nausėda

Efektyvi susisiekimo []
infrastruktūra – svarbus ekonomikos faktorius. Kelionėje sugaištas laikas jokios vertės nesukuria. Kiekvienas papildomas kilometras, kiekviena sugaišta minutė – tai nuostoliai. VGTU mokslininkai suskaičiavo, kad automobilių spūstyse vilniečiai praranda milijardus, t. y. kelis kartus daugiau nei visas miesto biudžetas, skirtas miesto reikmėms tenkinti. Metropoliteno statyba ir jo veikla žymiai pagyvintų miesto ekonominį gyvenimą.

Lietuvos pramonininkų konfederacijos (LPK) pirmininkas
Robertas Dargis

Negalima kalbėti []
apie miesto darnią plėtrą, nevystant susisiekimo infrastruktūros. Metropolitenas iš esmės sprendžia susisiekimo problemą, skatina miesto plėtrą ir didina šalia jo esančio nekilnojamojo turto vertę.

VGTU rektorius
Alfonsas Daniūnas

Apsisprendimas statyti []
metropoliteną VGTU būtų tam tikras iššūkis. Mes privalėtume ir galėtume tam tikslui ruošti nacionalinius kadrus. Kaimyninių šalių sostinės tokio tipo statinių įrengimo patirtį įgijo keliais dešimtmečiais anksčiau, todėl mūsų studentai papildomos patirties galėtų įgyti pagal studentų mainų programas.

Lietuvos mokslų akademijos (LMA) prezidentas
Valdemaras Razumas

Naujovių diegimas []
ūkinėje veikloje neapsieina be mokslininkų pagalbos. Realizuojant metropoliteno projektą, pasireikšti galėtų įvairių sričių Lietuvos mokslininkai.

Filosofas
Vytautas Rubavičius

Metro projektas sustiprina []
Vilniaus, kaip regioninio metropolio didmiesčio, įvaizdį ir kuria tokiam didmiesčiui bei jo žmonėms reikalingą aplinką. Jis pajėgus atlikti svarbią socialinę santalkos funkciją. Tai ne tik planas, bet ir Vilniaus miesto ateities vizija, kurios įgyvendinimas taps visų vilniečių reikalu.

Europos Parlamento narys
Zigmantas Balčytis

Iki 2050 metų []
miesteliuose turėtų nelikti naftos produktais varomo transporto. Šiam tikslui numatoma skirti ES finansinę paramą, tačiau ji bus skirta tik tiems miestams, kurių valdžia ir visuomenė bus priėmę sprendimus ir paruošę reikalingą dokumentaciją.

Eurokomisaras, Lietuvos socialdemokratų partijos pirmininko pavaduotojas,
Vytenis Povilas Andriukaitis

Kaip socialdemokratas, []
metropoliteno idėjai pritariu dėl šios transporto rūšies populiarumo tarp įvairių socialinių grupių, o kaip medikas – dėl to, kad tai saugus, ekologiškas transportas, pasižymintis komfortiškomis laukimo ir važiavimo sąlygomis.

Seimo narys
Linas Balsys

Dirbdamas žurnalistu, []
domėjausi metropoliteno privalumais. Dabar, vadovaudamas Žaliųjų partijai, matau, kad metropolitenas žymiai pagerintų ekologinę Lietuvos sostinės padėtį, nes 80 proc. oro taršos ir triukšmo sudaro automobilių transportas. Metropolitenu paprastai naudojasi iki 50 proc. miesto gyventojų.

Lietuvos bankų asociacijos (LBA) prezidentas
Stasys Kropas

Tokio stambaus ir []
ilgalaikio projekto kaip metropolitenas įgyvendinimas suaktyvina ir bankų veiklą. Lietuvos bankai, žinoma, finansuos vietines statybines firmas, o stambias užsienio korporacijas finansuos stambūs Europos bankai, tokie, kaip Europos investicijų bankas. Šis bankas gali būti ir kaip investitorius.

Lietuvos statybininkų asociacijos (LSA) garbės prezidentas
Adakras Šeštakauskas

LSA prezidiumas dar []
2008 metais deklaravo paramą metropoliteno idėjos realizavimui, nes tai žymiai pagyvintų šiuo tik pradedanti atsigauti statybos sektorių.

Lietuvos statybos inžinierių sąjungos (LSIS) pirmininkas
Algirdas Vapšys

Lietuvos statybos []
inžinierių sąjunga yra aktyvi metro idėjos rėmėja. Mes dar 2007 m. detaliai išnagrinėjome metropoliteno ir tramvajaus planus ir jų įdiegimo galimybes. Atskleidėme tuos nepatogumus, kuriuos tramvajus sukeltų kelių eismo dalyviams ir išryškinome metropoliteno sistemos privalumus prieš tramvajų.

Investuotojų forumo valdybos pirmininkas, LAWIN vadovaujantysis partneris,
Rolandas Valiūnas

Vilniaus metro, o ypač []
jo pirmoji atkarpa Pilaitė–Centras galėtų iš esmės pagyvinti investicinę aplinką šalyje. Lietuvos įmonės į strateginius investuotojus greičiausiai nepretenduotų, bet savo finansiniais resursais galėtų plėtoti pagalbinę metropoliteno infrastruktūrą: depą, parkingus, o taip pat prie metro stočių esančią socialinę infrastruktūrą.

Pasiūlymai spūstims Vilniuje mažinti

Viešosios įstaigos "Vilniaus metro" kūrybinė grupė, pasitarusi su transporto specialistais, suformulavo dar 13 pasiūlymų, kurie pagerintų susisiekimą Vilniaus mieste ir sumažintų spūstis Lietuvos sostinėje.





1. Vystyti kelius;
Nukrauti gatves:
Žirmūnų gatvę – Neries, Sporto gatvėmis;
Antakalnio gatvę – Vileišio gatve;
Kalvarijų – Kernavės gatve;
Laisvės pr. – per mišką nuo „Neste“ degalinės, Gudelių gatve, pamiške ir toliau į Pilaitę. Šią atšaką reikėtu rekonstruoti ir pritaikyti didesniam automobilių srautui.

2. Įvesti autobusų maršrutus kurie dubliuotu troleibusų maršrutus;
Autobusai važiuotu lygiagrečiomis, alternatyviomis gatvėmis kuriose nėra kamščių, dubliuojančiam autobusui suteikti pirmumo, arba vienintelio transporto teise šiose gatvėse.



3. Keleivių kontrolę pavesti saugos tarnyboms;
Saugos tarnybos turėtų netikėtai tikrinti viešo transporto bilietus, bet sutramdyti netinkamai besielgiančius keleivius, neleisti važinėtis viešu transportu keleiviams kurie gali savo netvarkingumu užkrėsti, ar kelti diskomfortą kitiems tuo pačiu transportu besinaudojantiems keleiviams.

4. Įrengti reversines juostas;

5. Išskirstyti valstybinių įstaigų darbo laiką;

6. Pažeidėjų kontroliavimas;
Įrengti viešo transporto autobusuose/troleibusuose kameras fiksuojančias automobilius užimančius viešo transporto pažeidėjus.

7. Individualaus auto transporto priemonių naudotojų skatinimas nevažinėti po vieną;
Skatinti važinėti ne po vieną: pvz.: antra juosta važiuoja tie kurie turi keleivį.

8. Stovėjimo aikštelių sistemos įdiegimas bei modernizavimas
Jau dabar miesto pakraščiuose prie esamo viešo transporto linijų įrenginėti stovėjimo aikšteles (jų dydį ir konstrukciją parinkti atsižvelgiant į miesto plėtrą). Šių parkingų naudotojams taikyti nuolaidas parkavimui, tuo atveju kai jis pateikia viešojo transporto naudojimą įrodantį bilietą.

9. Padidinti sankryžų kiekį leidžiančių posūkį į dešinę;
Kai yra galimybė praplatinti dešiniąją juostą.

10. Kelių remonto darbus vykdyti naktimis, savaitgaliais, švenčių dienomis;

11. Įvesti mokestį už transporto trukdymą;
Statant naujus ar rekonstruojant anksčiau pastatytus objektus, už transporto judėjimo trukdymą įvesti papildomą mokestį kompensuojantį šiuos nuostolius.


12. Dviejų lygių sankryžos
Problematines sankryžas neatidėliotinai rekonstruoti į dviejų lygių sankryžas, kurių įrengimui naudojamos pažangios technologijos leidžiančios darbų trukmę sumažinti iki optimaliai visiem priimtino termino.

13. Įsigyti dviaukščius autobusus, kurie užima kelyje mažiau vietos, tačiau yra talpesni.

I guess it is possible to imagine how much cars and buses were on the roads if it the metro didn't exist. For me, metro is the best means of transport.

1. Debilizmas Žiede įrenginėti šviesoforus - žiedo prigimtis ir paskirtis tam, kad nereiktų šviesoforo. Aišku, kad tai - pinigų skalbimas.
2. Debilizmas XXI amžiuj statyti tiltus su 1,5 juostos. Caro laikais statė platesnius.
3. Debilizmas statant tiltą neįrengti 2 lygių sankryžos po juo
4. Debilizmas įrengus 2 lygių viaduką pristatyti šviesoforų ir palikti seną tvarką(prie sp. rūmų)
5. Debilizmas laikyti Šviesoforą olandų apačioj, laukiant, kol iš Markučių į kairę išsuks betonvežis
............

Man nepriimtinas 7 punktas.
Taip pat autobusu juosta reiketu leis vaziuot visiems mikriukams ir TAKSI automobiliams nes tai irgi dalis visuomeninio transporto kas leidzia nuosava automobili palikt aiksteleje.

PASIULYMAI / SPRENDIMAI kaip pagerint transporto situacija prie Spaudos rumu kad naujai irengta dvieju lygiu sankryza vektu ir viadukas nebutu stovejimo aikstele
1.(Radikalus) Uzdraust kairi posuki is Laisves pr. i Justiniskiu g. ir vietoj to irengti gatvike tarp Pilaites pr. (tuojau uz viaduko) ir Virsuliskiu skersgatvio. Tai automatiskai nukrautu viaduka nes kamstis susidaro butent Laisves - Justiniskiu sankryzoje.
2.(Svelnesnis) Leisti kairi posuki minetoje sankryzoje tik transportui vaziuojanciam per viaduka ir atskirti srauta isukanti i Laisves pr is Narbuto g. nukreipiant ji tik tiesiai. Reikalinga irengt salele, atitvara ir atitinkamus relio zenklus. Taip pat reikalinga jungtis nuo Pilaites pr. i Virsuliskiu sk. kaipm ir pirmame variante. Nes tas srautu maisymasis pries Laisves - Justiniskiu sankryza kada nuo viaduko vaziuojama (t.y. stovima) tiesiai o is Narbuto, istrizai Laisves norima pasukt i Justiniskiu, sukelia avarines situacijas, nes kamstyje kelio zenklu yra mazai paisoma o skyriamuju liniju paprasciauisiai nesimato.
Jei tiko pasiulymas galim padiskutuot <a href="mailto:vdanus2004@yahoo.com">vdanus2004@yahoo.com</a>
Sekmes

Manau, išvardinti pasiūlymai yra geri.
Aš pasiūlyčiau ir dar keletą prie jų. Bet matosi aiški problema - pasiūlymų ne tik nesvarsto, bet net ir nekomentuoja tie kuriems tai priklausytų pagal pareigas ar "užsiangažavimą", nėra viešesnio jų aptarimo.
Pirma ir turi eiti "žodis", bet pas mus jis dar per silpnas, manau, dėl paviršutiniškos, neanalitiškos žiniasklaidos.Kur Jūs Žurnalistai?

Visiškai su tuo sutinku, 7 punktas nėra patogus ir manau daug kam nepriimtinas.

JAV,Atlantoje yra tokia taisekle,kad 5-ta ar 6-ta eile gali judeti automobilis ,kuriame ne maziau kaip keturi zmones,taciau lieka dar trys ar 4-rios eiles,kuriose sedi tik vairuotojas,todel sumaisties nekyla.Kas butu dvieju juostu kelyje ivedus diferencijacija?

"7. Individualaus auto transporto priemonių naudotojų skatinimas nevažinėti po vieną;
Skatinti važinėti ne po vieną: pvz.: antra juosta važiuoja tie kurie turi keleivį."

Nesutinku su šio punktu. Visi kiti man atrodo visiškai priimtini, išskyrus šį.
Nemanau, kad įvedus tokią taisyklę sumažės spusčių, tik kils daugiau nepatogumų vairuotojams. Dabar reikės ne tik stebeti veidrodėlius bei kelią, bet ir galvoti, kada čia geriau persirikiuoti, norint pasukti į kairę. Manau, bus vis dėlto daugiau (o ne mažiau) persirikiojimų, kas tikrai nepadidins eismo saugumo. Kiek teko girdėti, tokios taisyklės yra JAV, gal but, dar kur nors. Tačiau, mūsų visuomėnei jos netinka.

Sekite mus "Facebook"












Kodėl metro?

Ar žinote, kad...

...metro trasas galima įrengti Neries, gatvių ir geležinkelių šlaituose, po gatvėmis, o stotis – esamų pastatų rūsiuose arba po jais.

Draugai

Blog'ai