Jo Ekscelencija Prezidentas Valdas Adamkus
Politikai teisę vadovauti | [−] |
Ekonomistas
Gitanas Nausėda
Efektyvi susisiekimo | [−] |
Lietuvos pramonininkų konfederacijos (LPK) pirmininkas
Robertas Dargis
Negalima kalbėti | [−] |
VGTU rektorius
Alfonsas Daniūnas
Apsisprendimas statyti | [−] |
Lietuvos mokslų akademijos (LMA) prezidentas
Valdemaras Razumas
Naujovių diegimas | [−] |
Filosofas
Vytautas Rubavičius
Metro projektas sustiprina | [−] |
Europos Parlamento narys
Zigmantas Balčytis
Iki 2050 metų | [−] |
Eurokomisaras, Lietuvos socialdemokratų partijos pirmininko pavaduotojas,
Vytenis Povilas Andriukaitis
Kaip socialdemokratas, | [−] |
Seimo narys
Linas Balsys
Dirbdamas žurnalistu, | [−] |
Lietuvos bankų asociacijos (LBA) prezidentas
Stasys Kropas
Tokio stambaus ir | [−] |
Lietuvos statybininkų asociacijos (LSA) garbės prezidentas
Adakras Šeštakauskas
LSA prezidiumas dar | [−] |
Lietuvos statybos inžinierių sąjungos (LSIS) pirmininkas
Algirdas Vapšys
Lietuvos statybos | [−] |
Investuotojų forumo valdybos pirmininkas, LAWIN vadovaujantysis partneris,
Rolandas Valiūnas
Vilniaus metro, o ypač | [−] |
Šiuo metu Zuikių gatvės gyventojams susisiekti su miestu galimi trys variantai: lipti į 15-os metrų aukščio geležinkelio pylimą ir pereiti geležinkelio bėgius tam nepritaikytoje ir draudžiamoje vietoje, lįsti per pralaidą (kanalizacijos vamzdį) arba važiuoti mašina 15 km aplinkeliu. Dažniausiai, tiek laiko, tiek kelionės išlaidų taupymo sumetimais yra pasirenkami pirmi du variantai, nors ir nė vienas iš jų nėra pritaikytas žmonėms.
Panagrinėkime ėjimo per geležinkelio bėgius aplinkybes. Čia yra nutiestos keturios geležinkelio bėgių linijos ir visos jos yra naudojamos. Traukiniai neretai pravažiuoja nemažu greičiu, o aplink įspėjamųjų ženklų nėra, tad belieka pasikliauti savo regėjimu bei klausa. Traukiniai ties perėja ir sustoja, tad žmonės tokiu atveju lenda po vagonais. Tad yra visiškai suprantama tėvų baimė dėl pavojingo vaikų vaikščiojimo bėgiais.
Kita galimybė patekti į kitą geležinkelio pusę yra kanalizacijos vamzdis. Jį renkasi įvairiausio amžiaus žmonės – pradedant ikimokyklinio amžiaus vaikais, baigiant pensijinio amžiaus žmonėmis. Vaikams, be abejo, tunelis neretai tampa savotiška pramoga, tačiau suaugusiesiems tai yra itin varginanti kelio atkarpa, kadangi tenka eiti susilenkus. Tunelis yra apskritimo formos, jo landos diametras 1,4 m. Kadangi tai visgi yra kanalizacijos vamzdis, jame susikaupia purvas ir vanduo. Dėl to tenka eiti išsiskėtus ir paknupstom, landos aukštis praktiškai tampa apie 1,2 m aukščio, kas dar labiau apsunkina situaciją. Be to, tunelis yra ganėtinai ilgas, t.y. apie 100 mir jį praeiti trunka vidutiniškai 1 min. 15 sek.
Europos Sąjunga yra skyrusi 1 mlrd.litų geležinkelio atkarpai ties Paneriais tvarkyti. Lietuvos Respublikos Aplinkos Ministerija yra numačiusi įrengti 400 m ilgio akustinę sienutę triukšmui sumažinti ties Zuikių gatve. Taipogi, yra numatoma esamą pralaidą rekonstruoti į žvėrims skirtą praginą. Tačiau yra puikus pavyzdys, kai, pasak valstybės įmonės „Automagistralė“ direktoriaus Vladislovo Molio, kelyje Vilnius-Kaunas esama žvėrių pragina praranda savo pirmykštę paskirtį ir virsta tikrų tikriausiu keliu, kuriuo naudojasi ne žvėrys, o žmonės. Taigi, galima manyti, jog rekonstravus Zuikių gatvėje esamą kanalizacijos vamzdį i praginą laukiniams žvėrims, problema nebus išspręsta ir žmonės toliau naudosis šia perėja. Tad kodėl gi nerekonstravus kanalizacijos vamzdžio į žmonėms skirtą praėjimą?
Pasakojimas apie Rennes miesto metropoliteną