Specialistų ir politikų balsas

Jo Ekscelencija Prezidentas Valdas Adamkus

Politikai teisę vadovauti []
visuomenei įgija piliečių pasitikėjimu, todėl nevalia ignoruoti visuomenėje užgimstančių idėjų – būtina ne tik jas išklausyti, bet ir pagal galimybes remti.

Ekonomistas
Gitanas Nausėda

Efektyvi susisiekimo []
infrastruktūra – svarbus ekonomikos faktorius. Kelionėje sugaištas laikas jokios vertės nesukuria. Kiekvienas papildomas kilometras, kiekviena sugaišta minutė – tai nuostoliai. VGTU mokslininkai suskaičiavo, kad automobilių spūstyse vilniečiai praranda milijardus, t. y. kelis kartus daugiau nei visas miesto biudžetas, skirtas miesto reikmėms tenkinti. Metropoliteno statyba ir jo veikla žymiai pagyvintų miesto ekonominį gyvenimą.

Lietuvos pramonininkų konfederacijos (LPK) pirmininkas
Robertas Dargis

Negalima kalbėti []
apie miesto darnią plėtrą, nevystant susisiekimo infrastruktūros. Metropolitenas iš esmės sprendžia susisiekimo problemą, skatina miesto plėtrą ir didina šalia jo esančio nekilnojamojo turto vertę.

VGTU rektorius
Alfonsas Daniūnas

Apsisprendimas statyti []
metropoliteną VGTU būtų tam tikras iššūkis. Mes privalėtume ir galėtume tam tikslui ruošti nacionalinius kadrus. Kaimyninių šalių sostinės tokio tipo statinių įrengimo patirtį įgijo keliais dešimtmečiais anksčiau, todėl mūsų studentai papildomos patirties galėtų įgyti pagal studentų mainų programas.

Lietuvos mokslų akademijos (LMA) prezidentas
Valdemaras Razumas

Naujovių diegimas []
ūkinėje veikloje neapsieina be mokslininkų pagalbos. Realizuojant metropoliteno projektą, pasireikšti galėtų įvairių sričių Lietuvos mokslininkai.

Filosofas
Vytautas Rubavičius

Metro projektas sustiprina []
Vilniaus, kaip regioninio metropolio didmiesčio, įvaizdį ir kuria tokiam didmiesčiui bei jo žmonėms reikalingą aplinką. Jis pajėgus atlikti svarbią socialinę santalkos funkciją. Tai ne tik planas, bet ir Vilniaus miesto ateities vizija, kurios įgyvendinimas taps visų vilniečių reikalu.

Europos Parlamento narys
Zigmantas Balčytis

Iki 2050 metų []
miesteliuose turėtų nelikti naftos produktais varomo transporto. Šiam tikslui numatoma skirti ES finansinę paramą, tačiau ji bus skirta tik tiems miestams, kurių valdžia ir visuomenė bus priėmę sprendimus ir paruošę reikalingą dokumentaciją.

Eurokomisaras, Lietuvos socialdemokratų partijos pirmininko pavaduotojas,
Vytenis Povilas Andriukaitis

Kaip socialdemokratas, []
metropoliteno idėjai pritariu dėl šios transporto rūšies populiarumo tarp įvairių socialinių grupių, o kaip medikas – dėl to, kad tai saugus, ekologiškas transportas, pasižymintis komfortiškomis laukimo ir važiavimo sąlygomis.

Seimo narys
Linas Balsys

Dirbdamas žurnalistu, []
domėjausi metropoliteno privalumais. Dabar, vadovaudamas Žaliųjų partijai, matau, kad metropolitenas žymiai pagerintų ekologinę Lietuvos sostinės padėtį, nes 80 proc. oro taršos ir triukšmo sudaro automobilių transportas. Metropolitenu paprastai naudojasi iki 50 proc. miesto gyventojų.

Lietuvos bankų asociacijos (LBA) prezidentas
Stasys Kropas

Tokio stambaus ir []
ilgalaikio projekto kaip metropolitenas įgyvendinimas suaktyvina ir bankų veiklą. Lietuvos bankai, žinoma, finansuos vietines statybines firmas, o stambias užsienio korporacijas finansuos stambūs Europos bankai, tokie, kaip Europos investicijų bankas. Šis bankas gali būti ir kaip investitorius.

Lietuvos statybininkų asociacijos (LSA) garbės prezidentas
Adakras Šeštakauskas

LSA prezidiumas dar []
2008 metais deklaravo paramą metropoliteno idėjos realizavimui, nes tai žymiai pagyvintų šiuo tik pradedanti atsigauti statybos sektorių.

Lietuvos statybos inžinierių sąjungos (LSIS) pirmininkas
Algirdas Vapšys

Lietuvos statybos []
inžinierių sąjunga yra aktyvi metro idėjos rėmėja. Mes dar 2007 m. detaliai išnagrinėjome metropoliteno ir tramvajaus planus ir jų įdiegimo galimybes. Atskleidėme tuos nepatogumus, kuriuos tramvajus sukeltų kelių eismo dalyviams ir išryškinome metropoliteno sistemos privalumus prieš tramvajų.

Investuotojų forumo valdybos pirmininkas, LAWIN vadovaujantysis partneris,
Rolandas Valiūnas

Vilniaus metro, o ypač []
jo pirmoji atkarpa Pilaitė–Centras galėtų iš esmės pagyvinti investicinę aplinką šalyje. Lietuvos įmonės į strateginius investuotojus greičiausiai nepretenduotų, bet savo finansiniais resursais galėtų plėtoti pagalbinę metropoliteno infrastruktūrą: depą, parkingus, o taip pat prie metro stočių esančią socialinę infrastruktūrą.

Prognozuojamas avarijų rekordas

Aut.: Valentas Vasiliauskas

Lietuvos draudikai dievagojasi, jog šią žiemą galimas autoįvykių rekordas Lietuvos keliuose. Pagrindinės tokių prognozių priežastys – labai prastai valomi keliai, kuriais automobiliai tampa sunkiai valdomais.

Šią žiemą kritulių kiekis itin gausus: sniegas, lijundra, lyja ir vėl šąla. Kelininkai, atrodo, nespėja tinkamai atlikti savo darbo, tad keliuose susidaro ekstremalios situacijos. Dėl to autoįvykių skaičius yra itin padidėjęs.

    Skaičiai:

  • Paprastai per dieną užregistruojama 200–250 eismo įvykių.

  • 2010 m. gruodžio 20–26 dienomis „Lietuvos draudimo“ skambučių centras visoje Lietuvoje užregistravo 1917 eismo įvykių už 4 mln. litų.

  • Gruodžio 27 d. –sausio 2 d. – 2204 eismo įvykiai už 4,6 mln. litų.

  • Sausio 3–5 dienomis – 1405 eismo įvykiai už 3 mln. litų.

  • Per praėjusios žiemos tris mėnesius „Lietuvos draudimams“ bendrai užregistravo 3822 eismo įvykiai.

  • Per šią žiemą jau užregistruoti 3244 eismo įvykiai.

„Prasidėjus atlydžiui, kurį prognozuoja sinoptikai, situacija gali dar pablogėti. Nesvarbu, ar prasidės potvynis, ar toliau šals, situacija Lietuvos keliuose, panašu, liks sudėtinga ir ši žiema gali būti rekordinė pagal autoįvykių skaičių“, - teigė vienas „Lietuvos draudimo“ atstovų.


Šaltinis: 2011 sausio mėn. „Transporter“

Lietuvos kelininkus žiema kasmet užklumpa netikėtai! :))

Nemažą dalį kaltės del prastai valomų Vilniaus gatvių ir šaligatvių turi prisimti Vilniaus miesto savivaldybė, kuri ruošdama teritorijų valymo konkurso sąlygas nekėlė reikiamo lygio reikalavimų bendrovėms, kurios tapo konkurso laimėtojomis. Štai dabar tapo labai aišku, kad bendrovė neturėdama reikiamos patirties šiame darbe, pakankamai technikos bei žmogiškųjų resursų negali šio darbo atlikti nei laiku, nei kokybiškai.