Specialistų ir politikų balsas

Jo Ekscelencija Prezidentas Valdas Adamkus

Politikai teisę vadovauti []
visuomenei įgija piliečių pasitikėjimu, todėl nevalia ignoruoti visuomenėje užgimstančių idėjų – būtina ne tik jas išklausyti, bet ir pagal galimybes remti.

Ekonomistas
Gitanas Nausėda

Efektyvi susisiekimo []
infrastruktūra – svarbus ekonomikos faktorius. Kelionėje sugaištas laikas jokios vertės nesukuria. Kiekvienas papildomas kilometras, kiekviena sugaišta minutė – tai nuostoliai. VGTU mokslininkai suskaičiavo, kad automobilių spūstyse vilniečiai praranda milijardus, t. y. kelis kartus daugiau nei visas miesto biudžetas, skirtas miesto reikmėms tenkinti. Metropoliteno statyba ir jo veikla žymiai pagyvintų miesto ekonominį gyvenimą.

Lietuvos pramonininkų konfederacijos (LPK) pirmininkas
Robertas Dargis

Negalima kalbėti []
apie miesto darnią plėtrą, nevystant susisiekimo infrastruktūros. Metropolitenas iš esmės sprendžia susisiekimo problemą, skatina miesto plėtrą ir didina šalia jo esančio nekilnojamojo turto vertę.

VGTU rektorius
Alfonsas Daniūnas

Apsisprendimas statyti []
metropoliteną VGTU būtų tam tikras iššūkis. Mes privalėtume ir galėtume tam tikslui ruošti nacionalinius kadrus. Kaimyninių šalių sostinės tokio tipo statinių įrengimo patirtį įgijo keliais dešimtmečiais anksčiau, todėl mūsų studentai papildomos patirties galėtų įgyti pagal studentų mainų programas.

Lietuvos mokslų akademijos (LMA) prezidentas
Valdemaras Razumas

Naujovių diegimas []
ūkinėje veikloje neapsieina be mokslininkų pagalbos. Realizuojant metropoliteno projektą, pasireikšti galėtų įvairių sričių Lietuvos mokslininkai.

Filosofas
Vytautas Rubavičius

Metro projektas sustiprina []
Vilniaus, kaip regioninio metropolio didmiesčio, įvaizdį ir kuria tokiam didmiesčiui bei jo žmonėms reikalingą aplinką. Jis pajėgus atlikti svarbią socialinę santalkos funkciją. Tai ne tik planas, bet ir Vilniaus miesto ateities vizija, kurios įgyvendinimas taps visų vilniečių reikalu.

Europos Parlamento narys
Zigmantas Balčytis

Iki 2050 metų []
miesteliuose turėtų nelikti naftos produktais varomo transporto. Šiam tikslui numatoma skirti ES finansinę paramą, tačiau ji bus skirta tik tiems miestams, kurių valdžia ir visuomenė bus priėmę sprendimus ir paruošę reikalingą dokumentaciją.

Eurokomisaras, Lietuvos socialdemokratų partijos pirmininko pavaduotojas,
Vytenis Povilas Andriukaitis

Kaip socialdemokratas, []
metropoliteno idėjai pritariu dėl šios transporto rūšies populiarumo tarp įvairių socialinių grupių, o kaip medikas – dėl to, kad tai saugus, ekologiškas transportas, pasižymintis komfortiškomis laukimo ir važiavimo sąlygomis.

Seimo narys
Linas Balsys

Dirbdamas žurnalistu, []
domėjausi metropoliteno privalumais. Dabar, vadovaudamas Žaliųjų partijai, matau, kad metropolitenas žymiai pagerintų ekologinę Lietuvos sostinės padėtį, nes 80 proc. oro taršos ir triukšmo sudaro automobilių transportas. Metropolitenu paprastai naudojasi iki 50 proc. miesto gyventojų.

Lietuvos bankų asociacijos (LBA) prezidentas
Stasys Kropas

Tokio stambaus ir []
ilgalaikio projekto kaip metropolitenas įgyvendinimas suaktyvina ir bankų veiklą. Lietuvos bankai, žinoma, finansuos vietines statybines firmas, o stambias užsienio korporacijas finansuos stambūs Europos bankai, tokie, kaip Europos investicijų bankas. Šis bankas gali būti ir kaip investitorius.

Lietuvos statybininkų asociacijos (LSA) garbės prezidentas
Adakras Šeštakauskas

LSA prezidiumas dar []
2008 metais deklaravo paramą metropoliteno idėjos realizavimui, nes tai žymiai pagyvintų šiuo tik pradedanti atsigauti statybos sektorių.

Lietuvos statybos inžinierių sąjungos (LSIS) pirmininkas
Algirdas Vapšys

Lietuvos statybos []
inžinierių sąjunga yra aktyvi metro idėjos rėmėja. Mes dar 2007 m. detaliai išnagrinėjome metropoliteno ir tramvajaus planus ir jų įdiegimo galimybes. Atskleidėme tuos nepatogumus, kuriuos tramvajus sukeltų kelių eismo dalyviams ir išryškinome metropoliteno sistemos privalumus prieš tramvajų.

Investuotojų forumo valdybos pirmininkas, LAWIN vadovaujantysis partneris,
Rolandas Valiūnas

Vilniaus metro, o ypač []
jo pirmoji atkarpa Pilaitė–Centras galėtų iš esmės pagyvinti investicinę aplinką šalyje. Lietuvos įmonės į strateginius investuotojus greičiausiai nepretenduotų, bet savo finansiniais resursais galėtų plėtoti pagalbinę metropoliteno infrastruktūrą: depą, parkingus, o taip pat prie metro stočių esančią socialinę infrastruktūrą.

Nedidelis miestas turintis metro (VIDEO)

Įprasta manyti, kad miestas turintis metropoliteną yra vienas didžiųjų Pasaulio ar Europos didmiesčių. Egzistuoja nuostata, kad metro apsimoka statyti tik tuomet jei yra milijonas gyventojų, kuriuo jie naudosis. Visus šiuos stereotipus paneigė bretonai, nusprendę, kad būtent metro geriausiai išspręs jų miesto transporto problemas. Renas (Rennes) dabar (2007m), mažiausias Pasaulio miestas, turintis modernų ir neįprastą metro.

Reportažą parengė valstybinė Lietuvos Televizija, jis publikuojamas gavus LRT sutikimą.

Buvo keletas Vilniaus merų Imbrasas, Paksas ... nė vienas net nedrįso daryti panašių transporto reformų. Greitieji autobusai, metro, greitaeigis tramvajus gal bus kokia nors kita transporto rūšis BANDYKIM na nepasiseks visada grįšim atgal. Gal kada ateis laikas ir nemokamam transportui. SĖKMES ZUOKUI !

Metropolis (o ne metropolitenas) visose kitose salyse reiskia dideli miesta. Nesu kalbininkas ir netgi nesu is tu zmoniu kurie taiso kitu kalba, bet man labai idomu kodel lietuviai jaucia toki dideli poreiki naudoti angliskus zodzius su lietuviskom galunem ju nesuprasdami ir daznai pakeiciant reiksme? Metropolitan Railway (sutrumpintai tiesiog metro), kiek suprantu is ko, "isverstas" metropolitenas, reiskia "didmiescio gelezinkeli", o ne kazkoki metropolitena. Niekaip nesuprantamas tas noras pasirodyti labai protingu naudojant "didelius" zodzius, kai ju reiksmes net nepasivargini issiaiskinti...

Tramvajai tai troleibusai ant bėgių, tik jie bjauroja miestą. Traukinys miesto gatvėse?! Zuokas vėl kliedi.
Aš už metro.

vilnius, penktadienis, 17.00.

Nuo giraites ziedo esancio Statoil pajudu link Valakampiu (geleziniu vilku, ozo gatve ir t.t.)
prie giraites ziedo Vel bunu ~17.55... kam tas metro?

P.S. o jus teigiate kad vilniuje susidarys 10.000 keleiviu per kryti per valanda?!

svarbiausia, kad J.Zykus NEREIKALAUJA skirti is biudzeto PINIGU, jis nori tik gauti leidima!!!!!! sunku patiket, kad biurokratai vis dar tempia laika

Metro stotelės gali būti prie prekybos centru, iėjimai tiesiai iš prekybos centrų, turtingi prekybininkai suinteresuoti tokiu sprendimu prisidės pinigais prie metro statybos, taip pat pigiau spresis automobilių parkavimo vietų klausikmas, kadangi tokiose vietose paprastai jau yra aikšteles. Aš už metro Vilniuje.

Manau, kad klausimas ne tame ar statyti metro ar ne, atsakymas vienareikšmiškas - statyti būtina. Klausimas kitas - kas priims sprendimą? Šiandien tokių "atsakingų" politikų ir "atsakingų" ūkio vadovų paprasčiausiai nėra. Pripažinkite - su kompetenciją mūsuose prastai, bent pakol kas. O pinigų statybai klausimas sprendžiamas labai paprastai - pritraukiant privačias kompanijas (nebus kas vagia - negi iš savęs?), ES parama. Paprasčiausia reikia noro ir politinės valios. Tuo pačiu didžia dalimi bus išspręstas ir bedarbystės mažinimo klausimas. Taip, kad miestiečiai žiūrėkite į savivaldybė tarybos rinkimus labai rimtai ir balsuokite su visą pilietinę atsakomybę jeigu norite miesto gyvenime teigiamų rezultatų .

Rennes yra labai nedidelis miestas ir aš tikiu, kad yra dar didesni miestai, kurie neturi metro dar. Manau, Rennes meras turėtų didžiuotis savo tikslų.

va cia tai geras, pvz, per 10 minuciu is santariskiu ir centre! =)

Hallo und guten Morge,
schöne Seite . Sehr übersichtlich und informativ.
Frohe Pfingsten noch..
Viele Grüße

Metro ideja yra sveikintina, taciau ziurima labai trumparegiskai. 2025m. nacionaliniu oro uostu taps Kauno oro uostas (vilniaus netures kur plestis). vilniu ir Kauna norima sujungti greitaeigiu traukiniu (jau dabar vaziuoja 2 aukstu traukiniai), kuris miestus sujungt turetu per 35min. Taigi vilniuje gyvenantis zmogus, norintis atsidurti oro uoste tures sesti i metro, atvaziaves i gelezinkelio stoti perlipti i greitaeigi traukini, o Kauno gelezinkelio stotyje laukti autobuso ir per kamscius vaziuoti iki oro uosto...
Protingiau ir ekonomiskiau jau dabar planuoti vientisa marsruta Vilnius - Kaunas - Nacionalinis Oro uostas. Pvz. Santariskese ilipes vilnietis metro nuvaziuotu tiesiai i pagrindini salies oro uosta. Atkarpoje nuo Vilniaus gelezinkelio stoties iki Kauno gelezinkelio stoties,traukinys galetu vaziuoti antzeminiu budu, pritaikius tam begius, o atvaziaves i Kauna, nertu po zeme (kaip kad vilniuje) isveziotu zmones po pagrindinius rajonus iki oro uosto.
Tai butu patogus ir ekonomiskai logiskiausias sprendimas, suartinantis du didziausius salies miestus.

viskas gražu, bet su mūsų valdžios besikeičiančiais požiūriais...
ateis kiti ir sugalvos kokį nors antžeminį transporta- kaip pigesnį ir patogesnį...

metro. kokie dar tramvajai? avariju jums mazai?
aina na... kaliningrade vos du kartus su masina nepalindau po tramvaju.

tramvajus, tik dar labiau užkiš gatves.
Aš už metro.
ir labai palaikau, šį projektą.

Na manau, kad metro tikrai daug geresnis sprendimas nei tramvajus, kuris gal netgi dar labiau apsunkintų eismą.. O, kad artimiausius 10 metų jo neturėsim tai faktas. Su tokia valdžia, tokiom lėšom, tokia visuomene tikrai labai sunku keistis ir priimti 'naujoves'. Todėl ir manau, kad gal per kokius 10 metų situacija ir gali pasikeisti..

As irgi manau kad metro daug geriau. Nes vat kai as buvau S.Peterburge tj ten yra ir metro ir tramvajus ir troleibusai... tai kam tramvajus jei troleibusai yra. ir beto per tramvajaus kelius tenka vazineti masinoms. O kai su metro vaziavau tai tikrai labai greitai pravaziavom 2 stoteles per 2-3 minutes.

Aš tikrai pritariu kad metro VILNIUJE tikrai geresnis variantas nei tramvajus, nes tramvajui reik platinti gatves, o kas lieka automobiliams- aišku kad, siauresnės gatvės ir didesni kamščiai.

Manau, jog lietuviams bus sunku nugaleti psichologini barjera ir persesti is savo automobilio i viesaji transporta. Tie kas vazineja ir dabar viesuoju transportu, tie ir vazines metro. Taupys savo laika, pinigus. Deja, retas kaimynas eis su manimi i metro stotele.

super, teko nemazai lankytis ivairiuose europos miestuose. Visur buvo metro (iskyrus Ryga :)). Labai patogu. Manau kad vilniui tikrai tiktu ir smarkiai padetu miesui vystytis toliau. Vien zo, as uz!

As uz metro varianta. Nors tai gal ir brangiau, bet kur kas efektyviau negu tranvajaus.
NES MIESTO GATVES NEBUS PAPILDOMAI APKRAUTOS!!!

as uz =D

Mielieji... Lietuva. Dar kartą paskaitykite: LIETUVA. Su LIETUVIŠKA valdžia ir institucijomis. Vieša paslaptis, jog pirmiausia - nauda sau. Po to - piliečiams. Lėšos ne problema. Sovietiška stagnacija, naujovių baimė, štai kokios problemos mūsų valdininkų galvose.

Laukiu nesulaukiu kada tai atsiras Vilniuje, nes pasiziurejus tai susisiekimas bus daug patogesnis, beliko tik suzinot kur bus tiesioamos linijos, ir kiek bus sustojimu ir ar daug bus stovejimo aiksteliu prie metro. Idomu kaip lietuviai susitvarkys su tokia ideja

Laba diena,

norėčiau peržiūrėti nuorodą, bet ji neatsidaro...

Man patiko. Manau kad metro labiau tiks Vilniui nei tramvajus.
Palaikau metro projekta Vilniuje.

Taip pat Berlyne galima metro veztis dvirati. Ten net specialus vagonai tam yra.

Manau kad šis pvz yra tikrai vykęs. Tai mažo miesto projektas kuris gali būti pritaikytas ir didesniam. Ir jei bent 5000 vairuotojų paliks savo automobilius kieme o ne išvažiuos juo į gatvę, projektas bus pasiteisinęs. O tiems kas nepritaria galiu pareikšti tik užuojautą :)

blyn pastatytu metro ir prie kiekvieno iejimo irengtu dengta didziuli dviraciu parkinga, nusipirku su dviracius, viena metro-namai, antra metro-darbas, parduotuves ir centras. Auto reiketu tik savaitgaliais

Siaip trai jei metro normaliai suprojektuot, tai juo galima bus dviracius veziot- nereiks prie stoteliu statyt.
Tiesa jei kiekvienas vesis metro dvirati bus kiek kebliau.
Metro dviracius galima pvz. Briusely veziot...

va cia tai geras, pvz, per 10 minuciu is santariskiu ir centre! =)

Sekite mus "Facebook"












Kodėl metro?

Ar žinote, kad...

...metro trasose įrengtose sekcijose galima kloti įvairias inžinerines komunikacijas (lietaus ir fekalijų kanalizaciją, ryšio ir elektros tinklus).

Draugai

Blog'ai