Savanorių prospekto viešojo transporto peripetijos

aut.: Valentas Linkevičius


Spalio 29-oji diena – tai ta diena, kai „pagaliau“ buvo atnaujintas savanorių prospekto ruožas tarp Žemųjų Panerių ir naujojo Lazdynų tilto (esančio virš Savanorių žiedo). Tam tikrose atkarpose pirmąja gatvės juosta vėl leidžiama naudotis tik viešajam transportui.


Situacijos planas (raudonomis rodyklėmis nurodytos viešojo transporto juostos)

Anksčiau, kol vyko Lazdynų tilto bei Erfurto ir Oslo gatvių sankryžos rekonstrukcijų darbai, šioje Savanorių prospekto atkarpoje viešojo transporto juosta laikinai buvo leista naudotis visoms transporto rūšims. Atrodė, jog niekam tai jokių problemų tuo metu nesukėlė, gatvė tapo pralaidesnė, o viešojo transporto reglamentuojamas eismo tvarkaraštis išliko nepasikeitęs.

Vairuotojai, kasdien važinėjantys šia gatve, priprato prie esamos tvarkos. Tad naujieji pakitimai sukėlė sumaištį. Štai, pavyzdžiui, važiavimo per Vilkpėdės sankryža tvarka pasikeitė. Nuo šiol iš trečiosios juostos galima sukti tik kairėn, kai tuo tarpu anksčiau iš šios juostos buvo privaloma važiuoti tik tiesiai. Na, o iškart už sankryžos atsiranda viešojo transporto juosta. Tačiau, labai dažnas vairuotojas tarsi maištaudamas prieš naująją tvarką ir toliau važinėja seniai išvažinėtais keliais ir pažeidinėja kelių eismo taisykles.


Vilkpėdės g.–Savanorių pr. sankryža sankryža (raudonomis rodyklėmis parodyta, kaip vairuotojai neatsisako senų įpročių taip pažeidinėdami kelių eismo taisykles)

Šis naujasis eismo srautų paskirstymas Vilkpėdės sankryžoje, atrodo, nėra logiškas. Palyginti, labai mažai automobilių nori suktis kairėn į Vilkpėdės gatvę, tačiau užsidegus žaliai rodyklei, kad atlikti šį posūkį, didžiulis srautas, Savanorių prospektu važiuojantis centro link, yra be reikalo stabdomas taip tik dar labiau užkemšant gatvę. Aišku, tuomet kyla klausimas: o tai kaipgi įvažiuoti į Vilkpėdės gatvę? – ogi sekančioje sankryžoje su Riovonių gatve, kur yra papildoma, pagrindiniam eismo srautui netrukdanti, eismo juosta iš kairės pusės.

Taipogi, atkreipkite dėmesį, kokio ilgio yra šie viešajam transportui skirti ruožai. Juosta, vedanti link Vilniaus miesto centro, jungia tik 4 stoteles (nuo Valduvos st. iki Riovonių st.) ir yra 2,1 km, na, o juosta vedanti nuo Žemųjų Panerių link jungia vos vieną stotelę ir yra tik 0,5 km ilgio. Tai tuomet kyla klausimas: kam išvis reikalingos tokio ilgio juostos, kurios sukelia tik netvarką kelyje, ir neatneša pastebimos naudos?

Reportažas iš Savanorių pr., Vilniuje

Tą ženklą klijuoja poto nuima poto vėl klijuoja, savanorių prospekte kai buvo nuimtas "tik autobusams" lipdukas daugelis visvien nevažiavo pirma juosta. Tada per šią laidą K..M..Ž.. rodė iš aukščio ir komentavo, kodėl visi važiuoja antra ir trečia o ne pirma ir sudaro taip spūstis. Po kiek laiko išsilygino ir važiavo ir pirmąją. Dabar vėl draudžiama, absurdas, gerai, kad retai šia gatve važiuoju. Suprantama mes įpratę gyvenantys ir dažnai jau nereikia dairytis į tuos ženklus kuriuos atmintinai mokam per n metų, bet kai taip keitelioja tai sunervina, aš nekalbu apie kelio remonto darbus :) tai mano nuomonė ir tiek.

Pradėkime nuo to, kad sankryža šioje vietoje išvis nereikalinga, nes posūkis į kaire ir išvažiavimas iš Vilkpėdės į Savanorius iš esmės tik srautą stabdo. Todėl, kad pakliuti iš Savanorių į Vilkpedes gatvę galima is aplinkelio puses arba apsisikus sekančioje sankryžoje, taip pat paklūti į Savanorių g. iš Vilkpėdės g. galima per aplinkelį arba pasukus į dešinę ir apsisukus žiede.

Pasiūlymas ruošiamas. Tiesa, dėl parašų - neaišku.

Ar nevertetu pateikti eismo pertvarkymo pasiulyma rastu su pilieciu parasais. Jeigu pasirasytu ir vienas kitas transportininkas, tai tikrai rimtai atrodytu.

Jau kartą siūliau kelių policijai ne KRŪMUOSE SLĖPTIS ir baudas rinkti pasikeitus judėjimo krypčiai kelyje, o pagalvoti apie atitinkamą ženklinimą, įspėjantį vairuotoją apie pokyčius gatvėje. Akivaizdu, kad ir šįkart protingą sprendimą priimsime tik įvykus vienam kitam skaudžiam autoįvykiui arba ir toliau į logiškas pastabas tiesiog nereguosime ir rinksime pinigėlius iš neva "piktybiškai" kelių eismo taisykles pažeidžiančių vairuotojų.

Ir vel musu didieji transporto specialistai daro darbus ten, kur ju nereikia. Viskas sioje gatveje buvo gerai panaikinus autobusu juosta. Nei automobiliai, nei autobusai nestovedavo kamstyje. Cia tik parodo musu tariamu specialistu isprusima, kuris (is ju veiksmu galima spresti) prilygsta DEBILIZMUI.

Sekite mus "Facebook"