Maskvos metropoliteno perspektyvos

Dar prieš porą metų Maskvos metro ateitis atrodė labai niūriai - didžiausia plėtra buvo kosmetinis perėjų rekonstravimas ar stočių perdažymai. Apie naujų stočių įrengimą ar juo labiau tolimesnę plėtrą, nebuvo nė kalbos dėl lėšų stygiaus. Dabar tamsūs Maskvos metro laikai - praeityje.



Kaip skelbia oficialus Maskvos metro tinklapis, miesto valdžia patvirtino metropoliteno plėtros planą 2008-2010 metams. Jame numatyta naujų dvidešimties stočių statyba bei rekonstrukcija ir netgi naujų linijų tiesimas. Pripažįstama, kad tokių statybos tempų miestas nematė jau 20 metų, ir netgi lenkia tarybinių laikų statybos tempus.



Po Tarybų sąjungos žlugimo Maskvos metro buvo perduotas miesto valdžios išlaikymui su valstybės dotacija. Tačiau dėl sunkios šalies padėties ir užsitęsusios ekonominės suirutės, metro išlaikymui gaudavo vos 3-20 procentų reikalingų eksploatacijai sumų. Dėl to metro plėtra buvo sustojusi.

Naujos metro stotys, kaip ir senosios, išsiskiria puošnumu bei pompastika, skirtumas - moderniu stiliumi suprojektuotas interjeras. Stočių projektavimo užsakymus gavo tokie architektai, kaip AM.Šutovas, A.L.Kurenbajevas, A.J.Orlovas ir kiti.


Tolimesnėje perspektyvoje iki 2030 m. numatyta Maskvos metro linijų plėtra. Suplanuoti nauji i 150 km ir 200 km ilgio žiedai aplink miestą bei priemiestinių rajonų prijungimas. Maskvos metropolitenas per dieną perveža apie 9 mln. keleivių, ir jo galimybės jau dabar viršytos - piko metu miestiečiai stumdosi dėl galimybės patekti į metro traukinį. Maskva be metro - paralyžiuotas miestas, kaip parodė Londono ir Paryžiaus susisiekimo darbuotojų streikų pavyzdžiai.

Taigi, Rusijos ekonomikai išgyvenant pakilimą dėl naftos kainų augimo, prioritetinis dėmesys susisiekimo gerinimu sostinėje liudija rusų supratimą apie visuomeninio transporto padėtį miesto gyvenime. Kaip ir Vilnius, Maskva ilgai buvo atidėjusi susisiekimo problemų sprendimą, tačiau galima tik pasidžiaugti, kad pirmai progai pasitaikius imasi spręsti bėdas iš esmės.

Kaip zmogus, buves Maskvoje ne karta, galiu pasisakyt, kaip sio miesto metro vartotojas. Juo tikrai teko vazinet daug. Esu vaziaves beveik visomis linijiomis ir t.t. ir pan. Kad bus ten pinigu plovimo, otkatu ir panasiu grozybiu as neabejoju. Kartu pastebesiu, kad piko valanda judeti bet kokie kita priemone Maskvoje NEIMANOMA. Greiciau pesciom nueiti 2 autobuso/troleibuso stoteles iki metro (ar net daugiau), nei bandyt vaziuot antzeminiu transportu. Gyvenant uz aplinkelio, ar tam rajone, kur metro galai nesiekia yra labai sunku- baisios problemos privaziuoti iki metro.
Tad isvada- metro pletra Maskvoje yra butina ir neisvengiama.
Kitas faktas, kad apie desimtmeti pletra buvo gerokai sustojusi (pastate viena estakadinio metro linija- paaiskejo, kad jis dar brangesnis uz pozemini). Viena didziausiu Maskvos problemu-susisiekimas tarp spinduliniu liniju atsaku. Nuo kai kuriu liniju galu iki ziedo reikia vaziuot daugiau nei 30-40 min. O nuvaziuot ta atstuma antzeminiu transportu kartais buna neimanoma... Todel neisvengiamas nauju zedu/lanku projektavimas ir statyba, bet tik tolimoj ateity.
Ir Metro sutrikimas tikrai ivestu chaosa. Ir nereikia cia ironizuot apie monopolijas. "Vilniaus Troleibusai" irgi monopoli, bet kazkaip vgazineja ir nieks nesipiktina. Beje, primenu visiems nepastabiems- straiko metu Paryziuje veike viena metro linija- Nr. 14. Kodel? Nes buvo AUTOMATINE. Jei tramvaju masinisktai streikuotu irgi butu blogai... Isvis, jei bijot streiku reik tik dviraciais i darba vazinet...
Aisku, Vilnius toli grazu ne Maskva. Bet jei nenorim turet tokiu problemu, kaip Maskvoj, reik priemoniu imtis siandien...
O siaip siulau apsilankyt tinklapyje, kurio nuroda yra prie mano komentaro prideta (Maskvos metro). Ten daugiau informacijos ir vaizdines medziagos.
http://www.mosmetro.ru/

va, džiugu, kad mane supranta anonimai :) Tikrai socialiniai mokėjimai yra klaida (makroekonomikos teorija). Laikyti pinigus - klaida (apskritai ekonomika). Kažkur reikia kišti. Kitas klausimas, kiek kainuos Maskvai tas malonumas: nominaliai (oficialiai) ir realiai (su pinigų plovimu) (empirinis faktas).
Subjektyviam vertinimui galiu priskirti nebent šitą dalį: dar nušauna "tautos gerovės" zuikį.

Formuluotojas gal ir nevykęs, bet pagaunu, kur nebūna ryšio sakiniuose. Dar kartą apie Maskvą be metro. Perdarau sakinį: be namų - negerai, kaip tą rodo mano tuščia piniginė. Gali būti, kad piniginė tuščia dėl to, kad nedirbu, bet ne dėl to, kad neturiu namų. Žmonių kalba: "Po neseniai vykusių Londono ir Paryžiaus susisiekimo darbuotojų streikų, galima nuspėti, kas streiko atveju dėtųsi Maskvoje".
Po tokio teiginio toks, kaip aš, iškart gali rėkti: o kas bus Vilniuje tokiu atveju? Ar metro netaps monopoliu? Bla bla bla... Netęsiu.
Filologių (-ų) nepažįstu, o gaila :) Šiaip siūlau kitą planą - savišvietą, kuri prasideda nuo principo žinau, kad nieko nežinau; ir pats laikas kažką sužinoti bei keisti kalbinius įpročius.

tai niekam ne paslaptis,kad rusai naftos pinigus naudoja kur tik nori,bet ne socialinems ismokoms,tas tikrai butu prazutinga. Bet cia nieko naujo,tiesiog transporto infrastruktura- puikus investavimo objektas su didele finansine graza.

Šiaip, jei nepatinka kas nors straipsniuose - atsiųskite savo pataisymus el.paštu, komentaras "dar kartą paskaitykit" nieko nesako, t.y. yra bevertis, nes nenurodo geresnės formuluotės. Tiesa, anksčiau buvo minėta kad esate prastas formuluotojas;) Kas link Rusijos - esate pesimistas arba, kaip jie save mėgsta vadinti, "realistas". Neverta ginčytis kaip yra iš tikro - jūs turite savo teisybę, visi kiti - savo ramybę. Jei turite gabų filologą ar filologę, kuris/kuri norėtų prisidėti prie sostinės metropoliteno projekto, pasiūlykite savo CV atsiųsti adresu info@vilniausmetro.lt

"Maskva be metro - paralyžiuotas miestas, kaip parodė Londono ir Paryžiaus susisiekimo darbuotojų streikų pavyzdžiai." - dar kartą perskaitykit, ką parašėt. Tikrai neturite filologo (-ės) savo gretose... :) Dar kartą perskaitykit, gal ir jūs suprasit, kad nei mietas, nei tvora, ir dar galima būtų prikabinti nors ir mamą.

"Rusijos ekonomikai išgyvenant pakilimą dėl naftos kainų augimo, prioritetinis dėmesys susisiekimo gerinimu sostinėje liudija rusų supratimą apie visuomeninio transporto padėtį miesto gyvenime" - ir vėl laužta iš kažkur... Aš galėčiau paaiškinti kitaip - Rusija aptekusi pinigais, bet išdalinti padidinus pensijas tuo pinigėlius yra ekonominė savižudybė. Infliacija būtų tokia, kad ohoho. O ir kas suinteresuotas, kad išaugtų vidurinioji klasė - žymiai lengviau kontroliuoti avigalvius. Užtat galima tuos pinigus investuoti į tas sritis, kurios nesukels ekonominių problemų: karinės pajėgos (kokią naudą duoda? jokios... Na nebent dar politinis motyvas- va, mes galingi...) arba visuomeninis transportas - iškasi ilgus ilgus tunelius, kuriuos reikės dotuoti. O pinigų jiems išlaikyti turėtų užtekti ilgam... Užtat oficialiai gali deklaruoti, kad "rūpinamės rusų liaudimi", nors tai tik šalutinis padarinys

Gerai, tada paaiškinkite, koks stebuklas turi įvykti Lietuvoje, kad pradėtume maudytis pinguose ir galėtume kasti duobes iš betkur į betkur?

Suprantu, kad reikia kažką rašyti ir "informuoti", bet... nusisamdykit filologą (-ę) :D Turėkit gerą planą, o ne... Pagalvokit, juk jums reikia sukurti įtikinamą istoriją, bet nemanau, kad priemonės yra tinkamos

Sekite mus "Facebook"