Lozana — naujas įrašas metropolitenų istorijoje

2008 m. Gruodžio 3-5 dienomis Lozanoje (Šveicarija) vyko trečioji pasaulinė viešojo transporto asociacijos metro konferencija. Pagrindinis konferencijos akcentas-antrosios Lozanos metro linijos (line M2) pristatymas (primename, kad Lozanoje gyvena apie 129 tūkst. gyventojų) jau įdiegta pirmoji linija (line M1), kuri labiau primena tramvajų.

Konferencijoje dalyvavo didžiausių pasaulio metropolitenų atstovai, tokių kaip Londono, Tokijo, Niujorko, Madrido, Paryžiaus, Niurnbergo..., kurie skaitė pranešimus apie savo metropolitenus, jų istoriją, tobulėjimo laipsnius, naujausius pasiekimus, pateikė išsamią statistiką.

Tačiau grįžkime prie pagrindinės suvažiavimo temos — metro linijos (line M2) pristatymo.

Lozanos metro linijos M2 ilgis — 6 km., kurioje yra 14 stotelių. Prognozuojama, kad linija aptarnaus apie 25 milijonus keleivių per metus, daugiau kaip 6600 keleivių per valandą. Maksimalus sąstato greitis 60 km/h. Metro linija įrengta su 375 metrų nuolydžiu. Įdomus faktas tas, kad linija M2 yra greitesnė kildama į viršų, nei leisdamasi žemyn. Kelionės trukmė 18 min. Linija yra visiškai automatizuota ir valdoma iš centrinės būstinės. Pabrėžtina tai, kad visa Lozanos viešojo transporto sistema yra valdoma iš vienos centrinės būstinės. Lozanos metro linija M2 yra 70% po žeme bei visiškai nesikerta su antžeminio transporto linijomis. Tai puikus saugumo bei automobilio spūsčių problemų sprendimas.

Ankstesnėse savo publikacijose rašėme, kad mažiausias Europos miestas, turintis savo metropoliteną, yra Prancūzijos šiaurės vakarų miestas Renas (210 tūkst. Gyventojų). Dabar drąsiai galime keisti statistinius rodiklius ir teigti, kad nedidelis Šveicarijos miestas prie Ženevos ežero — Lozana, yra ne tik tarptautinio olimpinio komiteto „savininkė“, bet ir mažiausias pasaulio miestas, turintis savo metropoliteną.

Metro tikrai ispudingas. Net stociu grindys su nuolydziu. Ypac smagu, kai vakare pavargusi kelia i virsu. Jega.

Sekite mus "Facebook"