Pagrindiniai pasiūlymai Vilniaus viešojo transporto (VT) Spec. plano kūrėjams:

Vilniaus miesto taryba 2011 m. birželio mėn. svarstys Spec. plano koncepciją, kuri apspręs viešojo transporto vystymo perspektyvas ir realizavimą iki 2040 metų. Tai yra didžiulės reikšmės ir atsakomybės įvykis, todėl Lietuvos plačioji visuomenė, mokslininkai bei politikai pasirengę aktyviai įsijungti į svarstymą dėl naujų viešojo transporto rūšių Vilniaus mieste įdiegimo būtinumo ir naudingumo.

Su Vilniaus viešojo transporto Spec. plano ruošėjais yra sutarta pravesti diskusiją, parenkant Vilniaus miestui tinkamiausią viešojo transporto sistemą, kuri būtų diegiama per artimiausius 30 metų. Sistemos parinkimas turi būti pagrįstas sekančiais pagrindiniais kriterijais:

  1. Urbanistiniai - architektūriniai:

  2. - miesto teritorinis planavimo įvertinimas;
    - vidinės miesto plėtros įvertinimas;
    - krašto teritorinio planavimo įvertinimas (Vilniaus-Kauno dvimiesčio ir miesto transporto jungčių sistemos įvertinimas Lietuvos respublikos Bendrojo plano kontekste).

  3. Ekonominiai:

  4. - pervežimo greitis;
    - avaringumo ir spūsčių nuostolio sumažinimas;
    - pervežimo savikaina;
    - pervežimo kaina (keleiviams ir miesto biudžetui neturi būti didesnė, nei tuo metu nustatyta kitoms visuomeninio transporto priemonėms;
    - ekonominis efektyvumas;
    - perspektyvinių keleivių srautų numatymas;
    - įrengimo techninės galimybės;
    - pajėgumas ir galimybė jį operatyviai reguliuoti;
    - poveikis kitiems eismo dalyviams;
    - VT zonos finansinė nauda (NT turto pabrangimas);
    - ES paramos galimybė ir patrauklumas investuotojams;
    - VPP (viešo ir privataus verslo partnerystės) taikymo galimybės;
    - komercinių, informacinių paslaugų teikimo galimybė.

  5. Socialiniai ir saugos:

  6. - laukimo ir pervežimo komfortas;
    - saugumas;
    - punktualumas;
    - VT, kuriai pritaria didžioji dalis sostinės gyventojų;
    - automatizuoto eksploatavimo galimybė;
    - galimybė panaudoti civilinei saugai.

  7. Aplinkosauginiai:

  8. - poveikis aplinkai: triukšmas, oro tarša, vizualinis ir ekologinis užterštumas.

  9. Geologiniai:

  10. - kultūros paveldo išsaugojimo galimybės;
    - inžinerinės ir geologinės sąlygos įrengimui;
    - įrengimo technologijų naudojimas.

Vilniaus viešojo transporto Spec. plano rengėjai, vadovaudamiesi išvardintais kriterijais, vengdami deklaratyvumo, turi aiškiai įvertinti juos pagal parametrus ir apibrėžti aiškiomis sąvokomis. Taip pat užtikrinti viešą VT Spec. plano svarstymą bei atlikti gyventojų apklausą, siekiant nustatyti miesto gyventojų lūkesčius dėl pagrindinės VT rūšies.

Vilniaus-Kauno dvimiesčio ir miesto transporto jungčių sistemos vystymas taip pat pades ispildyti evakuacijos plano sprendima. Pilaites, Justiniskiu ir kitu rajonu gyventojams isvykstant is Vilniaus sutrumpins ir supaprastins kelione.

Sekite mus "Facebook"