Seminaras Seime: "Naujų transporto rūšių diegimas Vilniaus mieste"

Š.m. lapkričio 14 d. Seimo „Metro idėjos paramos grupė“, kurios gretas papildė dar dvylika parlamentarų ir šiai dienai sudaro daugumą (72 nariai), vadovaujama Seimo nario Pauliaus Saudargo Seime surengė seminarą tema „Dėl naujų transporto rūšių diegimo Vilniaus mieste“.

Susirinkusiems Seimo, Vilniaus miesto tarybos nariams, transporto specialistams, mokslo bei verslo atstovams buvo pristatyta Ūkio subjektų grupės, vadovaujamos prof. dr. Marijos Burinskienės parengta „Naujų transporto rūšių diegimo Vilniaus mieste specialiojo plano“ koncepcija ir asociacijos “Metro sąjūdis” parengta Metropoliteno diegimo konceptualioji dalis.

Ūkio subjektų grupės parengto darbo išvados, kuriose siūloma, kad tolimesnėje rengiamo projekto detalizavimo stadijoje pirmenybė būtų teikiama tik ekotramvajaus ir BRT tipo greitojo autobuso tinklo plėtrai, sukėlė prieštaringų nuomonių ir audringą diskusiją.

“Metro sąjūdžio” parengtoje koncepcijoje siūloma viešojo transporto sistemos modernizavimui ir naujų viešojo transporto rūšių įdiegimui, siekiant padidinti keleivių pervežimą viešuoju transportu bei didinant jo konkurencingumą ir pervežimų kokybę – komfortą, greitį, punktualumą, reguliarumą, saugumą, mažinant neigiamą poveikį gyvenamajai aplinkai ir kitiems eismo dalyviams, viešojo transporto vystymą Vilniaus mieste planuojant iki 2040 metų, numatyti didelio pajėgumo transporto rūšies sistemos – metropoliteno - įdiegimą, kuris būtų įgyvendintas koncesijos principu privačiomis lėšomis bei siekiant tam tikslui ES paramos.

Seimo narys Kęstutis Masiulis atkreipė dėmesį į tai, kad metropoliteno diegimo Vilniaus mieste projektu tikrai susidomėtų užsienio investitoriai.

Seimo Finansų komiteto narys Vytautas Galvonas pabrėžė, kad Lietuvai būtų naudinga, vystant tokius projektus, finansinę riziką ir atsakomybę leisti prisiimti verslo struktūroms.

Diskusiją vainikavo vicemero Romo Adomavičiaus išsamus pasisakymas. Jis patikino, kad miesto valdžia atsakingai žiūri į šio, Vilniaus miesto gyventojų susisiekimą įvardintu kaip svarbiausiu klausimu, sprendimą. Tuo tikslu dar 2010 metais kovo mėn. Vilniaus miesto savivaldybėje buvo surengta tarptautinė konferencija – kūrybinės dirbtuvės “Naujų viešojo transporto rūšių diegimo Vilniuje perspektyvos ir galimybės”. Konferencijos tikslas buvo, surengus transporto, planavimo, projektavimo specialistų darbinį susitikimą, atsižvelgiant į miesto ypatumus, pasiūlyti optimaliausius galimus Vilniaus viešojo transporto sprendimus. Pasirodė, kad Vilnius nėra toks paprastas miestas, reikia įvertinti daugelį aspektų, tarp jų ir tai, kaip evoliucionuos ne tik transporto sistemos, bet ir gyventojų įpročiai. Pagrindinis uždavinys – sumažinti automobilių srautus, o senamiestyje – jų visiškai atsisakyti. Tai pakeisti gali viešasis transportas, tačiau jis turi pasižymėti greičiu, komfortiškumu, pasiekiamumu, punktualumu, galingumu. Viešojo transporto sistemos patobulinimas veda ir prie kokybiškesnio gyvenimo. Šiandien jau yra pateikta naujų transporto rūšių diegimo studija, kurią svarsto devyni Vilniaus miesto tarybos komitetai, o savo apsisprendimą – kokią naują transporto rūšį Vilniaus miestas turės iki 2040 metų, jie pareikš dar šį mėnesį artimiausiame Tarybos posėdyje.

br /

Sekite mus "Facebook"