Korėjoje 500 tūkst. gyventojų neturinčiame mieste PPP būdu nutiesta pirmoji šalyje lengvojo metro linija

Pietų Korėjos Uijeongbu mieste, esančiame 20 kilometrų į šiaurę nuo sostinės Seulo, pirmadienį atidaryta pirmoji šalyje lengvojo metro linija, naudojanti “Siemens Val” technologiją. U raidės formos 11 kilometrų ilgio liniją turi 15 stočių. Vienoje iš jų – Hoeryong – yra susikirtimas su Seulo metro pirmąja linija. Kelionė nuo Seulo centro iki Uijeongbu trunka apie 40 minučių.

Uijeonbgu yra ne itin didelis plotu, tačiau gana tankiai apgyvendintas miestas. 82 kv. kilometrų teritorijoje (pavyzdžiui, Šiauliai užima 81 kv. kilometrą) gyvena kiek mažiau nei 418 tūkst. gyventojų, todėl gyventojų tankumas siekia 4437 gyventojus kvadratiniame kilometre (Šiaulių tankumas tik 1396 žm./kv. km). Palyginimui, teritorija, kurią aptarnautų pirmoji Vilniaus metro Pilaitė–Centras linija, yra apgyvendinta kone dvigubai tankiau (apie 8100 žm./kv. km.).

Linija yra pilnai automatinė, traukiniams nereikalingi mašinistai. Dėl šio ir kitų eksploataciją supaprastinančių aspektų, naujuoju metro paslaugos teikiamos net 20 valandų per parą. Linija traukiniai kursuoja 205 sekundžių intervalu ir vidutiniškai turėtų pervežti po 3400. keleivių per valandą viena kryptimi. Per metus tikimasi pervežti 32 mln. keleivių. Kadangi gyventojų skaičius turi tendenciją didėti, paskaičiuota, jog 2040 metais linija bus pervežta apie 55 mln. keleivių.

Projektas, kainavęs 547 mlrd. vonų (1,31 mlrd. litų), buvo finansuojamas viešojo ir privačiojo sektorių bendradarbiavimo (PPP) būdu. Privačiojo investitoriaus finansinis indėlis siekė 55 proc. Pagrindiniu kontraktoriumi tapo “Siemens”, o vietos “GS Group” atliko bendruosius statybos darbus. “Siemens” pristatė 15 dviejų vagonų Val 208 NG modelio traukinių, buvo atsakinga už traukinių kontrolės sistemos diegimą, patį kontrolės centrą ir riedmenų priežiūros depą.

Lengvasis metro priskiriamas lengvojo geležinkelio sistemoms, tačiau visai nebeturi vieno lygio sankryžų su kitu eismu, yra visiškai nuo jo atskiras. Lengvojo metro sistemos pasižymi pažangiomis traukinių valdymo sistemomis, nedideliu intervalu tarp traukinių, platformų aukščio įlipimu į vagonus. Lengvasis metro keleivių pervežimo talpa gali lygintis su įprastinio metro sistemomis, tačiau dėl mažesnių ir manevringesnių linijas aptarnaujančių riedmenų, paprastai yra pigesnis įdiegti, kadangi linijų maršrutai gali būti labiau vingiuoti, su statesniais posūkiais ir įkalnėmis.

Tai ilgalaikė investicija, padėsianti miesto gyventojams taupyti laiką ir pinigus, mažinti automobilių eismo intensyvumą ir jo sukeliamą oro taršą, gauti daugiau pajamų iš išaugusios nekilnojamojo turto vertės.

Sekite mus "Facebook"