Metro 4 – linija, pakeisianti Budapešto gyvenimą

Prie M4 projekto dirbančio lietuvio
Pauliaus Grigaliūno nuotrauka

Metro 4 (M4) yra šiuo metu statoma Budapešto metro ketvirtoji linija, kurią užbaigti numatyta 2014 m. pavasarį.

Pirmąją 7,4 kilometrų ilgio atkarpą sudarys dešimt stočių. Atkarpa, nutiesta po Dunojaus upe, sujungs Kelenföldi traukinių stotį vakarinėje, Buda, miesto dalyje su Keleti stotimi rytinėje, Pesta, dalyje. Projekte numatytos dar trys atkarpos. Pirmoji iš jų bus šiuo metu statomos atkarpos tąsa rytų kryptimi į Bosnyák tér rajoną. Antroji atkarpa, kol kas neturinti geležinkelių valdybos ir aplinkos specialistų patvirtinimo, liniją pratęs toliau į vakarinę Budapešto dalį, Virágpiac rajoną. Trečioji atkarpa, dėl kurios sprendimas dar nepriimtas, bus tiesiama toliau į rytus, link Újpalota rajono. Visa 12,7 kilometrų ilgio linija turės 16 stočių.

Šiuo metu yra baigti abu pirmosios atkarpos tuneliai (didžiausias gylis 40 metrų), atlikta daugiau nei 70 proc. numanytų darbų. Pirmosios atkarpos projekto įgyvendinimo kaina 366 mlrd. forintų (4,07 mlrd. litų). Finansinė atsakomybė tenka centrinei (79 proc.) ir vietos (21 proc.) valdžioms.

Liniją aptarnaus pilnai automatiniai „Alstom Metropolis“ traukiniai. Per dieną atkarpa planuojama pervežti 421 tūkst. keleivių.

M4 leis keliauti patogiai, mėgautis kelione. Modernūs kondicionuojami traukiniai kursuos kas 1,5 min. Keleiviai traukinių lauks šiuolaikiškose, gerai vėdinamose ir nepridrėkusiose stotyse.

Už investuotas lėšas taip pat bus rekonstruojama aplinka apie kiekvieną metro stotį. M4 pakeis Budapešto gyvenimą: atnaujinta aplinka, grynesnis oras, sumažėjęs eismo intensyvumas bei greitesnės, tylesnės ir saugesnės kelionės po žeme. Metro – tai greitesnė ir švaresnė transporto rūšis, orientuota į žmogų.

Daugiau nuotraukų ir vizualizacijų rasite Skyscrapercity.com forumo temoje Budapest Metro 4

Sekite mus "Facebook"