ERPB skirs 152 mln. eurų paskolą Dnepropetrovsko metro plėtrai finansuoti

Europos rekonstrukcijos ir plėtros bankas (ERPB) sutiko skirti 152 mln. eurų paskolą Dnepropetrovsko metropoliteno Ukrainoje plėtrai finansuoti.

Už šias ir iš Ukrainos biudžeto skirtas (61 mln. eurų) lėšas vienintelė mieste 7,8 km ilgio metro linija bus pratęsta 4 km ruožu nuo Centrinės Dnepropetrovsko geležinkelio stoties (Vokzalna metro stotis) vakarų kryptimi. Planuojama įrengti stotis ties Operos ir baleto teatru (Teatralna), Istorijos muziejumi (Muzeina) ir dar vienoje miesto centre esančioje teritorijoje (Centralnaja).

Dėl lėšų stygiaus ruožo statybų darbai buvo visiškai nutraukti 2009 m. liepą ir atnaujinti 2011 m. vasarį. Užsitęsusios statybos prisidėjo prie to, kad Dnepropetrovske nebuvo žaidžiamos UEFA Euro 2012 futbolo čempionato rungtynės.

Dnepropetrovskas yra trečias pagal dydį Ukrainos miestas, turintis kiek daugiau nei milijoną gyventojų. Centrinės Sovietų Sąjungos valdžios leidimas pradėti su metropolitenu susijusius darbus mieste buvo duotas dar 1979 m. Statybos prasidėjo po trejų metų, 1982-aisiais. Gana ilgai trukę darbai buvo baigti 1995 m. gruodžio 29 d. ir Dnepropetrovskas tarpo trečiuoju Ukrainos miestu su metro sistema (kiti – Kijevas ir Charkovas).

Statant metro taikyta įprastinė Sovietų Sąjungoje technologija. Penkios iš šešių stočių įrengtos giliai po žeme, taikant taip vadinamą Leningrado technologiją, viena – arti paviršiaus. Keturios giluminės stotys yra vientiso skliauto tipo, likusi – atraminio. Vienintelė paviršinė stotis yra koloninio tipo.1990 m. pradžioje kilusi ekonominė recesija lėmė tai, kad stočių dekoravimas ir architektūrinė integracija neprilygsta kitiems posovietinių šalių miestų metropolitenams.

Dnepropetrovsko metropolitenu kasdien pervežama vidutiniškai po 37,5 tūkst. keleivių. Liniją aptarnauja trijų vagonų traukiniai, tačiau dabartinės platformos galėtų aptarnauti iki penkių vagonų ilgio sąstatus. Ilgalaikėje perspektyvoje numatyta metro tinklą išplėsti iki mažiausiai trijų linijų, kurių bendras ilgis siektų 80 km. Be metro, mieste yra tramvajaus, troleibusų, autobusų bei privačių maršrutinių mikroautobusų tinklai.

Sekite mus "Facebook"