Bendrajame plane turi būti numatytos metro trasos

Balandžio 14 d. „Metro sąjūdžio“ būstinėje vyko įvairių sričių specialistų susirinkimas Vilniaus ir visos Lietuvos transporto problemoms aptarti.

Susitikime dalyvavo:

  • Alfonsas Puzas, „Metro sąjūdžio“ narys ir susitikimo iniciatorius
  • Algirdas Vileikis, ilgametis Vilniaus vadovas, inžinierius
  • Andrius Baranauskas, „Metro sąjūdžio“ narys
  • Jonas Butkevičius, Lietuvos miestų transporto specialistas, technologijos mokslų daktaras
  • Jonas Glemža, architektas, paveldosaugininkas
  • Juozas Imbrasas, Vilniaus miesto tarybos narys
  • Juozas Zykus, „Metro sąjūdžio“ valdybos pirmininkas
  • Jurgis Vanagas, profesorius, urbanistas
  • Liutauras Stoškus, Vilniaus miesto tarybos narys
  • Marius Šaliamoras, profesorius, Lietuvos architektų sąjungos pirmininkas

Didžioji susitikimo dalyvių sutarė, kad tokia transporto rūšis yra reikalinga, o ateityje jos poreikis tik didės. Labai svarbu, kad jau dabar rengiamame Vilniaus miesto bendrajame plane būtų numatytos metropoliteno trasos, todėl nuspręsta parengti oficialų kreipimąsi į Bendrojo plano sudarytojus, kuriame būtų aiškiai išdėstyta pozicija metropoliteno klausimu. Prof. M. Šaliamoro nuomone, dabar rengiamas Bendrasis planas yra per daug socialiai pragmatiškas ir stokoja ilgalaikių vizijų.

Prof. J. Vanagas, vienas iš Vilniaus ir Kauno dvimiesčio idėjos autorių, teigė, jog metropolitenas yra labai svarbus dvimiesčio idėjai realizuoti. Vilniaus geležinkelio stotis pastatyta dar carinės Rusijos okupacijos metais ir nebeatitinka paskutinių dešimtmečių miesto plėtros tendencijų. Didžioji dalis vilniečių yra įsikūrę vakarinėje ir šiaurinėje miesto dalyse, todėl dabar norint nuvykti į Kauną tenka per kamščius važiuoti į priešingą pusę. Nutiesus naują greitojo geležinkelio liniją tarp Kauno ir Vilniaus su stotimi Pilaitėje kelionė iki centro tetruktų 7 minutes. Kitu atveju susidurtumėme su paradoksalia situacija, kuomet kelionė iš Kauno į Vilnių truktų trumpiau nei kelionė nuo Pilaitės į centrą.

Kitokią pozicija atstovavo L. Stoškus. Jo nuomone yra didelė rizika, kad metropoliteno statybos gali gerokai pabrangti, o keleivių srautai neatitikti dabartinių lūkesčių.

Sekite mus "Facebook"